Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Kilometerheffing op elke Vlaamse weg op komst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246704)

Hypochonder 26 december 2018 17:25

Kilometerheffing op elke Vlaamse weg op komst
 
Men is blijkbaar vastbesloten om een km heffing in te voeren:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...omst~a012ade4/

Als hiermee de verkeersbelasting en de BIV wegvallen heb ik daar geen probleem mee.

maddox 26 december 2018 17:42

De kilometerheffing komt er, de brandstofprijzen gaan blijven stijgen dankzij het Clique systeem, en enige echte verlaging van andere taxen, lasten en kosten, vergeet het maar.

Tavek 26 december 2018 18:03

Indien men de vaste taxen hiermee laat wegvallen, heb ik hier zeker geen problemen mee.

Ik moet professioneel soms over Brussel en Antwerpen, en dat is nu ALTIJD een miserie, ook buiten de spits.

Micele 26 december 2018 18:24

Ben benieuwd of ze dat geregeld gaan krijgen, en ook voor buitenlandse bestuurders.

Voor ons geen probleem, we rijden sowieso enkel quasi noodzakelijke kilometers in het binnenland. In het buitenland ligt dat iets anders.

chris k 26 december 2018 19:48

Is om de Elektrische auto's ineens mee te laten betalen .....om de verloren inkomsten van diesel en benzines te compenseren.

reservespeler 26 december 2018 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8898624)
Ben benieuwd of ze dat geregeld gaan krijgen, en ook voor buitenlandse bestuurders.

Voor ons geen probleem, we rijden sowieso enkel quasi noodzakelijke kilometers in het binnenland. In het buitenland ligt dat iets anders.

Alleen in Vlaanderen!
Dit zou nu eigenlijk een bevoegdheid mogen zijn van de federale regering.

reservespeler 26 december 2018 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8898605)
Indien men de vaste taxen hiermee laat wegvallen, heb ik hier zeker geen problemen mee.

Ik moet professioneel soms over Brussel en Antwerpen, en dat is nu ALTIJD een miserie, ook buiten de spits.

En dat zal beteren door u meer te laten betalen?

Dadeemelee 26 december 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8898571)
Men is blijkbaar vastbesloten om een km heffing in te voeren:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...omst~a012ade4/

Als hiermee de verkeersbelasting en de BIV wegvallen heb ik daar geen probleem mee.

Ben Weyts trekt de NVA leugenmand weer eens open.

Het mogen geen kaskes zijn zoals in de kamions want dat is te duur. En met cameras ook al niet want het is overal.

Dus nu gaan ze het via de gsm’s van de bestuurders doen zogezegd.

Wie gelooft die mensen nog :lol:

Henri1 26 december 2018 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8898571)
Men is blijkbaar vastbesloten om een km heffing in te voeren:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...omst~a012ade4/

Als hiermee de verkeersbelasting en de BIV wegvallen heb ik daar geen probleem mee.

Gaan ze de BIV dan terugbetalen ?

Midas 26 december 2018 21:26

Het is wachten tot Weyts en de NVA een scheten-heffing gaat invoeren ... De vlaamse politici zijn grootmeesters geworden in het betuttelen en takseren van hun lijfeigenen ... Laat ze aub een heffingen-stop, en een politici-stop invoeren, en laat politici maar één jaar op de vijf regeren ... Want hoe minder regels ze kunnen invoeren, hoe beter het met de bevolking en de economie zal gaan !!!


Tavek 27 december 2018 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8898681)
Is om de Elektrische auto's ineens mee te laten betalen .....om de verloren inkomsten van diesel en benzines te compenseren.

Die laatste mogen dubbel betalen: eenmaal accijnzen, andermaal rekeningrijden.

Heerlijk toch.

Tavek 27 december 2018 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8898685)
En dat zal beteren door u meer te laten betalen?

Ik rij prive niet over Brussel. En als ik dat eens een keer doe interesseren die paar centen mij niet en plan ik dat sowieso buiten de spits.

