![]() |
Groen: tankkaart weg in 2020, bedrijfswagens in 2022
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10107337.html
Bij mij weten is de Belg erg gesteld op vrijheid en onafhankelijkheid. Als je de bedrijfswagen afschaft gaan mensen niet zomaar overstappen op openbaar vervoer. Ze gaan dan, ondanks de meerprijs, misschien kiezen om als particulier een wagen te kopen, liefst dan tweedehands aan een scherpe prijs. Een oudere wagen die minder proper is uiteraard. Het aantal mensen die een volledig electrische auto als particulier hebben aangeschaft ... ik kan ze niet op 1 hand tellen... zelfs niet op 1 vinger. Wat denkt u? |
Denk dat er veel van hun kiespubliek over een firmawagen en tankkaart beschikken.
Niet zo slim dus :D |
Alé, groen gaat 80K jobs bijtoveren in Belgie door de lasten op arbeid te verhogen.
|
Citaat:
Ze zijn dus niet anders dan andere jonge of oude groene hypocrieten: het zijn de anderen die zich moeten aanpassen. |
Citaat:
In het algemeen heeft ongeveer 10% van de werknemers een firmawagen. Dat betekent dat ongeveer 90% van de werknemers met het voorstel van Groen er op vooruitgaat. Een meer dan behoorlijke visvijver voor de verkiezingen... |
Citaat:
Waarom hoor ik dan steeds dat hun kiespubliek bestaat uit hogeropgeleiden ? |
Citaat:
ze rekenen er blijkbaar op dat de werknemers met salariswagen, of hun verworven inkomen gaan laten vallen, of niet bij de vakbond zijn of zo ... allemaal nogal belachelijk onrealistisch die voorstellen van Groen... laat het Rekenhof de kost van die voorstellen maar eens berekenen. |
Citaat:
want het beoordelen of een actie politiek is of niet wordt mee afgetoetst aan de organisatoren... |
Citaat:
|
Citaat:
die Nissan Leaf zit op t niveau van bvb een BMW 3 ... wsl al een kleine minderheid van de salariswagens ... |
Ik heb een tankkaart van't werk. 2 zelfs. 1 voor mijn persoonlijke wagen, en 1 voor de motorscooter.
Ik mag er onbeperkt mee tanken, puur voor privé gebruik. Niet slecht he, voor een techniekerke. En het beste van al, Groen mag op zijn kop staan draaien, zolang ze er niet in slagen brandstoffen of persoonlijk transport te verbieden, zal ik daar lekker gebruik van maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
elke keer als ik Calvo hoor, alleen maar oneliners en de realiteit verdraaien of gewoon liegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ambtenaren. De hoofdmoot, de ambtenaren die effectief werk verzetten, de OCMW kuisploegen, de klusjesdiensten van de openbare instellingen en nog een hele hoop, die zijn over het algemeen even goed opgeleid als een enkeltalige rekkenvuller in een budgetsupermarkt. Hun loon is er dan ook naar. Voorbeeld, een, categorie C met 38 jaar dienst haalt ongeveer €1700 per maand netto. Pensioenberekening, nog 7 jaar te werken, €1420 maand (een stuk beter dan het "privé equivalent, maar we spreken dan over €100 ofzo). |
Citaat:
Ten tweede - ook met een 'gratis' dieselwagen voor de deur rijden de meeste mensen niet voor hun plezier. Ik ken een hoop mensen die zelf hun treinticket naar Brussel betalen om geen tijd te verliezen met hun firmawagen in de file. Of die met de fiets naar het werk komen, en de auto alleen gebruiken als het niet anders kan. En voor die verplaatsingen waar je niet zonder auto kan, is een recente goed onderhouden bedrijfswagen een stuk beter voor het milieu dan de gemiddelde privé-auto. Uiteraard zijn er ook anderen - maar het idee dat mensen veel minder auto gaan rijden door firmawagens aan te pakken is absurd. Er zal zeker wel een verschil zijn - maar in het kader van een klimaatplan is dit een belachelijk dure en inefficiënte maatregel. |
Citaat:
een salariswagen is een deel van je loon en een groene wagen kan je niet kopen in het segment van 90% van de salariswagens dat was wat ik antwoordde op uw statement "Je kunt perfect een firmawagen hebben én groen zijn op het vlak van mobiliteit." dat klopt dus niet. |
Citaat:
|
Ik word ook gewaar dat mijn collega's die nog niet met pensioen zijn, als ambtenaar, soms wel eens jaloers zijn op "die met een salariswagen'.
Nu, de eerste stap die de groensels willen doen, is het stopzetten van die tankkaart. Wel, dat is een looninlevering van een aantal euro's. Een werkgever die zijn beste personeel (we veronderstellen dat hij geen salariswagens geeft aan zijn slechtste personeel) niet wil kwijt spelen aan de concurrentie, gaat dat gat trachten dicht te rijden. Is dat gat dicht gereden met één aanwerving minder, per 20 salariswagens? Voil?*, je hebt het gesnopen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be