Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Is muzieksmaak zo relevant dat het vermeld moet worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24704)

camaris 21 november 2004 22:15

Is muzieksmaak zo relevant dat het vermeld moet worden?

Deze zaterdag in de nieuwste quiz met Bruno Wyndaele: De vijfde vraag in het onderwerp van de bedreiging van Bousakla was iets in de trend van: "Naar welk muziekgenre luisterde de dader?" Blijkbaar was het een "Metalfreak" zoals Bruno zo mooi wist te vertellen. Het is natuurlijk een mooie vraag voor een kwis, maar dit wil ook wel zeggen dat het in de media gekomen moet zijn; anders zouden de kandidaten het niet kunnen weten.

Mijn vraag is nu of het zo nodig is dat er met die mens zijn muzieksmaak moet uitgepakt worden...
Als er een incident gepleegd wordt door allochtonen dan 'mag' de media dit toch ook niet expliciet vermelden; het gaat dan gewoon over 'jongeren'.
Ik weet het, het is maar een scheet in een fles, maar hierdoor stigmatiseer je ook een groep mensen (deze keer met een bepaalde muzieksmaak in plaats van een etnische origine, in het andere geval), en waar ligt nu het verschil?

Een dergelijk voorval heeft ook al eens plaatsgevonden in Amerika toen daar twee tieners een school verkeerdelijk voor schiettent aanzagen. Achteraf bleek dat ze beiden graag naar Marilyn Manson luisterden. Da is nu wel ne janet, en het kan mij niet schelen of ze die daar nu scheef voor bekijken;-), maar waarom moet dat telkens vermeld worden???

Toevallig luister ik ook wel eens graag naar metal, vandaar dat ik mij een beetje aangevallen voel waarschijnlijk ;-)

Bhairav 22 november 2004 12:02

Ik denk eerder dat ze dat zeiden omdat hij geen moslim bleek te zijn ofzo...

Mitgard 22 november 2004 12:06

onze kersverse bekeerde moslim luisterde ongetwijfeld naar heidense metal. :lol:

Bhairav 22 november 2004 12:10

Ge had die grap eerder moeten zeggen, dan was ie mss WEL grappig.

Mitgard 22 november 2004 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ge had die grap eerder moeten zeggen, dan was ie mss WEL grappig.

verdekke nu je 't zegt.
jij hebt daar ook nog wat geschreven.
nu is het dus niet meer grappig.
wat vervelend.

soit, geen moslim dus?
een liefhebber dan.
of wat?

Bhairav 22 november 2004 12:40

Ik wil ook zo eens iets uithalen.
Waarschijnlijk zal ik dat dan ook eens doen. Maar dan laat ik mij wel niet pakken, hetgeen nu niet ZO moeilijk is... jawatte wat een idioot. IPV da in een telefoonkotteke te doen en dan ribbedebie... Of GSM stelen ofzo. Neen, MOEST weer eens thuis gedaan worden hoor.

Kielse bulldog 22 november 2004 17:04

Mittgard,die battlelore is wel slaapverwekkend.Noemen ze dat tegenwoordig ook al metal?

Mitgard 22 november 2004 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
Mittgard,die battlelore is wel slaapverwekkend.Noemen ze dat tegenwoordig ook al metal?

metal-light misschien, maar ik ben in de mood voor battlelore.

ben ik nu 'genen echte' niemeer?

o help o help.

:lol:

Kielse bulldog 22 november 2004 18:14

En ,al hulp gekregen?

Supe®Staaf 22 november 2004 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
Noemen ze dat tegenwoordig ook al metal?

Heavy mental.

Zijne Heerlijkheid 23 november 2004 15:09

'k Zou het gothic noemen, maar dan wel saaie gothic;-)

Mitgard 24 november 2004 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
'k Zou het gothic noemen, maar dan wel saaie gothic;-)

hehe, ik vind het leuke gothic.
vrolijker dan al dat depri-gedoe.
ietske luchtiger misschien, maar dat moet kunnen.
ipv te flirten met de dood gaan deze zuipen in 'Buccaneers inn'.
schitterend toch? :lol:

maar ik luister ook andere metal uiteraard.
ik speel zelf al 10 jaar gitaar, en dus apprecieer ik het betere gitaarwerk wel.
rhapsody, blind guardian, elvenking, COB, ensiferum, stratovarius, iced earth etc.

Bhairav 25 november 2004 07:48

Haha. Wat een retorisch glijmiddel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be