Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Beslissend jaar voor kroonprinses Elisabeth: krijgt zij straks 2.500 euro per dag? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247014)

Universalia 23 januari 2019 11:23

Beslissend jaar voor kroonprinses Elisabeth: krijgt zij straks 2.500 euro per dag?

Beslissend jaar voor kroonprinses Elisabeth: krijgt zij straks 2.500 euro per dag?

Ik wil ook 2.500€ per dag.

Citaat:

“Het is relatief weinig in vergelijking met de uitgaven die de kroonprinses zal moeten doen”, bevestigde minister van Staat ?Herman De Croo? (Open Vld) al in het verleden.
Het staat allemaal nog niet vast wat de dotatie uiteindelijk zal zijn.

DewareJakob 23 januari 2019 11:31

Royalist Herman de Croo...:roll::roll::roll:

Tavek 23 januari 2019 11:36

De plebejer leest enkel 2500 euro per dag.

Maar die beseft niet dat ze daar ook een heel deel uitgaven mee moet doen, zoals personeel, huisvesting (en neen, dat kan geen studentenkot zijn, want als troonopvolger moet er ruimte zijn voor haar beveiliging), enz.....

Onze royals zijn spotgoedkoop ivg met een presidentieel systeem. Hoeveel denk je dat Macron "kost" bovenop zijn loon, of een Trump ?

Skobelev 23 januari 2019 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8920752)

Maar die beseft niet dat ze daar ook een heel deel uitgaven mee moet doen, zoals personeel, huisvesting (en neen, dat kan geen studentenkot zijn, want als troonopvolger moet er ruimte zijn voor haar beveiliging), enz.....

Onze royals zijn spotgoedkoop ivg met een presidentieel systeem. Hoeveel denk je dat Macron "kost" bovenop zijn loon, of een Trump ?

Als je er "een meisje als een ander", gewoon burger als de rest van de bevolking van maakt kan ze op kot (op kosten van haar pa) en heeft ze geen beveiliging nodig.

Universalia 23 januari 2019 11:43

Citaat:

Dat klopt ...

Citaat:

Hoeveel denk je dat Macron "kost" bovenop zijn loon, of een Trump ?
Trump weigert presidentieel salaris van 400.000 dollar.

:-D

Xenophon 23 januari 2019 11:43

Citaat:

Dus beter 25.000€ van maken per dag? Komt ze dan toe?

Ik begrijp dat wel, als je plots van de ene dag op de andere duizenden € per dag onkosten hebt.

DewareJakob 23 januari 2019 11:44

Citaat:

Zijn die ook door geboorte (toekomstig) staatshoofd?

fox 23 januari 2019 11:50

Citaat:

Macron en Trump zijn wel staatshoofden die een bepaalde verantwoordelijkheid hebben en die instaan voor het beleid als gevolg van een democratisch proces. Dat de organisatie van een democratie geld kost, dat is normaal.

Wij hebben in realiteit een zelfde soort systeem. Alleen moet daar bij ons klaarblijkelijk nog een ceremoniele functie bij. Waarom? Dat weet niemand. Voor mij is Elisabeth dan ook een meisje als een ander. Maar goed, zelf kan ze daar uiteraard ook niet aan doen. Ik richt dan ook mijn pijlen niet op haar en die familie. Maar wel op gasten zoals een Decroo die dergelijke onzinnige systemen in stand willen houden.

Anna List 23 januari 2019 12:23

Citaat:

gelukkig sta jij daar ver boven hé Tavek.

Xenophon 23 januari 2019 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8920761)
Zijn die ook door geboorte (toekomstig) staatshoofd?

Ja, die heeft zelfs een eigen paleis, van Playschool, helemaal in goud natuurlijk.

Veel kosten om dat warm te stoken natuurlijk.

Xenophon 23 januari 2019 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920806)
gelukkig sta jij daar ver boven hé Tavek.

- lol -

Anna List 23 januari 2019 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8920811)
Ja, die heeft zelfs een eigen paleis, van Playschool, helemaal in goud natuurlijk.

Veel kosten om dat warm te stoken natuurlijk.

bijzonder slechte EPC waardes zo'n gouden paleis ... ze gaat dat nooit meer verkocht krijgen als ze groot is, mss kan ze daar een bijkomende vergoeding voor krijgen.

The Paulus Experience 23 januari 2019 12:45

Zoveel zuur van onze nationalisten alweer :rofl:

Elisabeth levert nu al goed werk

reservespeler 23 januari 2019 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8920733)

Ik wil ook 2.500€ per dag.

Het staat allemaal nog niet vast wat de dotatie uiteindelijk zal zijn.

Per maand, daar zou ik nog mee kunnen leven.

reservespeler 23 januari 2019 12:50

Citaat:

Toen mijn kinderen 18 waren, heb ik de koten moeten betalen van mijn eigen inkomen.
Wat is zo'n royalistische k.t beter dan mijn kinderen?

En als papa graag personeel heeft voor die trien, staat het papa vrij om dat zelf te betalen.

reservespeler 23 januari 2019 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8920755)
Als je er "een meisje als een ander", gewoon burger als de rest van de bevolking van maakt kan ze op kot (op kosten van haar pa) en heeft ze geen beveiliging nodig.

een heel dikke twee

2

Tavek 23 januari 2019 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8920758)

En zijn golf trips met air force 1, wie betaalt die denk jij ? Of zijn vakanties in mar a lago ?

of het buitenverblijf van Macron ?

De man heeft onlangs nog een zwembad laten zetten op kosten van de Franse staat.

Tavek 23 januari 2019 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8920858)
een heel dikke twee

2

Ik gruwel van een verkozen president.

De meest stabiele democratien hebben een monarch aan het hoofd. Zweden, Noorwegen, Nederland......

Een verkozen president zorgt de facto om de x-jaar voor een soort personencultus rond een machtsfiguur (Macron, Trump, Erdogan, Putin, enz enz...) terwijl een monarch meestal in de luwte invloed uitoefent en geen macht.

De schoofzak 23 januari 2019 13:26

Ik dacht dat het de gewoonte was van dat hooggeboren klootjesvolk van Laeken, om hun addergebroed naar de keuninklijke militaire school te sturen.
Zoveel zal dat daar toch niet kosten zeker?
En dat zal toch wel 'veilig' genoeg zijn (toch voor levensbedreigende situaties, en mogelijks niet voor haar seksuele integriteit ... stel je voor dat ze zich eens laat bespringen door een leerling-soldaat uit lagere klasse)

Anna List 23 januari 2019 13:34

mss kunnen we Soufiane vragen om een terugverdienmodelletje te ontwerpen voor Elisabeth.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be