![]() |
Volvo beperkt de snelheid van zijn wagens tot 180
|
Citaat:
De ene meer de andere minder. bvb Renault Zoe 135 kmh, BMW i3 160 kmh. enz... Polestar (fossiel) wslk op 250 kmh begrenst, zoals de meeste. Volvo zal wel uitzonderingen maken... |
Zijn niet alle wagens van de laatste jaren softwarematig begrensd, niet op hun snelheid, maar ergens in het toegelaten maximaal vermogen, ter bescherming van de motor enz. ?
Ik ken daar niet veel van, maar heb al wel gehoord van chip-tuning. |
Citaat:
![]() Ik denk toerental (duurzaamheid) én topsnelheid, meestal via software. bvb 6000 t/min op die kurve. (als men er geraakt in hoogste versnelling, bergaf dan) Vroeger bestonden er mechanische toerentalbegrenzers, als je wist hoe kon je het afregeltoerental wat hoger duwen ten koste van de duurzaamheid... De zotte tijden. Citaat:
Als je geen turbo hebt... # men is verwittigd: https://www.racechip.nl/wettelijke-bepalingen/ |
Ook één van de wagens, naast BMW, Mercedes, Tesla, die op de snelwegen er tegen wreed hoge snelheden komen doorgevlogen de laatste tijden, dat zijn juist die Volvo's.
Ook zou men de bestelwagens zoals ik al eerder schreef moeten begrenzen op een 130 km/u maximum want die racen ook stevig voorbij de laatste tijden. Soms denk ik als ik een ritje naar de kust bijvoorbeeld doe, is die 120 km/u eigenlijk nog van toepassing wan iedereen (buiten ik uiteraard) gaat harder. Laatst kwam er nog een Engelsman voorbij gevlogen die echt wel goed over de 200 km/u moet gegaan zijn. En toen voegde een politiewagen in van een zijweg en o! wonder ineens waren al die snelheidsduivels hun gaspedaal kwijt. :| :-D |
Citaat:
|
Citaat:
Volvo beperkt maximumsnelheid auto’s tot 180 km/uur. (poll) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be