![]() |
Nederland vs België; erg verschillende eetculturen
Nu ik recent voor de eerste keer in de Jumbo was, is het me nogmaals opgevallen hoe verschillend de Nederlandse eetcultuur tov de Belgische is; zij zijn veel meer op de Indonesische keuken gericht, incorporeren veel meer boemboe (kruidenmengsels), nasi en bami in hun gerechten.... Ook curry en andere exotische lekkernijen zijn er volgens mij meer in trek dan bij ons. Ok, Indonesië was een kolonie van hen, maar wij Belgen hebben omzeggens niets vd Congolese keuken overgenomen terwijl de Belgische alledaagse keuken toch ook niet echt om over naar huis te schrijven was. Just saying.
|
Ik zou zeker wat meer bush meat gegeten hebben voor ik vegetariër werd, als we wat meer bush meat geïmporteerd hadden. Mmmmm , sida en ebola….lekker…
Aan de andere kant: ik was en blijf zot op kaas. Al is het onNederlandse nepkaas. |
Lol, eetcultuur
![]() Als ik mij daar een 'eetcultuur' moet bij voorstellen, zou ik zeggen 'meth-addict' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu nog een glas melk derbij en tis compleet.
Die drinken nu eens bij alles... melk. :-D |
Citaat:
+ je hebt definitief het recht verzaakt ooit nog het woord 'eetcultuur' in de mond te nemen. |
neen
|
Citaat:
Waarom niet direct in nen emmer? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit : well said ! :lol: |
Citaat:
|
Betere titel zou zijn: Hollanders hebben geen eetcultuur
|
Citaat:
Gaat u vooral verder. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be