Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Minder lasten voor groene leasewagens op til (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246626)

Universalia 21 december 2018 08:51

Minder lasten voor groene leasewagens op til
 
Minder lasten voor groene leasewagens op til.

Citaat:

Er is een akkoord in de maak over een groene verkeersbelasting voor leasewagens in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.
Citaat:

Ongeveer een kwart van de nieuw verkochte wagens in België zijn leasewagens en dat zijn nu nog vooral diesels.
Citaat:

De vergroening geldt niet voor leasingwagens omdat daarover een akkoord met Brussel en Wallonië nodig was, om te vermijden dat leasemaatschappijen zouden verhuizen naar het goedkoopste gewest
Ik denk dat het aantal leasewagens in België al veel hoger ligt ondanks een ietwat uit de kluiten gewassen 'groene' wagen (geen leasing) in de meeste gevallen al een deftig prijskaartje heeft.

Over de verkeersbelasting daar moet nog over nagedacht worden een 'leuke' oefening?

Aurora_Borealis 21 december 2018 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8893478)
Minder lasten voor groene leasewagens op til.







Ik denk dat het aantal leasewagens in België al veel hoger ligt ondanks een ietwat uit de kluiten gewassen 'groene' wagen (geen leasing) in de meeste gevallen al een deftig prijskaartje heeft.

Over de verkeersbelasting daar moet nog over nagedacht worden een 'leuke' oefening?

Men zou beter maatregelen nemen om het particulier wagenpark te vergroenen.

Tavek 21 december 2018 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8893585)
Men zou beter maatregelen nemen om het particulier wagenpark te vergroenen.

btw op electrische wagens op 0 %.

cfr Noorwegen.

dpg 21 december 2018 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8893588)
btw op electrische wagens op 0 %.

cfr Noorwegen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181220_04053677

Citaat:

De Vlaamse subsidiepot voor elek?*trische wagens raakt niet leeg. Slechts 405 particulieren vroegen dit jaar een premie aan. Volgens minister Bart Tommelein is het een kwestie van tijd.
Van geld, e-wagens zijn te duur en geen BTW zal daar weinig aan veranderen omdat de prijzen dan weer kunstmatig hoog gezet worden, net zoals men doet bij alle andere gesubsidieerde goederen, jan met de pet zal het wel betalen met de belastingen.

Micele 21 december 2018 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8893588)
btw op electrische wagens op 0 %.

cfr Noorwegen.

Daar hoop ik toch wat op... :-)

Maar met cfr NL of Zwitserse maatregelen ben ik ook al tevreden.
In Zwitserland kost een model 3 awd LR ~ 6.300 Euro goedkoper dan in Be...

Aurora_Borealis 21 december 2018 11:52

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8893588)
btw op electrische wagens op 0 %.

cfr Noorwegen.

Of Korea, waar nationale en lokale subsidies kunnen oplopen tot >40%. Een Kona EV 64 kWh kan je er al krijgen voor 23000 euro... en dat geld vloeit toch terug in de eigen economie.

Bijlage 109867

Tavek 21 december 2018 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8893616)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181220_04053677



Van geld, e-wagens zijn te duur en geen BTW zal daar weinig aan veranderen omdat de prijzen dan weer kunstmatig hoog gezet worden, net zoals men doet bij alle andere gesubsidieerde goederen, jan met de pet zal het wel betalen met de belastingen.

Niet uw probleem, jij betaalt geen belastingen in BE, dus ?

Dadeemelee 21 december 2018 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8893478)
Minder lasten voor groene leasewagens op til.

Ik denk dat het aantal leasewagens in België al veel hoger ligt ondanks een ietwat uit de kluiten gewassen 'groene' wagen (geen leasing) in de meeste gevallen al een deftig prijskaartje heeft.

Over de verkeersbelasting daar moet nog over nagedacht worden een 'leuke' oefening?

Hopelijk enkel voor echte elektische wagens en niet voor hybriden.

Tavek 21 december 2018 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8893649)
Of Korea, waar nationale en lokale subsidies kunnen oplopen tot >40%. Een Kona EV 64 kWh kan je er al krijgen voor 23000 euro... en dat geld vloeit toch terug in de eigen economie.

Bijlage 109867

Ja, de hyundai dealer hier in de buurt zei me dat de Konas veelal naar noorwegen en de eigen markt, korea, gaan op dit moment.

Zo goed als niet te krijgen omdat de vraag daar zo groot is.

Tavek 21 december 2018 11:55

Hyundai blijft veelal onderbelicht, maar die mannen zijn met de Ioniq en de Kona wel op de goede weg hoor.

Micele 21 december 2018 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8893649)
Of Korea, waar nationale en lokale subsidies kunnen oplopen tot >40%. Een Kona EV 64 kWh kan je er al krijgen voor 23000 euro... en dat geld vloeit toch terug in de eigen economie.

Wow.

.... en wat men niet uitgeeft aan een wagen consumeert men sowieso in dingen waar de staat ook hun btw en evtl belastingen van krijgt.

Micele 21 december 2018 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8893657)
Hyundai blijft veelal onderbelicht, maar die mannen zijn met de Ioniq en de Kona wel op de goede weg hoor.

Het batterijmanagement en stroomverbruikers hebben ze onder de knie.

Soit laat ons hopen dat tenminste die particuliere premie tenminste op hetzelfde niveau gezet wordt zoals men indertijd de ecopremies tot 15 % over de haag gesmeten heeft met sjoemeldieselwagens.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be