Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Sociaal-economische herstelregering" heeft miljardentekort (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247213)

Drukazz 12 februari 2019 02:11

"Sociaal-economische herstelregering" heeft miljardentekort

Het begrotingstekort zal dit jaar oplopen tot 1,7 procent van het bbp, ofwel 7,7 miljard euro. Dat heeft De Tijd berekend op basis van cijfers van het Planbureau. CD&V-vicepremier Kris Peeters bevestigt dat de begroting een pijnpunt is. “Mocht de regering niet in lopende zaken zitten, dan had ze het budget nog wat kunnen bijsturen”, aldus de minister.

BRON

Schuld van de sossen, zeker?

Het ging allemaal beter gaan met de N-VA. :roll:

#degoutant #stemzeweg

subocaj 12 februari 2019 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8936369)
Het begrotingstekort zal dit jaar oplopen tot 1,7 procent van het bbp, ofwel 7,7 miljard euro. Dat heeft De Tijd berekend op basis van cijfers van het Planbureau. CD&V-vicepremier Kris Peeters bevestigt dat de begroting een pijnpunt is. “Mocht de regering niet in lopende zaken zitten, dan had ze het budget nog wat kunnen bijsturen”, aldus de minister.

BRON

#degoutant #stemzeweg

Verhoging van belastingen en accijnzen op elektriciteit, water, diesel, rookartikelen, schoolgeld, pensioenleeftijd en gezondheidszorgen gaan ons weer redden.
Lang leve de kracht van verandering.

Zephyrkaos 12 februari 2019 08:30

in een van de volgende reacties gaan wij zeker lezen dat de "puinhoop van de sossen" niet in enkele jaaren op te ruimen valt

zelfs als nva 60 jaaren in de regiering zit en wij allen arm zijn wegen hun beleid gaat het toch nog de schuld van de sossen zijn

het is zo afgezaagd, maar ze hebben n schuldigen nodig....

subocaj 12 februari 2019 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 8936418)
in een van de volgende reacties gaan wij zeker lezen dat de "puinhoop van de sossen" niet in enkele jaaren op te ruimen valt

zelfs als nva 60 jaaren in de regiering zit en wij allen arm zijn wegen hun beleid gaat het toch nog de schuld van de sossen zijn

het is zo afgezaagd, maar ze hebben n schuldigen nodig....

Voor belastingen komen we bij u, om die weg te geven gaan we naar diegenen die al genoeg hebben en die u iedere dag bestelen.

JBM 12 februari 2019 09:31

Ik ga daar niet flauw over doen. Ik heb destijds op NV-A gestemd, in de hoop dat er in positieve zin iets gewijzigd zou worden. De sterkte van BDW tijdens debatten versterkte die hoop.

Maar goed, intussen blijkt al maar weer dat het goed kunnen uitleggen ook niks oplevert. En intussen blijkt BDW zelf ook nog eens onbetrouwbaar als de pest.

Ik weet het eigenlijk niet meer wie de komende verkiezingen mijn stem moet krijgen.

subocaj 12 februari 2019 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 8936470)
Ik ga daar niet flauw over doen. Ik heb destijds op NV-A gestemd, in de hoop dat er in positieve zin iets gewijzigd zou worden. De sterkte van BDW tijdens debatten versterkte die hoop.

Maar goed, intussen blijkt al maar weer dat het goed kunnen uitleggen ook niks oplevert. En intussen blijkt BDW zelf ook nog eens onbetrouwbaar als de pest.

Ik weet het eigenlijk niet meer wie de komende verkiezingen mijn stem moet krijgen.

De Wever verkoopt zever en 33% koopt die.

Steben 12 februari 2019 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 8936470)

In essentie heeft de VLD een programma kunnen voeren omdat NVA 33% haalde.
Men vergeet dat vlug.

Tavek 12 februari 2019 12:28

Citaat:

BRON

#degoutant #stemzeweg

De "ik haat walen & ik haat sossen" NVA bende op dit forum zijn dan ook mentaal gechallenged.

Niemand begrijpt hun hersenkronkels. Een beetje zoals Trump supporters.

Het Verzet 12 februari 2019 12:29

De verandering van verkrachting...

subocaj 12 februari 2019 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8936597)
Men vergeet dat vlug.

Ja, dat is de oorzaak. Het is de VLD schuld.
Weet je nog zoiets?

Henri1 12 februari 2019 14:57

Citaat:

BRON

#degoutant #stemzeweg

M.a.w. de partij van de GROTE VERANDERING heeft ontzettend goed werk geleverd.

fred vanhove 12 februari 2019 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8936785)
M.a.w. de partij van de GROTE VERANDERING heeft ontzettend goed werk geleverd.

