Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Multiculturele verhaal is naief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24684)

Weisse Wolf 21 november 2004 17:03

Multiculturele verhaal is naief

Filip de Winter spreekt zich uit tegen de multikul en de Islam.

Volgens Dewinter is het een kwestie van tijd dat de situatie in België gaat escaleren. “We moeten daarom heel erg duidelijk zijn. Het is een illusie om te denken dat de islam ingrijpend zal veranderen. Het is een veroveringsgodsdienst. Iemand die nog gelooft in het multiculturele verhaal is naïef. In Europa hebben we één permanente vijand: de islam", zo zegt hij. Hij vervolgt: “Kijk hier in Brussel goed rond. Loop door Antwerpen. In iedere garagebox een moskee en er zijn zelfs al mensen die wat Arabisch leren om in hun wijk mee te kunnen praten.”

De tijd van praten, met elkaar in dialoog gaan is volgens Dewinter allang voorbij. België bevindt zich al op een hellend vlak. “In Antwerpen wordt al apart gezwommen. Jongens en meisjes. Vanwege de islam, ja. Is dat normaal in Vlaanderen? Ik zeg: nee. Hoofddoekjes passen niet in ons straatbeeld. Weet u, dat is een teken van verzet. Dat meen ik ja. Ach, we doen nu alsof het een oorlog tegen terrorisme is. Nee, zeg ik. het is een botsing tussen twee culturen, tussen twee beschavingen. Is geen probleem hoor, een andere beschaving. Maar je moet ze niet mengen.”

Zo is dat, weg met die multiculturele waanzin!

Bhairav 22 november 2004 11:12

Moest het apart zwemmen van jongens en meisjes als excuus gebruikt word dat de jeugd te vroeg rijp word door dat zogenaamde gebrek aan fatsoenlijkheid, DAN zou het wel wat anders geweest zijn.

VlaamseBelg 22 november 2004 11:46

Dat apart zwemmen is eigenlijk bedoeld om meisjes die niet samen willen zwemmen met jongens toch de kans te geven wat aan sport te doen. In een openbaar zwembad kan dit niet volgens mij, want dan worden jongens gediscrimineerd.

Bovendien weet ik dat zwembaden reeds problemen hebben om iedereen aan de beurt te laten, allerlei zwem-, duik-, waterpolo-, waterdans- en triathlonclubs moeten het stellen met een uurtje hier en daar, en als die dan nog eens opzij geschoven worden door enkele preutse dames... Dat gaat te ver.

Ik zou er geen enkel probleem hebben als de moslims hun eigen privé-zwembad aanlegden, dan was er niemand die het recht had om te klagen.

Trouwens, zowat elk zwembad heeft een cafetaria dat uitkijkt op het zwembad, moet dat dan ook dicht? Moeten buren verplicht de gordijnen dichthouden tijdens dat uurtje? Wat als er geen vrouwelijke redders beschikbaar zijn? Wat als die op vakantie wil? Wat als er iets gebeurt en er komen ambulanciers langs, moeten dat dan ook vrouwen zijn? De SP.a wilt weer links doen door te overdrijven, en daardoor maken ze echte links-geörienteerden ronduit belachelijk.

En waar zijn mensen toch zo verlegen over? De tijd van de willekeurige verkrachtingen ligt nu toch al ver achter ons, de populariteit van sauna's bewijst toch dat de mannen zich kunnen bedwingen? Het gaat toch maar over wat vlees?

Bhairav 22 november 2004 11:54

Blablabla "verplichtingen" blablablabla "wij" blabla "zij" en allemaal stadshuiswoorden.
Dat is al wat ge hoort en het maakt allemaal geen reet uit uiteindelijk....

Weisse Wolf 22 november 2004 12:03

Talibanzwemmen mogen we niet tolereren, het is een schending van de gelijkheid tussen man en vrouw. Wanneer vreemdelingen hier willen verblijven moeten ze zich maar aanpassen aan onze waarden en normen. En anders moeten ze maar oprotten.

ingenious 22 november 2004 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Talibanzwemmen mogen we niet tolereren, het is een schending van de gelijkheid tussen man en vrouw. Wanneer vreemdelingen hier willen verblijven moeten ze zich maar aanpassen aan onze waarden en normen. En anders moeten ze maar oprotten.

waarom is dat een schending van de gelijkheid van man en vrouw?