Professioneel betaalt de werkgever het.

Maargoed, heb ik weer een excuus om niet in de file te gaan staan, dus maak het maar lekker duur.

Jan van den Berghe 27 december 2018 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8898723)
Ben Weyts trekt de NVA leugenmand weer eens open.

Het mogen geen kaskes zijn zoals in de kamions want dat is te duur. En met cameras ook al niet want het is overal.

Dus nu gaan ze het via de gsm’s van de bestuurders doen zogezegd.

Wie gelooft die mensen nog :lol:

Waar leest u dat het via de gsm zal gebeuren?

Jan van den Berghe 27 december 2018 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8898933)
Die laatste mogen dubbel betalen: eenmaal accijnzen, andermaal rekeningrijden.

Heerlijk toch.

Ja, dat is heerlijk, als de inschrijvingstaks en wegenbelasting wegvallen.

Micele 27 december 2018 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8898681)
Is om de Elektrische auto's ineens mee te laten betalen .....om de verloren inkomsten van diesel en benzines te compenseren.

Scheelt er iets met je geheugen? Taxshift gemist? De dieselprijs is nu duurder dan benzine hoor, wegens de gestegen accijncen (cliquet systeem) bij de vuile diesel (ontrading)

De inkomsten uit motorvoertuigen waren nog nooit zo hoog en 5 % meer dan het jaar ervoor.
En zelfs 2,4 miljard meer dan in 2015. De mensen betalen dat graag. :-D

Citaat:

Auto almaar grotere melkkoe voor begroting

15/11/18 om 04:33 - Bijgewerkt om 04:33

De federale en regionale overheden ontvingen vorig jaar 19,6 miljard euro uit belastingen op motorvoertuigen, 5 procent meer dan het jaar voordien. Dat schrijft zakenkrant De Tijd donderdag, op basis van cijfers van de automobielorganisatie Febiac.

Vorig jaar vloeide 2,4 miljard euro meer naar de federale en regionale staatskassen dan in 2015. Die groei is vooral te danken aan de stijgende accijnzen op brandstoffen, de uitstekende autoverkoop (die extra btw-inkomsten oplevert) en de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens.

Accijnzen op diesel en benzine vormen met 5,5 miljard euro veruit de belangrijkste fiscale inkomstenbron. Door het cliquetsysteem, waarbij de overheid de daling van de brandstofprijzen afremt via hogere accijnzen, dikken vooral de opbrengsten uit de dieselverkoop aardig aan.

Maar de verwachte opkomst van de elektrische auto kan de inkomsten uit accijnzen de komende jaren sterk onder druk zetten. Febiac wil dat de volgende regering de stijgende fiscale inkomsten uit motorvoertuigen gebruikt om de budgetten voor infrastructuurwerken met 'een paar honderd miljoen euro' te verhogen.
Voorlopig blijft het aantal electrische wagens eigenlijk verwaarloosbaar in België. De premies eigenlijk ook, eerder vestzak-broekzak. Een E-wagen die bvb nieuwprijs 10.000 € meer kost dan een diesel of benzine gaat daarop ook 2100 € meer BTW betalen. Bij 20.000 is dat al 4200 €.

En ze kunnen nog altijd de accijnzen van de meest vervuilende wagens verhogen - bovenop de kilometerheffing, indien die er komt -

Maar de kilometerheffing gaat eigenlijk geen inkomsten opleveren, wie weet zelfs minder als er wat minder toeristen naar Be komen.

Kilometerheffing kan wel hier en daar minder fikedruk geven. Zou moeten, anders heeft het weinig zin.

kelt 27 december 2018 06:42

Het is niet voor direkt,er moet nog veel uitgewerkt worden.Maar het is goed dat politieke bestuurders al een richting aangeven.We mogen niet vergeten dat er geen enkele partij op dit moment bestaat die er TEGEN is...

Algemene regel: Waar men gaat op Vlaamse wegen komt men binnen enkele jaren een kilometerheffing tegen...

Dat is al een belangrijk principe!

