Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een interpretatiefout van meer dan een miljard. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247410)

Universalia 1 maart 2019 08:32

Een interpretatiefout van meer dan een miljard.

Citaat:

België liet sinds 2012 onterecht 1 tot 2 miljard euro naar Libië vloeien.
In Villa Politica gisteren rezen daar ook redelijk wat vragen over.

En ik denk niet dat het alleen naar Libië is dat er veel van 'onze' gelden naar wegvloeien.

Citaat:

Het trio Libiërs dat eind vorig jaar ons land voor de kwestie bezocht, bekwam ook van Luxemburg het antwoord dat er nooit geld is vrijgegeven.
Dat mag uiteindelijk eens uitgeklaard worden en de schuldigen mogen er voor aangewezen worden.. (Michel? Reynders?)

Geld dat ook wegvloeit uit eigen land:

Citaat:

“We kunnen niet dulden dat vrouwen en meisjes achterblijven”, speechte De Croo. “Daarom hebben we ‘She’s Equal’ gelanceerd, met één doel: meer dan 500 miljoen investeren in gendergelijkheid. België voegt daar 43 miljoen aan toe.” Daarnaast maakt ons land ook 4,4 miljoen euro vrij voor de bestrijding van tropische ziekten.
Rockster De Croo. :?

Wij leven in een enorm rijk land.

subocaj 1 maart 2019 11:45

Het bananen koninkrijk België op zijn best.

Ben ik blij dat ik niet zoveel bezit dat enkele miljarden intrest zomaar kunnen verdwijnen.

Universalia 2 maart 2019 10:42

Waar zijn de miljarden naartoe?

Een insider klapt uit de biecht: In corrupte zakken en bij gewapende milities.

Was er iemand die wat anders verwacht had misschien?

Citaat:

Na de val van Kadhafi in 2011 kende Libië geen stabiliteit meer. Ondanks verkiezingen in 2012 en 2014 controleren tal van – vaak ondemocratische – groepen grote of kleine delen van het land. De twee sleutelfiguren zijn Fayez al-Serraj, het hoofd van de ‘regering van nationale eenheid’ in de hoofdstad Tripoli die internationaal erkend wordt, en Khalifa Haftar. Die laatste is een machtige militair die het oosten van het land domineert en regelmatig de steun heeft gekregen van het Libische parlement in Tobruk dat in 2014 werd verkozen. De seculiere Haftar viseert vooral de islamistische groeperingen die Serraj ondersteunen, en Islamitische Staat.
Uiteindelijk zou je nog gaan denken: Had men Kadhafi niet beter zijn gangetje laten gaan?

Had men bepaalde andere leiders niet beter hun gangetje laten gaan in hun eigen landen?

Ik herinner mij het proces van Nicolae Ceau?escu nog waar hij bij opmerkte, voor men hem voor het vuurpeloton gezet heeft, "Dan zal je met de problemen zitten"

En gelijk had hij, we zitten met de problemen in de EU. :|

Henri1 2 maart 2019 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8951482)

In Villa Politica gisteren rezen daar ook redelijk wat vragen over.

En ik denk niet dat het alleen naar Libië is dat er veel van 'onze' gelden naar wegvloeien.

Dat mag uiteindelijk eens uitgeklaard worden en de schuldigen mogen er voor aangewezen worden.. (Michel? Reynders?)

Geld dat ook wegvloeit uit eigen land:

Rockster De Croo. :?

Dat heeft dus ook de ultra rechtse regering onder leiding van Bart De Wever ook zo gelaten ?

Hypochonder 2 maart 2019 12:22

Dit zou wel eens de zwanenzang van gladde paling Didier Reynders kunnen worden. Het feit dat hij elk interview hierover weigert toont aan dat hij tonnen boter op het hoofd heeft in deze zaak.

Guinevere 2 maart 2019 12:29

Onze gelden?

Het waren intresten op Libische bevroren geld. Naast imperialist is de blanke man blijkbaar ook een ordinaire dief.

Guinevere 2 maart 2019 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8951482)

Je zou ervan verschieten wiens geld allemaal België rijk maakt...

Mambo 2 maart 2019 12:35

Ik verschiet van de hoge intresten.

Dat ze pikken daar verschiet ik niet van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be