Mitgard 22 november 2004 12:21

apart zwemmen, wat is dat voor puriteinse zever verdorie.
en die marrokaanse meiden, daar zitten ook schone tussen hoor.

kom hier fatima, een paar baantjes trekken met mitgard.
zal ik je eens laten genieten van de westerse vrijheid.
en liefde, en plezier, en gelijkheid.

make love, not war.
heb ik het goed voor of heb ik het goed voor?

ingenious 22 november 2004 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
apart zwemmen, wat is dat voor puriteinse zever verdorie.
en die marrokaanse meiden, daar zitten ook schone tussen hoor.

kom hier fatima, een paar baantjes trekken met mitgard.
zal ik je eens laten genieten van de westerse vrijheid.
en liefde, en plezier, en gelijkheid.

make love, not war.
heb ik het goed voor of heb ik het goed voor?

maar wat heeft dit in hemelsnaam met de gelijkheid tussen man en vrouw te maken? :?

Weisse Wolf 22 november 2004 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
waarom is dat een schending van de gelijkheid van man en vrouw?

Omdat in de islam vrouwen als een seksistisch object beschouwd worden die zich moeten wegstoppen voor de mannen. Door apart zwemmen te tolereren maak je het mogelijk dat onze principes en verworvenheden zoals de gelijkheid tussen man en vrouw opzij worden gezet.

ingenious 22 november 2004 12:28

Citaat:

Omdat in de islam vrouwen als een seksistisch object beschouwd worden die zich moeten wegstoppen voor de mannen. Door apart zwemmen te tolereren maak je het mogelijk dat onze principes en verworvenheden zoals de gelijkheid tussen man en vrouw opzij worden gezet.

dat heeft juist niets met de gelijkheid tussen man een vrouw te maken, behalve dan in de foute interpretatie die jij er aan geeft. wij hebben toch ook aparte wc's voor dames en voor heren. zijn die dan ook in strijd met de gelijkheid van man en vrouw? zoja, moeten we dringend overal unisextoiletten instaleren!!

Weisse Wolf 22 november 2004 12:36

Citaat:

dat heeft juist niets met de gelijkheid tussen man een vrouw te maken, behalve dan in de foute interpretatie die jij er aan geeft. wij hebben toch ook aparte wc's voor dames en voor heren. zijn die dan ook in strijd met de gelijkheid van man en vrouw? zoja, moeten we dringend overal unisextoiletten instaleren!!

Ja natuurlijk, niets aan de hand... De islam is een toonbeeld van gelijkheid tussen man en vrouw! :roll:
Met mijn interpretatie is niks mis, jouw vermogen om een 'geloof' als de islam te vatten daarentegen...

ingenious 22 november 2004 12:44

Citaat:

Ja natuurlijk, niets aan de hand... De islam is een toonbeeld van gelijkheid tussen man en vrouw! :roll:
Met mijn interpretatie is niks mis, jouw vermogen om een 'geloof' als de islam te vatten daarentegen...

aan de gelijkheid van man en vrouw mag niet geraakt worden. een apart zwemuurtje voor meisjes is echter niet in strijd met die gelijkheid. en eigenlijk is het ook niks nieuws. jaren geleden bestond dit al op verschillende plaatsen, en dat had niks met de islam te maken.

de gelijkheid van man en vrouw is zeer belangrijk maar ik krijg het schijt van mannen die er eigenlijk niet van wakker liggen, maar het gewoon proberen misbruiken om nog maar eens een rondje islambashing te doen. bovendien moeten we niet hypocriet doen, in onze maatschappij worden mannen en vrouwen ook nog niet volledig gelijkwaardig behandeld.

Spolpoel 22 november 2004 12:52

Citaat:

maar wat heeft dit in hemelsnaam met de gelijkheid tussen man en vrouw te maken? :?

Omdat de moslima zoals altijd in de moslimwereld gedegradeerd wordt tot een inferieur, onrein wezen dat louter door haar aanwezigheid aanzet tot onkuisheid.

Spolpoel 22 november 2004 12:54

[size=3]Verbod aparte zwemles meisjes [/size]

MARCEL WIEGMAN

AMSTERDAM - Het Amsterdamse stadsbestuur overweegt een verbod op gescheiden schoolzwemmen voor jongens en meisjes. Het plan is besproken naar aanleiding van een nog vertrouwelijke nota waarmee het college reageert op toenemende terreurdreiging.

Belangrijke leidraad van het stuk, dat maandag naar de raad wordt gestuurd, is volgens zegslieden op het stadhuis het voornemen [size=4]'intolerantie niet langer te tolereren'[/size]. Daartoe wordt het gemeentelijk beleid van de afgelopen twintig jaar doorgelicht op maatregelen waarvan men nu denkt dat daarin te veel wordt toegegeven aan wensen die indruisen tegen de gangbare normen in Nederland.

Het tegengaan van gescheiden schoolzwemmen is een belangrijk voorbeeld. Maar ook wil het stadsbestuur bijvoorbeeld veel strenger optreden tegen 'onschuldige' pesterijen wegens het dragen van joodse keppeltjes.

Daarnaast moeten ambtenaren bij controles beter letten op afwijkend gedrag. Veelgenoemd wordt de operatie Zoeklicht, die is gericht op illegale (onder)huur, maar waarbij soms ook andere zaken aan het licht komen die niet worden doorgegeven.

