Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Berendrecht de start van de cordonscheur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246765)

Steben 31 december 2018 12:23

Berendrecht de start van de cordonscheur?

In Berendrecht een primeurke?
NVA + CD&V + "onafhankelijke" (VB) ?

Witte Kaproen 31 december 2018 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8902074)

Forza Flandria in de Antwerpse Polder :-)

lamenielachen 31 december 2018 12:44

Citaat:

Hihi, ik denk dat er vooral een groot gat bij de "democratische?) partijen komt.
België gaat naar rechts zoveel is duidelijk en als je het mij vraagt veel te laat maar hoog nodig willen we overleven op de manier zoals wij het geleerd hebben, positief, inzet, respect voor wie het verdient.

Tavek 31 december 2018 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 8902098)
Hihi, ik denk dat er vooral een groot gat bij de "democratische?) partijen komt.
België gaat naar rechts zoveel is duidelijk en als je het mij vraagt veel te laat maar hoog nodig willen we overleven op de manier zoals wij het geleerd hebben, positief, inzet, respect voor wie het verdient.

Vlaanderen gaat naar rechts.

Wallonie neemt volop de PTB/Ecolo afslag.

reservespeler 31 december 2018 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8902114)

De scheur wordt groter en groter!

Pandareus 31 december 2018 12:58

Citaat:

Neen, als het betreffende voorwerp ontslag nam uit het Blok en als onafhankelijke gaat zetelen + de meerderheid steunt dan is deze dame en de meerderheid perfect in lijn met de afgesproken perimeter van het cordon sanitaire.

Ik geef toe dat het niet elegant is, maar als zij niet langer een blokker is, is zij politiek evenwaardig aan al de andere politici en blijft het cordon intact.

Witte Kaproen 31 december 2018 12:59

Citaat:

De grote "scheuring " komt er aan :-)

Witte Kaproen 31 december 2018 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8902115)
De scheur wordt groter en groter!

2

reservespeler 31 december 2018 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8902116)
Neen, als het betreffende voorwerp ontslag nam uit het Blok en als onafhankelijke gaat zetelen + de meerderheid steunt dan is deze dame en de meerderheid perfect in lijn met de afgesproken perimeter van het cordon sanitaire.

Ik geef toe dat het niet elegant is, maar als zij niet langer een blokker is, is zij politiek evenwaardig aan al de andere politici en blijft het cordon intact.

In haar nota schreef ze wel dat in hart een Blokker blijft.

Witte Kaproen 31 december 2018 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8902116)

Dus 1 minuut na het ontslag uit het VB ,

ben je vrij van het Cordon volgens onze Belgicisten .

Goed om weten voor de toekomst :lol:

Steben 31 december 2018 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8902122)

correct

Pandareus 31 december 2018 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8902122)

Dat staat volledig haaks op de laatste berichtgeving die haar eigen geschreven reactie weergeeft :

Citaat:

Nadat er bij N-VA en CD&V ophef was ontstaan, stuurde Van Uffelen een mail naar de GVA-redactie. “Ik ontken formeel dat ik dit zo gezegd heb. Vlaams Belang is voor mij niet dé partij. Anders was ik er wel blijven zitten.”
Exit vlaams blok dus. https://www.hln.be/regio/berendrecht...rict~ad2f37e4/

Witte Kaproen 31 december 2018 13:09

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8902127)
Dat staat volledig haaks op de laatste berichtgeving die haar eigen geschreven reactie weergeeft :

Exit vlaams blok dus. https://www.hln.be/regio/berendrecht...rict~ad2f37e4/

Geen paniek ,Panda ;Kris Peeters gaat er zich mee moeien .:-)

"...het nationaal bestuur van CD&V is gealarmeerd.

CD&V Antwerpen zal “de nodige gesprekken voeren om meer duidelijkheid te krijgen” over de situatie, zegt Antwerps CD&V-lijsttrekker Kris Peeters.

“Wij hebben altijd gezegd niet te zullen samenwerken met extreme partijen”, laat hij weten in een reactie. “Niet in de stad, niet in de districten.”

https://www.hln.be/regio/berendrecht...rict~ad2f37e4/

Nu komt het allemaal goed :roll:

Kris Peeters in een polderhuisje achter de Scheldedijk.

Bijlage 109935

Xenophon 31 december 2018 13:14

Citaat:

Prima.

Had niet beter kunnen zijn zelfs als we zelf het script geschreven hadden.

