Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Peumans (NVA): tegen Bart De Wever ingaan heeft weinig zin. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247382)

Dadeemelee 27 februari 2019 10:09

Peumans (NVA): tegen Bart De Wever ingaan heeft weinig zin.

Voila, nu zegt een onverdachte (NVA) bron het ook: BDW is de Grote Leider en de rest moet zwijgen.

Peumans:
- is tegen kernenergie
- vindt het spijtig dat de NVA zijn voeten veegt aan onafhankelijkheid van Vlaanderen
- betreurt het dat er gefocust wordt op veiligheid en migratie

https://www.demorgen.be/politiek/jan...aan-bac6d114b/

Citaat:

“Bart De Wever wil nu precies hetzelfde doen als Gabriëls destijds: een brede Vlaamse volkspartij met een sterke economische inslag creëren. Er zijn daarvoor een aantal, wat zeg ik, een heel pak Open Vld’ers overgekomen. Ik noem hen wel spottend blauwe nationalisten, maar dat zijn geen nationalisten, natuurlijk. Dat zijn liberalen.”
Bart De Wever, de nieuwe Gabriëls. :lol:

Anna List 27 februari 2019 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8949187)
Voila, nu zegt een onverdachte (NVA) bron het ook: BDW is de Grote Leider en de rest moet zwijgen.

Peumans:
- is tegen kernenergie
- vindt het spijtig dat de NVA zijn voeten veegt aan onafhankelijkheid van Vlaanderen

zo zal Bardogan merken wat elke partijleider van een nederlandstalige politieke partij ooit merkt.
het Vlaamse thema verwaarlozen = decimeren

en Bardogan weet dat, want hij schreef ooit zelf die analyse over de VU en OVLD verliezen.

De schoofzak 27 februari 2019 11:08

In elke partij zijn er op elke as waar de partij op werkt, leden die aan de grens zitten te morrelen.
Dat moet zo. Dat is nuttig.

Herhaling: ik zit op de sociale as tamelijk links. Maar altijd met de modaliteit "verantwoordelijkheid opnemen als je dat enigszins kunt".
Op de communautaire as zit ik erg flamingant. Maar altijd met zin voor realo en niet teveel fundi.

Dadeemelee 27 februari 2019 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8949259)
In elke partij zijn er op elke as waar de partij op werkt, leden die aan de grens zitten te morrelen.

Herhaling: ik zit op de sociale as tamelijk links. Maar altijd met de modaliteit "verantwoordelijkheid opnemen als je dat enigszins kunt".
Op de communautaire as zit ik erg flamingant. Maar altijd met zin voor realo en niet teveel fundi.

Jamaar er zijn er nog die dat geprobeerd hebben, de 'Volkspartij Van België' te worden.

CVP was het vroeger
Dan de VLD van Verhofstadt
Dan de SPa van Stevaert
Nu de NVA van Bart De Wever

In elk gaval verwaarloos je je core business.

Steben 27 februari 2019 12:50

Citaat:

Kortom: compleet fout in de NVA

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 27 februari 2019 13:17

Citaat:

Peumans:
- is tegen kernenergie

Er moesten méér personen als Peumans in de N-VA zijn. Een loyale politicus die toch vasthoudt aan zijn principes, zo zijn er veel te weinig.
Jammer dat Peumans de politiek verlaat.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 27 februari 2019 13:22

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben
Kortom: compleet fout in de NVA

Op de sociale as tamelijk links? En erg flamingant?

Op de sociale as kan N-VA amper nog rechtser zitten de laatste jaren. En over het communautaire hebben ze de voorbije jaren zo goed als niet gesproken. Mij ook een raadsel wat je met die standpunten nog bij de N-VA doet.

Anna List 27 februari 2019 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8949475)
Op de sociale as tamelijk links? En erg flamingant?

Op de sociale as kan N-VA amper nog rechtser zitten de laatste jaren. En over het communautaire hebben ze de voorbije jaren zo goed als niet gesproken. Mij ook een raadsel wat je met die standpunten nog bij de N-VA doet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8949470)
Er moesten méér personen als Peumans in de N-VA zijn. Een loyale politicus die toch vasthoudt aan zijn principes, zo zijn er veel te weinig.
Jammer dat Peumans de politiek verlaat.

:rofl:

Libro 27 februari 2019 13:55

Citaat:

Peumans:
- is tegen kernenergie

Is N-VA een "brede volkspartij" of slaan haar ideeën gewoon bij veel mensen goed aan? Ook al heeft ze het communautaire verwaarloosd: N-VA verkondigt ideeën inzake migratie, milieu, energie.... die tegen de stroom ingaan.