Het stadsbestuur wil ook meer doen aan de bestrijding van discriminatie op de arbeidsmarkt en in het uitgaansleven.

Onenigheid is in het college ontstaan over een passage waarin de overheid een taak wordt toebedeeld om de islam een plek te geven in de samenleving. Tot groot ongenoegen van PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb van Integratie is de passage geschrapt. Vrijwel het voltallige college stemde tegen.

Het Parool 22/11/04

ingenious 22 november 2004 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Omdat de moslima zoals altijd in de moslimwereld gedegradeerd wordt tot een inferieur, onrein wezen dat louter door haar aanwezigheid aanzet tot onkuisheid.

dat is zever. het enige feit is dat de meisjes apart zwemmen, en dat mag geen enkel probleem zijn. ik ga ook naar een aparte meisjeswc, en kleed mij om in een aparte vrouwenkleedkamer als ik naar de fitness ga. is dat dan ook omdat jullie mij als onrein en inferieur beschouwen? of heeft dat gewoon met zeden te maken, net zoals dat apart zwemmen? en geloof me, er zouden heel wat meisjes liever apart zwemmen hoor, ook autochtone meisjes.

Spolpoel 22 november 2004 13:38

Citaat:

dat is zever. het enige feit is dat de meisjes apart zwemmen, en dat mag geen enkel probleem zijn. ik ga ook naar een aparte meisjeswc, en kleed mij om in een aparte vrouwenkleedkamer als ik naar de fitness ga. is dat dan ook omdat jullie mij als onrein en inferieur beschouwen? of heeft dat gewoon met zeden te maken, net zoals dat apart zwemmen? en geloof me, er zouden heel wat meisjes liever apart zwemmen hoor, ook autochtone meisjes.

Dat is geen zever. Het is de logica van de moslim. Het is de basis van de islamitische opvoeding : de inferioriteit van de vrouw, die een onrein wezen is en tot onkuisheid aanzet (de erfzonde op zijn islamitisch dus). Vandaar de hoofddoek, vandaar de segregatie tussen man en vrouw (in de moskee, bij bijeenkomsten met niet-familieleden), vandaar de opsluiting van de vrouw als keukensloof en zonenreproductiemachine.

Ik ben ook een autochtoon 'meisje', maar blijkbaar geen autochtone seut als jij.

Mitgard 22 november 2004 13:43

Citaat:

Dat is geen zever. Het is de logica van de moslim. Het is de basis van de islamitische opvoeding : de inferioriteit van de vrouw, die een onrein wezen is en tot onkuisheid aanzet (de erfzonde op zijn islamitisch dus). Vandaar de hoofddoek, vandaar de segregatie tussen man en vrouw (in de moskee, bij bijeenkomsten met niet-familieleden), vandaar de opsluiting van de vrouw als keukensloof en zonenreproductiemachine.

Ik ben ook een autochtoon 'meisje', maar blijkbaar geen autochtone seut als jij.

misschien heeft ons inge schrik van de jongens
misschien zit ze nog in haar 'jongef fijn ftom'- fase. :-P

ingenious 22 november 2004 13:50

Citaat:

nee dat is de interpretatie die jij er aan geeft. dat is niet hetzelfde als de absolute waarheid.

en ik ben een beleefd meisje, ik begin anderen niet te beledigen omdat ze een andere mening hebben als ik.

ingenious 22 november 2004 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
misschien heeft ons inge schrik van de jongens
misschien zit ze nog in haar 'jongef fijn ftom'- fase. :-P

hoe spitsvondig van je mitje :roll:

Spolpoel 22 november 2004 14:21

Citaat:

nee dat is de interpretatie die jij er aan geeft. dat is niet hetzelfde als de absolute waarheid.

Spreek eens met enkele moslima's meiske. Of lees eens wat boeken van vrijgevochten moslima's.
By the way, een absolute waarheid bestaat niet, maar in de islam heb je wel één rode draad : de inferioriteit van de vrouw, en alle voorschriften en gedragspatronen om die inferioriteit in de praktijk te brengen.

en ik ben een beleefd meisje, ik begin anderen niet te beledigen omdat ze een andere mening hebben als ik.

Ik ben ook een beleefd meiske, en ik beledig je niet : ik probeer je hooguit wakker te schudden uit je politiek correcte winterslaap.

PS. Vanwaar de vraag naar aparte zwemlessen voor autochtone meisjes? Omdat ze te veel lastig gevallen worden door magrebijnen die in eigen gemeenschap volgens de segregatieregels van de koran niet mogen omgaan met leden van de andere sexe (om de kuisheid van de moslima te bewaren), maar wel ongelovigen mogen lastig vallen om hun hormonen te temperen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be