![]() |
Elektrische auto: 697.612 kilometer om groen te worden
Elektrische auto: 697.612 kilometer om groen te worden.
Een onderzoek dat het leerde en naar het schijnt ook 'aantoonde'. Citaat:
:| |
Tsja, het was te verwachten dat daar een dikke adder onder het gras zou zitten. Wat verkocht wordt als de heilige graal blijkt nu toch niet zo te zijn.
En de groene ridders zijn blijkbaar razend over dit onderzoek want het filmpje werd reeds offline gehaald... |
99% van de kopers kopen enkel een E-wagen omdat ze dit fiscaal kunnen inbrengen en voor de prestaties. De overige 1% zijn particulieren die ofwel denken dat ze de wereld mooier gaan maken of zich als groene jongen willen voordoen. Spijtig genoeg maar wel waarheid is vandaag een Tesla rijder synoniem voor een agressieve gek, een egoïstische klootzak dus. De mensen met een S maar vooral de X rijders gedragen zich als echte assholes. Maar eerlijk is eerlijk, moest ik morgen een E-wagen kopen ik behoorde tot de 99%. Fiscaal interessant en het koppel van een E-wagen haal je niet met een ICE-wagen. Niemand ligt wakker van het 'groen plaatje".
|
in factcheck van DS wordt de berekening grotendeels onderuit gehaald.
|
Ik denk ook wel dat die berekening niet volledig zal kloppen. Ze zouden beter eens een onderzoek doen naar de echte beweegreden van mensen waarom ze een E-wagen kopen. Jij en ik betalen mee die mensen hun E-wagen. Zoals op het nieuws iemand zei : de prosecco drinkende Tesla rijder geniet van de voordelen die de gewone man niet kan betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190310_04243919 Citaat:
|
Citaat:
In feite betaalt hij veel te veel voor de afgelegde kilometer. Daar moet je dus eigenlijk dom voor zijn. Waarom doet hij dat dan wel? Om de chi-chi uit te hangen. Waarom subsidieert de staat hem voor een deel(tje)? Om hem te verleiden de chi chi uit te hangen en teveel uit te geven. Want wat hij teveel uitgeeft, maakt dat er geïnvesteerd kan worden om de auto te verbeteren; en om die auto uiteindelijk via massaproductie goekoper te maken. De overheid stimuleert dus a) het wetenschappelijk onderzoek naar properder auto's, en b) de modernere economie. |
Citaat:
|
Die prof is een beetje afgegaan door zich zo voor de kar van de Europese autoindustrie te laten spannen.
|
Citaat:
E-wagens zijn vandaag al goedkoper dan fossiele wagens, zegt zelfs de ADAC. Je bent nog altijd niet mee? :lol: "De gewone man" is geen clochard denk ik toch? Bovendien hoe duurder de E-wagen hoe minder groot de ecobonus. Tesla-bashers? Nederland: vanaf 50.000 € bijtelling gaat van 4 naar 22% Duitsland: boven 60.000 helemaal geen ecobonus. Vlaanderen: eigenlijk helemaal geen ecobonus voor dure E-wagens, de particulieren sponsoren zelfs de staat. Slaapwel. De onwetendheid is hier weer enorm groot. |
Citaat:
Enkele dagen geleden heb ik dat met een redelijk lange post weerlegd, moeilijk was dat niet. Verstrooide professor of iemand die zich voor de fossiele kar laat spannen? Was in een ander topic: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4111 Zeg Universalia, waarom warm je die gazetten-onzin telkens weer op? |
Citaat:
Citaat:
Dit is namelijk de grafiek voor 200.000 km ![]() 200.000 km - 55% = 90.000 km. Studie: https://www.transportenvironment.org...port%20v04.pdf |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://ev-database.nl/vergelijk/nie...ektrische-auto Citaat:
Maar die VW e-up gaat wslk een grotere batterij krijgen en nog altijd nipt 25 k kosten. In september 2019 komt namelijk de Skoda E-citigo uit met WLTP 270 km, dat is hezelfde platform: Citaat:
Die autos zijn allesbehalve nutteloos want ze worden al een tijdje gereden. Hoeveel rijdt de "gemiddelde" Vlaming per dag ? lol. Citaat:
Trek daar die 2000 € vanaf en de overheid wordt met 1.150 € gesponsord. Ook de EV wagens die 2500 € premie krijgen sponsoren de staat. ![]() De EV die 3500 € premie krijgen nipt niet. https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/ particulier / kleine middenklasse. E-Golf kost € 39.010 Benzine Golf kost €24.870 14.140 € meer is 2.969 € meer aan BTW, maar recupereert 3.500 € |
e-Golf stond onlangs in promotie met 4000 of 5000 euro salonkorting.
Dacht prijs 34k. |
Citaat:
Citaat:
https://www.egear.be/volkswagen-id-neo/ Voor de compacte middenklassers gaat het storm lopen in 2020-2021. Skoda en Seat gaan VW volgen en die zijn altijd nog wat goedkoper. Hopelijk echte EV zoals de Neo en geen compliance-aantallen... |
Citaat:
Citaat:
Gemiddeldes zijn weinig zeggend, ook wanneer het gaat over de verdeling van de rij-afstanden. Een beetje EV die naam waardig, zou toch al snel een bereik van 250-300 km moeten hebben, en die vind je niet in de sub-25000 euro klasse. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be