Dadeemelee 27 februari 2019 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8949508)
Is N-VA een "brede volkspartij" of slaan haar ideeën gewoon bij veel mensen goed aan? Ook al heeft ze het communautaire verwaarloosd: N-VA verkondigt ideeën inzake migratie, milieu, energie.... die tegen de stroom ingaan.

Dat is het juist niet, ze drijven mee op de populaire stroom van alt-right protectionisme en vreemdelingenhaat.

Dat heeft een naam: populisme.

Anna List 27 februari 2019 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8949517)
Dat is het juist niet, ze drijven mee op de populaire stroom van alt-right protectionisme en vreemdelingenhaat.

Dat heeft een naam: populisme.

zolang ze maar niet mee drijven op de populaire stroom van klimaatmarsen en klimaatbangmakerij.

raar genoeg heet dat niet populisme blijkbaar. ;-)

Dadeemelee 27 februari 2019 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8949520)
zolang ze maar niet mee drijven op de populaire stroom van klimaatmarsen en klimaatbangmakerij.

raar genoeg heet dat niet populisme blijkbaar. ;-)

Maar Anna toch: 90% van wat politiekers zeggen is populisme. ;-)

Anna List 27 februari 2019 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8949526)
Maar Anna toch: 90% van wat politiekers zeggen is populisme. ;-)

maar ik vind dat dan ook geen vies woord, jij gebruikte het als argument (tegen) ...

Dadeemelee 27 februari 2019 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8949529)
maar ik vind dat dan ook geen vies woord, jij gebruikte het als argument (tegen) ...

Jamaar ik ben er tegen. (bijna) Alle discussies zijn sloganesk en inhoudsloos geworden. Maar ik reageer wel op de bewering dat de NVA de wondermooie maagd zou zijn die tegen de stroom oproeit.

Het is integendeel de NVA die met dat spelletje begonnen is. De anderen moeten wel mee.

De meest recente en strafste emanatie was het interview met Dries Van Langenhove. Daar gaan we dus naartoe (of we zijn er al).

Post-Truth.

Anna List 27 februari 2019 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8949535)
Jamaar ik ben er tegen. (bijna) Alle discussies zijn sloganesk en inhoudsloos geworden. Maar ik reageer wel op de bewering dat de NVA de wondermooie maagd zou zijn die tegen de stroom oproeit.

Het is integendeel de NVA die met dat spelletje begonnen is. De anderen moeten wel mee.

De meest recente en strafste emanatie was het interview met Dries Van Langenhove. Daar gaan we dus naartoe (of we zijn er al).

Post-Truth.

lol

ik kan me precies nog wel ene GVH herinneren en ook een aantal teletubies ;-)

mss werd dat toen 'bevlogen' en 'voluntaristisch' genoemd door onze kwaliteitsmedia ipv plat populisme, dat kan wel.

Xenophon 27 februari 2019 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8949191)
zo zal Bardogan merken wat elke partijleider van een nederlandstalige politieke partij ooit merkt.
het Vlaamse thema verwaarlozen = decimeren

en Bardogan weet dat, want hij schreef ooit zelf die analyse over de VU en OVLD verliezen.

En daar dan toch zelf vrijwillig, met twee voeten tegelijk, er inspringen.

Die menselijke psychologie is toch tamelijk raar hé?

Dadeemelee 27 februari 2019 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8949536)
lol

ik kan me precies nog wel ene GVH herinneren en ook een aantal teletubies ;-)

mss werd dat toen 'bevlogen' en 'voluntaristisch' genoemd door onze kwaliteitsmedia ipv plat populisme, dat kan wel.

Onlangs het interview met Sigrid Spruyt gelezen in de Knack. Ze heeft duidelijk last van wat persoonlijke frustraties tov collega's, maar ik volg haar toch in de analyse van de evolutie van het politiek debat (bij de VRT en andere).

Het is echt niet meer om aan te horen die 'debatten' en de berichtgeving.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...l-1428659.html

betaalmuur spijtig, heb het in de papieren gelezen.

Anna List 27 februari 2019 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8949538)
En daar dan toch zelf vrijwillig, met twee voeten tegelijk, er inspringen.

Die menselijke psychologie is toch tamelijk raar hé?

daar krijgen we net zoals bij heer Hugo wellicht het mea culpa voor wanneer hij ook zijn eind zal voelen naderen ...

Xenophon 27 februari 2019 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8949540)
daar krijgen we net zoals bij heer Hugo wellicht het mea culpa voor wanneer hij ook zijn eind zal voelen naderen ...

Ja, dan is het Bart zijn toer om te wenen en te zweren dat hij spijt heeft...

Vlaanderen ondertussen loopt meer en meer schade op.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 27 februari 2019 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8949477)
:rofl:

En? Te moeilijk om je mening in woorden om te zetten? Of bang dat ik je moet wijzen op het feit dat je de bal volledig mis slaat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be