![]() |
Hand weigeren...dan geen Deens Staatsburger
Wie Deens staatsburger wil worden, zal dat in de toekomst met een handdruk moeten bezegelen.
Een wetsvoorstel daarover is vandaag goedgekeurd. Volgens critici heeft de wet het gemunt op moslims, die soms weigeren iemand van het andere geslacht een hand te geven. Het Deense parlement keurde een wetsvoorstel goed waardoor immigranten een overeenkomst moeten ondertekenen, waarin ze verklaren dat ze de Deense wetgeving zullen naleven. Als bezegeling van hun staatsburgerschap zullen ze de burgemeester van de gemeente waar ze zijn de hand moeten schudden. Anders is er geen sprake van staatsburgerschap voor die persoon. “De aanvrager toont met deze symbolische daad zijn respect voor de Deense gemeeschap”, klinkt het in de wet. "ttps://www.hln.be/nieuws/buitenland/migranten-in-denemarken-moeten-handjes-schudden-handdruk-of-geen-staatsburgerschap~a0572002/ Gelukkig komt de lijst van Kris Peeters niet op in Denemarken :-) |
Citaat:
|
Citaat:
en die hebben ook zonder morren Groenland laten onafhankelijk worden na een vreedzaam referendum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
met hun eigen bestuur defensie, buitenlandse zaken en financieel beleid is nog steeds deens. |
Citaat:
Want Denemarken is nog lid van de EU en Groenland is geen lid meer van de EU. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu is er een verschil tussen het niet doen en het weigeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als ik in azie ga wonen pas ik me aan daar en zal ik geen hand aanbieden of vragen indien de cultuur daar zo in elkaar zit, is net hetzelfde als de taal leren, als je in spanje or italie gaat wonen zou ik ook verwachten dat men de lokale taal leert of tenminste probeert |
Citaat:
Ik zou natuurlijk ook moslimgewijs beledigd kunnen zijn en janken dat mijn koeltoer niet wordt gerespecteerd. In dat geval was ik beter in belgie gebleven. Niet moeilijk toch? |
Citaat:
https://www.hln.be/regio/sint-niklaa...loof~a22441f7/ Citaat:
|
Hand weigeren...dan geen vlaamse Staatsburger
Kaproen, in zijn gebarsten droomwereld van Forza Flandria :-D:lol::lol::lol::lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be