Toch wel. De jointjes rokers zijn in Antwerpen stad grotendeels uit het straatbeeld verdwenen. Een 30 man sterk politie squadron heeft daar met veel vertoon voor gezorgd. Ze moeten nu binnen blowen.De stad is nu een pak veiliger.Opdracht volbracht:-D

Steben 12 februari 2019 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8936607)
Ja, dat is de oorzaak. Het is de VLD schuld.
Weet je nog zoiets?

Niet continu contrair zijn he.
Ik wil gewoon zeggen wat de NVA heeft betekend tot nu toe. Roomsblauw a la 80ties.
Als alle "economische" NVA stemmers op VLD hadden gestemd, hadden we hetzelfde.

subocaj 13 februari 2019 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8936922)
Niet continu contrair zijn he.
Ik wil gewoon zeggen wat de NVA heeft betekend tot nu toe. Roomsblauw a la 80ties.
Als alle "economische" NVA stemmers op VLD hadden gestemd, hadden we hetzelfde.

Natuurlijk, maar de kiezers hebben hun vertrouwen in de zever van de Wever gesteld en nu zeggen dat alleen de VLD de schuldigen zijn is een flagrante leugen.

subocaj 13 februari 2019 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8936597)
Men vergeet dat vlug.

Dat BDW ze erbij moest nemen om zijn marionet Michel over de streep te trekken en daarom ook de liberalen in de Vlaamse regering moest opnemen ben je blijkbaar al vergeten.

Di Rupo met 4 miljard tekort was hier op dit forum de grootste verspiller.

Maar N-VA met alle nieuwe verdoken en niet verdoken belastingverhogingen en verhogingen in de ziekenzorg heeft met 7,7 miljard goed werk geleverd.

En Bart zijn goddelijke uitstraling heeft er bij zijn fans niet onder geleden, want alles was en is de fout van de anderen.

Tavek 13 februari 2019 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8937495)
Dat BDW ze erbij moest nemen om zijn marionet Michel over de streep te trekken en daarom ook de liberalen in de Vlaamse regering moest opnemen ben je blijkbaar al vergeten.

Di Rupo met 4 miljard tekort was hier op dit forum de grootste verspiller.

Maar N-VA met alle nieuwe verdoken en niet verdoken belastingverhogingen en verhogingen in de ziekenzorg heeft met 7,7 miljard goed werk geleverd.

En Bart zijn goddelijke uitstraling heeft er bij zijn fans niet onder geleden, want alles was en is de fout van de anderen.

Het credo van de NVA en haar volgelingen.

Boduo 13 februari 2019 11:19

Miljardentekort v.d. regering wegwerken door de energiefaktuur van de laagste inkomens met 22 % te verhogen ???
Wraakroepend !
Op 26 mei antwoord geven aan zo'n politieke miskleunen.

subocaj 13 februari 2019 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8937519)
Miljardentekort v.d. regering wegwerken door de energiefaktuur van de laagste inkomens met 22 % te verhogen ???
Wraakroepend !
Op 26 mei antwoord geven aan zo'n politieke miskleunen.

Stilte.....stilte.....

Jantje 13 februari 2019 12:29

Citaat:

BRON

#degoutant #stemzeweg

Zou eigenlijk graag eens zien welke overheden hoeveel aan wat hebben uitgegeven!!!

Want ik heb het vermoeden dat zonder de asielzoekers die we vandaag nog steeds opvangen, zonder dat zij ook maar iets bijdragen aan de gemeenschap, er geen tekorten zouden zijn.

Iemand enig idee hoeveel de brosbetogingen de gemeenschap elke donderdag kosten?

fred vanhove 13 februari 2019 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8937568)
Zou eigenlijk graag eens zien welke overheden hoeveel aan wat hebben uitgegeven!!!

Want ik heb het vermoeden dat zonder de asielzoekers die we vandaag nog steeds opvangen, zonder dat zij ook maar iets bijdragen aan de gemeenschap, er geen tekorten zouden zijn.

Iemand enig idee hoeveel de brosbetogingen de gemeenschap elke donderdag kosten?

Dat brengt ook veel geld in het laatje. De school kan zijn verwarming afzetten. De horeca doet gouden zaken....die klimaat spijbelaars eten meestal in tavernes of broodjeszaken. Er worden massaal frisdranken gekocht. Er worden spandoeken verkocht en allerhande attributen om te fluiten en lawaai te maken . Kleurtjes om op het gezicht te wrijven.Er worden enorm veel tickets verkocht voor openbaar vervoer. De één zijn dood is de andere zijn brood.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be