Steben 31 december 2018 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8902127)

Citaat:

Nadat er bij N-VA en CD&V ophef was ontstaan, stuurde Van Uffelen een mail naar de GVA-redactie. “Ik ontken formeel dat ik dit zo gezegd heb. Vlaams Belang is voor mij niet dé partij. Anders was ik er wel blijven zitten.”

owwwwwwkeeeeeee :lol:

Pandareus 31 december 2018 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8902141)
owwwwwwkeeeeeee :lol:

't zit hem in de kleine details heeee ;-)

fcal 31 december 2018 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8902132)
Geen paniek ,Panda ;Kris Peeters gaat er zich mee moeien .:-)
"...het nationaal bestuur van CD&V is gealarmeerd.
CD&V Antwerpen zal “de nodige gesprekken voeren om meer duidelijkheid te krijgen” over de situatie, zegt Antwerps CD&V-lijsttrekker Kris Peeters.
“Wij hebben altijd gezegd niet te zullen samenwerken met extreme partijen”, laat hij weten in een reactie. “Niet in de stad, niet in de districten.”
https://www.hln.be/regio/berendrecht...rict~ad2f37e4/
Nu komt het allemaal goed :roll:
Kris Peeters in een polderhuisje achter de Scheldedijk.
Bijlage 109935

Oef, gelukkig staan er nog CD&V politiekers van wereldformaat klaar om in te grijpen waar het nodig is. Kris Peeters is daar de geschikte man voor en bevindt zich ook op de goede plaats. Zijn ervaring met nooit vrouwelijke handen schuddende rabbi's, drugsdealers en moeders van IS-strijders, zal hier goed van pas komen in dit polderdorp, dat naar een degelijk bestuur snakt. Met zijn fractie van één zetel beslist hij over het wel en wee van het cordon sanitaire in deze gemeente en in het land. Zijn doordachte aanpak faalt nooit!

Pandareus 31 december 2018 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 8902239)
Oef, gelukkig staan er nog CD&V politiekers van wereldformaat klaar om in te grijpen waar het nodig is. Kris Peeters is daar de geschikte man voor en bevindt zich ook op de goede plaats. Zijn ervaring met nooit vrouwelijke handen schuddende rabbi's, drugsdealers en moeders van IS-strijders, zal hier goed van pas komen in dit polderdorp, dat naar een degelijk bestuur snakt. Met zijn fractie van één zetel beslist hij over het wel en wee van het cordon sanitaire in deze gemeente en in het land. Zijn doordachte aanpak faalt nooit!

Laat het pathetische theater maar achterwege : KP zegt gewoon wat evident is. Namelijk dat zijn partij centraal gaat controleren hoe het zit met het ontslag van die dame. Als dat realiteit is, is alles OK.
Indien niet, dan is er een probleem en dan kan die coalitie uiteraard niet doorgaan. Maar ik neem aan tot bewijs van tegendeel dat de lokale N-VA en CD&V verantwoordelijken niet debiel zijn dus die zullen wel de nodige controle gedaan hebben.
Ik ga er overigens van uit dat ze bij N-VA dezelfde oefening gaan maken, vanuit dezelfde bezorgdheden. Het voorzichtigheidsprincipe is altijd de beste raadgever in lokale politiek. Controle is beter dan vertrouwen.

Xenophon 31 december 2018 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8902302)
Laat het pathetische theater maar achterwege : KP zegt gewoon wat evident is. Namelijk dat zijn partij centraal gaat controleren hoe het zit met het ontslag van die dame. Als dat realiteit is, is alles OK.
Indien niet, dan is er een probleem en dan kan die coalitie uiteraard niet doorgaan. Maar ik neem aan tot bewijs van tegendeel dat de lokale N-VA en CD&V verantwoordelijken niet debiel zijn dus die zullen wel de nodige controle gedaan hebben.
Ik ga er overigens van uit dat ze bij N-VA dezelfde oefening gaan maken, vanuit dezelfde bezorgdheden. Het voorzichtigheidsprincipe is altijd de beste raadgever in lokale politiek. Controle is beter dan vertrouwen.

Ja.

Gisteren was ze een fanatieke nazi waar nooit mee wordt samengewerkt, vandaag is ze voorbeeldige democrate waar uiteraard wel mee samengewerkt wordt.

En dat allemaal gebaseerd op het verschil tussen, "ik ben lid," en, "ik ben geen lid".

Belgische politiek is verworden tot een schabouwelijke schertsvertoning.

Witte Kaproen 31 december 2018 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8902302)

Zou Peeters nog steeds in Antwerpen wonen?
Is dat al gecontroleerd?

Controle is altijd beter dan vertrouwen:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be