Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewever zwicht voor tolerante Joodse gemeenschap, de EU en Unia (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247565)

Vrijheideerst 13 maart 2019 15:41

Dewever zwicht voor tolerante Joodse gemeenschap, de EU en Unia

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190313_04251570

‘Het is spijtig dat net die beelden in een tijd van toenemend antisemitisme worden gebruikt. Ook al was de intentie zeker niet antisemitisch, dan nog is het jammer dat men zich niet realiseert dat er voor elke boodschap ook een ontvanger is’, zegt De Wever.

Wat zullen zijn fans hier nu zeggen?

Anna List 13 maart 2019 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8962388)

‘Het is spijtig dat net die beelden in een tijd van toenemend antisemitisme worden gebruikt. Ook al was de intentie zeker niet antisemitisch, dan nog is het jammer dat men zich niet realiseert dat er voor elke boodschap ook een ontvanger is’, zegt De Wever.

Dat je goed aan t schuimen bent. :thumbsup: doe zo verder!

Vrijheideerst 13 maart 2019 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8962390)
Dat je goed aan t schuimen bent. :thumbsup: doe zo verder!

En nu ernstig graag.

U vindt dit normaal (los van of je carnaval nu grappig vindt of niet)?

:roll::twisted:

Zipper 13 maart 2019 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8962391)
En nu ernstig graag.

Dat soort gênante situaties krijg je door flurken als Freilich binnen te halen.

Had dat hier daarstraks al vermeld, trouwens :

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=178

Vrijheideerst 13 maart 2019 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8962397)

Zo is dat.

eno2 13 maart 2019 15:52

Bende POCO's

Anna List 13 maart 2019 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8962391)
En nu ernstig graag.

Ik zie er geen probleem in.

Maar had je dat dan verwacht? Ik schreef hier ook al meermaals dat ik geen probleem heb met roetpieten....

Heb ik nu gevloekt in de kerk mss? Ook daar heb ik overigens geen probleem mee.

daiwa 13 maart 2019 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8962397)

Had dat hier daarstraks al vermeld, trouwens :

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=178

2 !

Vrijheideerst 13 maart 2019 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8962414)
Ik zie er geen probleem in.

Maar had je dat dan verwacht? Ik schreef hier ook al meermaals dat ik geen probleem heb met roetpieten....

Heb ik nu gevloekt in de kerk mss? Ook daar heb ik overigens geen probleem mee.

Ik zie wel een probleem met zijn manier van reageren, louter om de Joodse stem te behouden.

Het Oosten 13 maart 2019 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8962388)

Ik denk niet dat er hier echt antisemitisme in het spel was. De Wever overdrijft. Men moet dit zien in het context van de Aalsterse carnaval.

Wat ik evenmin niet begrijp, is dat de burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, het 'Delwaide'-dok veranderd heeft in het 'Bevrijdings'-dok.

Ik las het boek 1942 van Herman van Goethem . Uit dit boek kan ik nergens afleiden dat Leo Delwaide zwaar in de fout is gegaan. Behalve misschien burgermeester te willen zijn van Antwerpen onder de knoet van de Duitsers. De toestand van de Antwerpse Joden was inderdaad penibel als men het boek zo leest. Maar moest er tijdens de oorlog een burgemeester geweest zijn van de Nieuwe Orde, dan was het 10 keer erger geweest voor de Antwerpse Joden.

Dat de katholiek (Delwaide was geen VNV-er) Leo Delwaide onmiddellijk na de oorlog ook als burgemeester geapprecieerd werd door de Antwerpenaren, blijkt uit het feit dat zijn vrouw (1) in 1946 maar effe meer dan...40.000 stemmen behaalde. Een pak stemmen in die tijd. Zeker voor een gewezen oorlogsburgemeester.

Men vergeet bovendien dat Delwaide zeer veel gedaan heeft voor de haven van Antwerpen. En daarom: De Wever is veel te onbesuisd te werk gegaan in deze aangelegenheid.

Bart De Wever heeft weer eens gepanikeerd en toegegeven aan een bepaalde Joodse strekking. Zo komt het bij mij over in ieder geval.

(1)
Leo Delwaide mocht zich zelf toen geen kandidaat stellen omdat het gerecht een onderzoek deed naar zijn burgemeesterschap en naar Delwaide's vermeende collaboratie tijdens de oorlog.

eno2 13 maart 2019 16:27

Zijn houding is basis gezond verstand plus berekening

eno2 13 maart 2019 16:27

Ja dat gaat soms samen.

(I don't like orthodox jews, but OK)

Dadeemelee 13 maart 2019 16:29

Gaat De Wever nu ook berouw tonen voor zijn hatelijke woorden tov Peeters? :)

Zipper 13 maart 2019 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8962443)

welke hatelijke woorden ?? En wat is het verband met zijn knieval voor de joden ??

Dadeemelee 13 maart 2019 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8962450)
welke hatelijke woorden ?? En wat is het verband met zijn knieval voor de joden ??

Oei, schuim. :lol:

Zipper 13 maart 2019 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8962462)
Oei, schuim. :lol:

bij Peeters waarschijnlijk wel, ja :twisted:

gertc 13 maart 2019 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8962435)
Ik zie wel een probleem met zijn manier van reageren, louter om de Joodse stem te behouden.

stem?? of geld?

In de tijd van de aanslag op Charlie Hebdo riep iedereen om ter hardst 'Je suis Charlie'. De vrijheid van meningsuiting, en het recht om de spot te drijven met alles en iedereen, stond bovenaan de agenda. De tijden veranderen...

Vrijheideerst 13 maart 2019 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 8962490)
stem?? of geld?

In de tijd van de aanslag op Charlie Hebdo riep iedereen om ter hardst 'Je suis Charlie'. De vrijheid van meningsuiting, en het recht om de spot te drijven met alles en iedereen, stond bovenaan de agenda. De tijden veranderen...

Die zit wel, eigenlijk. :magniet:

:thumbsup:

No Apologies 13 maart 2019 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8962443)

Dat was inderdaad onnodig natrappen naar een reeds verslagen tegenstander. Het zou best wel kunnen dat hij bij het bekijken van de reportage beseft dat hij dit beter had gelaten. Ik neem aan dat zo'n uitschuiver kan gebeuren als je te lang aan één stuk aan een flurk als Luk Alloo wordt blootgesteld.

Vrijheideerst 13 maart 2019 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8962558)
Dat was inderdaad onnodig natrappen naar een reeds verslagen tegenstander. Het zou best wel kunnen dat hij bij het bekijken van de reportage beseft dat hij dit beter had gelaten. Ik neem aan dat zo'n uitschuiver kan gebeuren als je te lang aan één stuk aan een flurk als Luk Alloo wordt blootgesteld.

Een flurk? :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be