Verder zal de hoogte van de kilometerheffing afhangen van plaats en tijd.

Ook dat is dus reeds een gegeven.

En ja,het zullen vooral de werkenden zijn die zullen betalen,....ECHTER,er bestaat nog steeds zeer veel werk waarvoor "zich verplaatsen" eigenlijk niet ,of niet iedere dag,nodig zou moeten zijn....

Zie je,als je jaren voordien al wat principes aankondigt,dan ontstaat er tijd en wat druk om noodzakelijke aanpassngen in de arbeidsinrichting,die technisch NU al kunnen,al door te voeren...


GEEN ENKEL "verkeersplan" de laatste 40 jaar heeft kunnen voorkomen dat de infrastruktuur overbevraagd is geraakt...Ondertussen zijn we allemaal volwassen genoeg geworden om te beseffen dat NOG MEER(bovengrondse-) infrastruktuur niks meer zal bijdragen aan een oplossing..

Ironisch genoeg,als dit soort heffingen ter goeder trouw wordt uitgevoerd (dus,amper vaste verkeersbelastingen!!!),en "de bevolking" werkt mee,dan zal een tijd komen dat infrattruktuur AFGEBROKEN zal worden omdat ze niet meer nodig zou kunnen zijn(we kunnen al die grond NUTTIGER gebruiken dan om in file op te staan....;-) )

reservespeler 27 december 2018 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8898967)
Scheelt er iets met je geheugen? Taxshift gemist? De dieselprijs is nu duurder dan benzine hoor, wegens de gestegen accijncen (cliquet systeem) bij de vuile diesel (ontrading)

De inkomsten uit motorvoertuigen waren nog nooit zo hoog en 5 % meer dan het jaar ervoor.
En zelfs 2,4 miljard meer dan in 2015. De mensen betalen dat graag. :-D



Voorlopig blijft het aantal electrische wagens eigenlijk verwaarloosbaar in België. De premies eigenlijk ook, eerder vestzak-broekzak. Een E-wagen die bvb nieuwprijs 10.000 € meer kost dan een diesel of benzine gaat daarop ook 2100 € meer BTW betalen. Bij 20.000 is dat al 4200 €.

En ze kunnen nog altijd de accijnzen van de meest vervuilende wagens verhogen - bovenop de kilometerheffing, indien die er komt -

Maar de kilometerheffing gaat eigenlijk geen inkomsten opleveren, wie weet zelfs minder als er wat minder toeristen naar Be komen.

Kilometerheffing kan wel hier en daar minder fikedruk geven. Zou moeten, anders heeft het weinig zin.

De vrachtwagens chauffeurs zij alleszins blij. Sinds zij kilometerheffing betalen, staan zij nooit meer in de file.

Die onnozele Weyts denkt dat de mensen voor hun plezier rondrijden zeker.

Dadeemelee 27 december 2018 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8898963)
Waar leest u dat het via de gsm zal gebeuren?

In het Nieuwsblad.

Mambo 27 december 2018 09:18

Wie al eens iets laat leveren door een vrachtwagen weet het Wel, de prijs toeslag voor hun km is niet weinig.

Wel dat gaat dan voor alles zo worden. De kuisvrouw die met dienstencheques werkt zal dat ook moeten aanrekenen en de pakjes en alles en iedereen die ergens moet zijn.
U dus ook.

Het is een snelle manier om zoveel mogelijk tegelijk failliet te laten gaan.

Onze regering is specialist alles om zeep te helpen zolang ze zelf maar kunnen ontvangen.

Voor de vrachtwagen die al een paar jaar betalen is de file nog steeds dezelfde gebleven.
Dus daarvoor doen ze het niet.

Henri1 27 december 2018 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8899011)
De vrachtwagens chauffeurs zij alleszins blij. Sinds zij kilometerheffing betalen, staan zij nooit meer in de file.

Die onnozele Weyts denkt dat de mensen voor hun plezier rondrijden zeker.

Van welke partij is Weyts ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be