![]() |
Vraagje
|
Gegeven dat men tegen een democratische solidariteit van Vlaanderen met Wallonië is (ttz door de Belgische SZ), waarom moet Oost-Vlaanderen dan solidair zijn met Limburg?
|
Omdat Limburg tot Vlaanderen behoort en de Oost-Vlaamse 'miljardenstromen' op Vlaamse wijze besteedt inplaats van op Waalse wijze.
|
Wat houdt die Vlaamse wijze precies in?
|
Citaat:
De duiscussie gaat over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië, die niet democratisch zijn, en geen solidariteit zijn. |
Citaat:
tegenover het Waalse verspilzuchtig, warrig en institutioneel |
Citaat:
|
Omdat wij tot op heden nog steeds geen bevredigend antwoord van u gekregen hebben.
|
Citaat:
|
Toch wel, jullie proberen telkens weer tussen de mazen van het net te glippen.
Niemand van jullie kan iets inhoudelijks verzinnen, geef gewoon toe wat jullie allemaal denken: "wij geven denken enkel aan ons eigen volk en die waalse parasieten moeten het zelf maar oplossen." DAT is jullie werkelijke gedachtengang! |
En dan mag u mij nu even de definitie van een "volk" geven, en liefst een definitie waarover langer dan vijf minuten is nagedacht.
|
Wel kim kunnen de walen het redden zonder vlaams geld?Indien dit zo is,doe het dan.En indien zoniet wat respect voor een vlaaming
|
Ik denk dat de Walen meer respect tonen voor de Vlamingen dan de Vlamingen voor de Walen.
In Wallonië zit men niet constant bezig over de splitsing van België, in Wallonië noemt men de Vlamingen geen parasieten en dieven en zo kan ik nog wel even verder gaan. |
Jullie praten constant over de transfers, maar dat jullie zoveel geld steken in een partij zoals het Vlaams Belang (5,6 miljoen), dat is blijkbaar maar normaal...
Voor mij is iemand uit Henegouwen gelijk aan iemand uit Antwerpen, het is verdorie een landgenoot! Als ik iets tegen West-Vlaanderen heb, moet ik dan ijveren voor een onafhankelijk Antwerpen? |
Persoonlijk heb ik een ander beeld omtrent volkeren. Een volk bepaald zichzelf, wat betekent dat je jezelf als volk kan uitroepen. Voor jullie Bubers zijn dit Belgen, voor mij zijn dit Vlamingen. Natuurlijk is dat allemaal nogal relatief, maar ik denk dat er genoeg concrete voorbeelden zijn dat Walen en Vlamingen verschillende volkeren zijn. Ten eerst kennen we elkaar helemaal niet. Ik mag dan al wat weten van Wallonië omdat ik er graag kom of omdat m'n vader er een groot deel van zijn jeugd heeft doorgebracht, maar zeer veel mensen doen dit niet. Ze volgen niet de Waalse media, ze kennen amper de meeste steden in Wallonië, ze weten weinig van wat er leeft laat staan dat ze weten dat ook de Walen hun talen ondrukt zijn door de francofone elite.
En dat er weinig gediscussieerd wordt over bvb transfers binnen Vlaanderen is omdat er geen massaal misbruik wordt gemaakt van die transfers, dat er transparantie mogelijk is. Te transfers naar Wallonië worden ons door de strot geramd omdat vele politici te zwak zijn of andere belangen nastreven. Het is abnormaal dat er zo veel geld stroomt naar Wallonië zonder dat dit enige resultaten oplevert, dat is het essentiële in gans deze discussie. Ik zou er veel minder problemen mee hebben mocht Wallonië dit geld goed besteden; maar dat doen ze niet omdat ze maar al te goed weten dat ze zich niet moeten verantwoorden aan Vlaanderen of de federale staat. Waarom zijn ze anders zo bang voor splitsing? Omdat ze dan verantwoording verschuldigd zijn aan de EU. |
Belgen zijn evenmin een volk als Vlamingen. Wij beschouwen de franstaligen als landgenoten, daarom vinden wij solidariteit met het zuiden van dit land geen probleem.
|
Cultuurverschillen ....
Waarom moet Vlaanderen solidair zijn met Wallonië, en niet met Catalunya en Sicilië? |
Omdat de mensen die in Wallonië wonen, onze landgenoten zijn.
Als jij wil dat Vlaanderen solidair is met Sicilië en Catalunya, ga je gang... Al betwijfel ik of die transfers op termijn terug naar Vlaanderen zullen komen, wat met Wallonië wel het geval is. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ook dan nog zullen de bestaande tranfers moeten blijven bestaan. Omdat vlaanderen economische en geografische voordelen heeft en de inkomens waar zij denken recht op te hebben federale inkomens zijn. Het is toch normaal dat de federatie in het belang van al zijn ländern een eerlijke flexibele en jaarlijks herzienbare verdeling doet volgens de werkelijk sociale en demografische noden. En wees maar gerust de demografische feiten (vergrijzing)zijn onweerlegbaar vanaf 2010 begint langzaam de ommekeer van de transfers tenzij wij in vlaanderen onmiddellijk starten met een kinderkweekprogramma. Of bent u voorstander van massale jeugdimport uit zuidelijke continenten? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be