![]() |
Welke pc voor een DAW? (geluidsopname)
Ik zoek een pc die enkel moet dienen voor geluidsopnamen via een DAW
Ik zie daar hier veel kenners zitten, kan iemand iets aanraden? Budget: zo laag mogelijk. Mag desnoods ook 2e hands?? |
Als u al een redelijk uit de kluiten gewassen PC hebt dan is het niet altijd nodig om te gaan veranderen.
Het is wel algemeen geweten dat de software pakketten om zelf muziek met te 'maken' best wel wat kracht eisen om vlotjes te kunnen draaien. Ik zocht er even wat over op. Muziek produceren – Hoe kun je je computer sneller maken? 10 Best Laptops for Music Production 2019 – [The Producer’s Guide] Hier staat zowat alle software op. KORG Een MIDI interface is ook best leuk mocht u een instrument in bezit hebben dat je via USB kan aansluiten. Ik heb op een PC een ouder KORG pakket staan (KORG Legacy Collection), dat is best leuk met al die synths. Mocht u daar met willen beginnen werken dan is het geen overdreven optie, mocht u iemand kennen, die daar al een beetje in thuis is (dat wereldje) die even aan te spreken want echt simpel is dat niet. Eén van de knapste studio's ter wereld staat trouwens in ons land in Mol, Galaxy Veel Internationale artiesten zijn daar al over de vloer geweest. Wilfried (de eigenaar) was de man van Dana Winner vroeger. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
PORSCHE KIEST AURO-3D EN GALAXY STUDIOS VOOR WERELDWIJDE VOORSTELLING. |
Niemand?
Allez, dan zal ik het maar doen zeker? Wat is een DAW? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oke, ik zal er eens over nadenken en laat wel iets weten als ik iets beslist heb. Heb je hem dringend nodig? |
Citaat:
|
Neem een PC met een muis, klavier en een scherm.
|
Citaat:
Met VST is het een ander verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begin er voor te vrezen
|
Citaat:
Die zijn best handig die VST's als soundeffecten dan wel. Tijd geleden nog een goede site gevonden die stampvol VST plugins (MIDI) FREE VST Plugins. Ik had daar een hele goede site voor,stampvol VST plugins, maar die ben ik even kwijt. Niet zeker of het deze was. Er bestaat ook software waar u ze zelf kan met maken de VST's, Synthedit bvb. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be