lamenielachen |
3 maart 2019 12:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
(Bericht 8953856)
Wat is 'vertopte' armoede?:?
Onze eigen behoeftigen zijn ook profiteurs in de ogen van velen (van rechts en zelfs van het centrum). Ik heb nooit een leefloon gehad maar ik werd en word hier jaar in jaar uit behandeld als een profiteur en een hangmatter doordat ik na mijn 50-ste geen leefbaar werk meer kon vinden met een leefbaar loon, mede ook vanwege redenen die de parasietenverdelgers van dit forum onbekend zijn omdat ik ze nooit aan hun neusje gehangen heb.
Ik wou alleen maar zeggen: rechts, ze gaan natuurlijk eerst voor de behoeftige immigranten, maar het eigen behoeftig volk is evenmin veilig voor hen en wordt het moeilijk en lastig gemaakt en vernederd en tekortgedaan. .
En dat zegt iemand die 15 jaar in concurrentie gestaan heeft met die behoeftige immigranten, onder andere voor sociale woning, twee keer zes jaar (uiteindelijk ben ik er nooit ingetrokken, mijn krot was goedkoper en eten gaat voor).
|
Ik ben wel een rechtse maar vooral redelijk.
Voor mij is verstopte armoede vooral bij iemand die niet meer kan werken.
Dat kunnen ouderen zijn maar ook alleenstaanden met kinderen.
"Echt" zieken tevens mindervaliden ed.
Ja ik weet het, je moet opletten en de tering naar de nering zetten maar er zijn veel behoeftigden die echt wel willen maar niet meer kunnen.
Laat ons die helpen.
Ons sociaal systeem zoals het er nu bij ligt zit vol gaten en vooral de beheerders en de profiteurs ervan steken de zakken vol.
Bijkomend de uitbetalingen zelf is er nog het kostenplaatje er rond.
Een van de laatste voorbeelden was er nog bij Famisocial.
Dat we vluchtelingen helpen begrijp ik maar geef ze toch niet meer dan de eigen bevolking aub.
Zonder papieren is zonder papieren en onze grenzen kunnen we maar beter bewaken als we onze sociale zekerheid betaalbaar willen houden.
Het systeem zoals nu werkt niet en brengt de eigen bevolking die er voor werkt in de armoede.
|