![]() |
Onze super alerte politie ....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oles~a963a825/
Onze wegenwachters zien het de verkeerspolitie niet of worden ze te nat om te verbaliseren bij regenweer, blind zullen ze wel niet zijn ..... Camera's tot in ons slaapkamer maar dat hadden ze nog niet opgemerkt, ik wel en ook ik maakte er op dit forum reeds een opmerking over. Eén km te hard of 5 m. te lang parkeren zonder betalen en je hebt steevast een boete. Met alle respect voor de vrachtwagen chauffeurs maar bij regenweer inhalen is verboden en echt storend/gevaarlijk voor de gewone wagens als de wind verkeerd zit. |
Redelijk lang geleden heb ik eens gelezen, als mijn geheugen me niet in de steek laat, dat de federale politie (of toen de rijkswacht) een aantal prioriteiten had voor verkeersrepressie. Die zouden gebaseerd zijn op oorzaken van verkeersongevallen.
Die waren: alcohol, snelheid, verkeerslichtnegatie en nog een of enkele. Misschien moet die studie eens geactualiseerd worden, en breder bekeken. In aspecten a) verkeersveiligheid b) verkeersdoorstroming c) leefbaarheid omgeving. |
Citaat:
Niet echt een risico op ongevallen dacht ik. |
Inhaalverbod vrachtwagens bij hevige regenval.
Veel chauffeurs trekken zich dat gewoon niet aan. Vrachtwagenbestuurders uit andere landen geven er helemaal geen aandacht aan. Volgende was ook best 'leuk' :? Belgische chauffeur rijdt 22 kilometer per uur te snel en dat eindigt met boete van 192.000 euro. |
Citaat:
Er is daar echt geld te verdienen en het zou de veiligheid en het rijcomfort op de wegen zeker ten goede komen. Bij regen alleen al tussen Gent en Antwerpen heen en terug rijden en 300€ per overtreding en hun dag is goed. |
Vanmorgen was het inderdaad weer van dattem. Opvallend genoeg zijn het meestal Belgische nummerplaten op de vrachtwagens die de regels aan hun vuile laarzen lappen. (ik spreek me niet uit over de nationaliteit van de bestuurder)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat echter niet wegneemt dat iedereen die hier het wegennet gebruikt, ook buitenlanders, zich aan de wet moet houden, niet? |
Citaat:
Maar wat ik wel weet: gordeldracht vermindert de ernst van de kwetsuren. En aangezien de kostprijs van onze medische zorg nogal breed-maatschappelijk gesolidariseerd is via mutualiteiten, belastingen en verzekeringen, is de conclusie duidelijk. |
Daarnet op de E40 terug. Gietende regen, je zag geen 50m ver, auto's hielden echt in maar de vrachtwagens vegen daar hun botten aan, we vliegen lekker verder tegen 90 in het midden.
|
Citaat:
Alleen aanvaard ik wel prioriteiten in de repressie. Anders zouden we echt op iedere hoek van de straat, en aan iedere kilometerpaal op de snelweg, een flik moeten betalen. Ik ben ook duidelijk niet helemaal akkoord met de actuele gang van zaken. Liever tien keer meer moeite doen om één echte gevaarlijke snelheidsduivel te pakken, dan de blinde jacht op het merendeel van de overtredingen, namelijk 1 km (na correctie) per uur te snel. |
Citaat:
|
Ik hoorde onlangs een zaakvoerder van een groot transportbedrijf regio Hulshout zeggen dat mensen respect voor zijn chauffeurs moeten hebben en desnoods op de wegen opzij moeten gaan als ze er aan komen. Want zonder zijn vrachtwagens wordt er niets meer geleverd. Hij vond dat zijn vrachtwagens op sluipwegen eveneens 90 km/uur mochten rijden. Ook al staar er 70 km/uur op de borden. En dat ze op autosnelwegen altijd op middelste baanvakken mogen rijden. Dat zijn chauffeurs overal voorrang mogen en moeten nemen. Het inhaalverbod bij regenweer lachte hij weg en hij zei dat gewone wagens dan een totaal verbod van rijden zouden moeten krijgen. Hij vond ook de maximum snelheid van 90 km/uur belachelijk en zei dat ze dit op minstens 120 km/uur moesten zetten. Eveneens vond hij de verplichte rusttijden en de tachografen onnozel. Maar hij pochte wel met zijn derde nieuwe Ferrari. Verdient dankzij de kilometerheffing en de meeste van zijn trekkers op Oostblok nummerplaten te laten rijden. En natuurlijk door onderbetaalde Buitenlandse chauffeurs die enkel maar gas kunnen geven en recht vooruit kunnen rijden.
Dringend een totaal inhaalverbod nodig en vooral veel meer kilometerheffing, trajectcontroles, veel meer controle op het gewicht en de tachografen en vooral veel zwaarder belasten zonder het aan de eindconsument te mogen doorrekenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Akkoord , maar een bedrijfsleider zal uiteindelijk toch beter gaan nadenken !!
Boetes = nodeloos verspild geld !! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be