Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   85-jarige juwelier schiet op overvaller (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24705)

Pieterjan 21 november 2004 22:16

85-jarige juwelier schiet op overvaller

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
BRUSSEL - Een 85-jarige juwelier uit Anderlecht heeft zaterdag geschoten op een overvaller, die hem had aangevallen met een mes. De zwaargewonde overvaller werd door de hulpdiensten overgebracht naar het Erasmusziekenhuis. Zondagnamiddag verbleef hij nog op de afdeling intensieve zorgen, meldt het parket van Brussel.

Volgens de verklaringen van de juwelier wilde hij de dader schrik aanjagen met een revolver en hem zo de winkel uitjagen. Toen de overvaller over de toonbank sprong en probeerde de revolver te bemachtigen, vuurde de juwelier verscheidene schoten af op de overvaller, die zwaargewond raakte. De overvaller werd in kritieke toestand overgebracht naar het Erasmusziekenhuis. De juwelier, die volgens het parket in shock verkeerde, verklaarde dat hij al zes keer overvallen was en dat hij een vereiste vergunning heeft om de revolver in huis te hebben. Het mes van de overvaller nam de politie mee voor het onderzoek.

De thesis van wettige zelfverdediging zou momenteel voorrang krijgen. De dader staat bij het gerecht gekend wegens drugsfeiten.

Wat doe je daar nu mee? Persoonlijk keur ik het niet goed maar ik keur het zeker ook niet af. Vaak is de enige taal die criminelen begrijpen, de taal van het geweld. Als daarbij nog es komt dat je weet dat je een goede kans maakt om voor "wettelijke zelfverdediging" te kunnen gaan...

Tzuvar Raemborr 21 november 2004 22:20

Ik keur het verdomme WEL goed. Geen genade voor criminelen. Als die smeerlap (excusez le mot) die revolver te pakken had gekregen moet je niet denken dat die juwelier zijn verhaal nog aan de authoriteiten had kunnen doen.

Risico van het vak, zal ik maar zeggen. Wordt een crimineel en je tekent je eigen doodsvonnis. Dát is de boodschap die wij moeten geven.

AVV 21 november 2004 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Ik keur het verdomme WEL goed. Geen genade voor criminelen. Als die smeerlap (excusez le mot) die revolver te pakken had gekregen moet je niet denken dat die juwelier zijn verhaal nog aan de authoriteiten had kunnen doen.

geen speld tussen te krijgen!!!!!

Spolpoel 21 november 2004 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wat doe je daar nu mee? Persoonlijk keur ik het niet goed maar ik keur het zeker ook niet af. Vaak is de enige taal die criminelen begrijpen, de taal van het geweld. Als daarbij nog es komt dat je weet dat je een goede kans maakt om voor "wettelijke zelfverdediging" te kunnen gaan...

Tja, da's het risico van het overvallersvak. Daar hoeven we helemaal geen medelijden mee te hebben. Wie gewapend een zaak gaat beroven loopt het risico om tegen een kogel aan lopen.
Wat erg dat die oude winkelier zich nog moet gaan verantwoorden voor die wettelijke zelfverdediging.
Benieuwd welke verzachtende omstandigheden men nu weer uit de mouw zal schudden om die arme sukkelaar van een dief vrij te pleiten : te weinig moedermelk of zo ....

nou nou 21 november 2004 22:26

Way to go grandad! :-D

Serieus: ik keer het eveneens goed noch af, en betreur dat zo'n dingen gebeuren, maar die 85er gaat van mij geen straf krijgen mocht ik het voor het zeggen hebben... allee misschien een kleintje voor slecht mikken....

Tzuvar Raemborr 21 november 2004 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Tja, da's het risico van het overvallersvak. Daar hoeven we helemaal geen medelijden mee te hebben. Wie gewapend een zaak gaat beroven loopt het risico om tegen een kogel aan lopen.
Wat erg dat die oude winkelier zich nog moet gaan verantwoorden voor die wettelijke zelfverdediging.
Benieuwd welke verzachtende omstandigheden men nu weer uit de mouw zal schudden om die arme sukkelaar van een dief vrij te pleiten : te weinig moedermelk of zo ....

Die juwelier had eerst moeten vragen of dat mes niet van plastiek was.

Knuppel 21 november 2004 22:28

Niemand verplichtte die overvaller om de juwelier met een mes te lijf te gaan. In een juwelierszaak KOOP je wat je wil als je het kunt betalen en anders blijf je er buiten!

Driemaal hiep hiep hiep hoera voor het moedige oudje dat zich niet nog eens liet bestelen en bedreigen!

nou nou 21 november 2004 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Die juwelier had eerst moeten vragen of dat mes niet van plastiek was.

Aja, da's wel waar... hmm... misschien toch de euthanasiewet wat versoepelen voor dit soort gevallen dan...:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be