![]() |
Waar zit de logica?
https://www.hln.be/geld/economie/bel...sels~a3afec5b/
En ondertussen maar diesel belasten voor de gewone mensen. |
Citaat:
Blij dat de FOD Financiën eens toegeeft dat ze enkel maar bereid zijn milieumaatregelen te treffen als het geld opbrengt. |
Citaat:
|
Eigenlijk niet, dat geld vertegenwoordigd gewoon macht, mits de hoeveelheden groot genoeg zijn.
Met €50 koop je een uurtje werk van een vakman, met €50000 heb je zo'n vakman een jaar in dienst, en betaal je eerlijk de opgelegde belastingen ervoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn nog 11.000.000 andere Belgen hé. |
Citaat:
En er zijn 9 000 000 Belgen (als het er geen 8 500 000 zijn ondertussen), de rest is import of aankwekerij. (ik ben zo'n aangekweekt importje). |
Citaat:
Dat is o.a. het probleem v.d. Gele Hesjes in Frankrijk die maar NIET ophouden met hun akties. |
Citaat:
Om dat fiscale verlies te compenseren wou onze overheid de accijnzen op diesel verhogen. Omdat die maatregel onze transportsector zou benadelen tov buitenlandse vervoerders is de overheid overgegaan tot het systeem van "de professionele diesel". Vrachtvoerders, busvoerders en taxi's blijven het oude accijnstarief betalen en krijgen de verhoging van de accijnzen terugbetaald. Conform de EU-concurrentieregels moet dergelijke maatregel voor alle vervoerders gelden binnen de EU voor de brandstof die ze in België hebben getankt. Ondertussen is die accijnsverhoging alsmaar verder toegenomen. Op 31/12/2018 was de terugbetaling al opgelopen tot 0,207€/l. https://www.mazoutservice.be/nl/acci...sionele-diesel Het artikel spreekt van "forse overheidssteun aan fossiele brandstoffen". Dat is natuurlijk helemaal niet het geval. Onze overheid verdient geld aan elke liter professionele diesel. Minder dan aan elke liter die een particulier tankt, dat wel, maar nog altijd fors. Je kan dat afschatten aan het verschil in prijs tussen stookolie (mazout) en diesel. Dat zijn identieke producten maar op stookolie worden er geen accijnzen geheven. Dat prijsverschil bedraagt nu ongeveer 0,80€/l. Ruwweg geschat int onze overheid op professionele diesel een 0,60€/l aan accijnzen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
https://www.ad.nl/auto/elke-diesel-k...stof~af2e07a9/ |
Citaat:
|
Citaat:
De groenen willen de producten van de arme mensen zonder wagen weer duurder maken. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is merkwaardig hoe veel een Pond Sterling waard is. Dat zal wel met de brexit te maken hebben zeker? In het oorspronkelijke artikel http://www.ox.ac.uk/news/2018-06-06-...health-damages (download onderaan) kost een diesel 258£/per jaar, of 3.612£ over een levensduur van 14 jaar. In het door jou geciteerde artikel wordt dat 14.700€. 1£ is dus 4€ waard. Dat zou toch moeten volstaan om enige twijfel op te roepen bij de geloofwaardigheid van dit soort artikels, niet? Een lobbygroep als Milieudefensie is er helemaal niet op uit om u objectieve informatie te verstrekken. Dit artikel is een typisch voorbeeld van hoe die ons een rad voor de ogen draaien. De basis is een artikel met een geloofwaardige afkomst, in dit geval "de universiteit van Oxford", vervolgens komt daar een hocus-pocus bovenop die een dramatisch resultaat oplevert, in dit geval de "vertaling naar Nederland", en dan is het kwestie van het gepimpte artikel ergens in de pers te krijgen. |
Citaat:
Citaat:
Maar 3612 £ is meer dan 4000 €, namelijk 4240 € lol. Citaat:
Citaat:
Thx voor de link: Citaat:
Citaat:
Bovendien worden de Nederlandse uitkomsten nog eens bevestigt door Oxford University. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be