Eyjafjallajökull |
4 februari 2019 22:56 |
Schauvliege noemt klimaatprotest 'opgezet spel’: “Ik weet wie hierachter zit”
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190204_04152420
Citaat:
In een opmerkelijke speech bij het Algemeen Boerensyndicaat dit weekend heeft minister van Leefmilieu Joke Schauvliege de recente klimaatbetogingen ‘opgezet spel’ genoemd.
Schauvliege heeft het over de klimaatbetogingen en stelt dat die niet zo spontaan zijn als ze misschien lijken. Het zou onder meer om wraak gaan tegen de betogingen van landbouwers tegen Vera Dua (Agalev-Groen) toen zij minister van Leefmilieu was in 2003.
Letterlijk zei Schauvliege dit weekend aan haar toehoorders: ‘Een aantal natuurorganisaties hebben mij in het begin van mijn legislatuur gezegd: “Wacht maar, onze wraak zal zoet zijn. Wij zullen ook betogingen doen, maar dan in de andere richting”.’
‘Ik zie misschien spoken, maar ik denk dat er iets van waarheid in zit. Wat ik de voorbije weken in scène zie gezet worden, op vlak van klimaat, dat doet er mij heel sterk aan denken. Dat men hier de omgekeerde beweging aan het doen is.’ En we moeten ons daarvan goed bewust zijn, zei ze in haar speech voor het Algemeen Boerensyndicaat.
‘Veel mensen die betogen, beseffen niet dat ze een stukje deel uitmaken van een opgezet systeem. Ik weet wie achter heel die beweging zit zowel van de zondagse betogingen als de spijbelaars. Men heeft me dat ook verteld vanuit Staatsveiligheid. Ik kan u garanderen dat ik niet alleen spoken zie en dat de klimaatbetogingen meer zijn dan spontane solidariteitsacties met ons klimaat.’
|
Lol, en zo iemand moet dan ons beleid bepalen ??
Positief is dat ze de boel op die manier enkel verder op pookt :twisted:
|