Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Electrische wagens in onderhoud ~ 5 maal goedkoper... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247631)

Micele 18 maart 2019 17:47

Electrische wagens in onderhoud ~ 5 maal goedkoper...
 
... dan hun ICE-versies.

New York City rekende het even uit:



https://qz.com/1571956/new-york-city...for-its-fleet/

Citaat:

https://electrek.co/2019/03/18/nyc-m...electric-cars/

New York City has released maintenance costs for its city fleet in 2018, and the city refers to the cost difference between its electric cars and gas-powered cars as “dramatic.”

A New York City Fleet Newsletter this month reveals the cost comparisons in depth. It compares maintenance costs of all-electric cars, hybrids, and gas vehicles during the past year, and finds that all-electrics come out on top:

“NYC Fleet has more experience with electric vehicles than most, so we took a look at last year’s maintenance costs with the DCAS client fleet to see if these service benefits are materializing. Right now, servicing costs with our all-electric vehicle models is dramatically less than with gas, hybrid, or hybrid plug-in models. In general, our hybrid models also achieve benefits from gas models, though the most dramatic results in this report are with the all electrics.”

The newsletter takes a closer look at 10 models: three all-electric models, four hybrids, and three gas cars. The three all-electric cars — the Chevy Bolt, the Ford Focus Electric, and Nissan Leaf — were lowest in annual maintenance costs, ranging from $204 with the Bolt to $386 with the Focus Electric.

A few of the hybrid vehicles cost the city more than $1,000 in maintenance in 2018, and gas vehicles like the Ford Fusion and Focus checked in with a maintenance cost average of $1,621 and $1,805, respectively.

The newsletter notes the typical reasons for maintenance savings in the newsletter — regenerative braking, no oil change, spark plugs, or transmission fluids — but also says that stolen mufflers and catalytic converters have become an issue for the fleet’s gas and hybrid cars.

Henri1 18 maart 2019 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8967757)
... dan hun ICE-versies.

New York City rekende het even uit:



https://qz.com/1571956/new-york-city...for-its-fleet/

Er komen steeds meer studies over hoe milieu-onvriendelijk die elektrische wagen met tot 600Kg batterijen wel zijn.

In hun productie komt veel meer CO2 vrij. Je moet al héél véél rijden om terug in het groene bereik te komen.

Zevenhonderdduizend kilometer.......

https://www.hln.be/auto/-elektrische...zine~af0b821f/

Micele 18 maart 2019 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8967875)
Er komen steeds meer studies over hoe milieu-onvriendelijk die elektrische wagen met tot 600Kg batterijen wel zijn.

In hun productie komt veel meer CO2 vrij. Je moet al héél véél rijden om terug in het groene bereik te komen.

Zevenhonderdduizend kilometer.......

https://www.hln.be/auto/-elektrische...zine~af0b821f/

Zever uit een andere draad, en sowieso weerlegt in De Standaard:
Citaat:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190310_04243919

FACTCHECK

‘Elektrische auto: 697.612 kilometer om groen te worden’

Conclusie: Afgaande op de beschikbare wetenschappelijke literatuur is het op zijn minst een grove overschatting dat een elektrische wagen net geen 700.000 kilometer zou moeten rijden om ‘groener’ te worden dan een benzine- of dieselwagen.
Een herberekening op basis van de meer correcte parameters komt uit op afstanden van minder dan 100.000 kilometer. We beoordelen de stelling daarom als NIET WAAR.
en ook off topic.

Ga dus ergens anders trollen.

Henri1 18 maart 2019 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8967881)
Zever uit een andere draad, en sowieso weerlegt in De Standaard:


en ook off topic.

Ga dus ergens anders trollen.

Mag er geen kritiek gepost worden op uw electro-goed-nieuws-show berichten misschien ?

Micele 18 maart 2019 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8967903)
Mag er geen kritiek gepost worden op uw electro-goed-nieuws-show berichten misschien ?

Aha, ga je het topic onderwerp weerleggen? Probeer eens. :-)

Tavek 18 maart 2019 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8967875)
Er komen steeds meer studies over hoe milieu-onvriendelijk die elektrische wagen met tot 600Kg batterijen wel zijn.

In hun productie komt veel meer CO2 vrij. Je moet al héél véél rijden om terug in het groene bereik te komen.

Zevenhonderdduizend kilometer.......

https://www.hln.be/auto/-elektrische...zine~af0b821f/

Die berekening klopt niet.

Profiteur 19 maart 2019 08:28

Dat de berekening nu klopt of niet de politiek heeft geld geroken en zal iedereen op termijn wel verplichten om elektrisch te gaan rijden. De rijken zullen nog dure ICE wagens kopen, al dan niet hybride powercars, en de middenklasse kan kiezen : centen neerleggen voor een E-wagen, daar een pak aan rekeningrijden en onbetaalbare elektriciteit voor betalen, of te voet gaan. De lagere klasse zal mede dankzij al de groene belastingen nog armer worden en zelfs honger gaan lijden. Dat E-wagens vijfmaal goedkoper zijn is nog een groot vraagteken. Wat elk wezen met wat verstand kan denken is dat de politiek het dan wel vijfmaal duurder zal gaan maken.

Mambo 19 maart 2019 11:30

Tjah ik weet niet hoe men al die ter ziele gegane bedrijven, dealers en werkmensen, herstellingen, onderdelen, btw's, enz....zal gaan vervangen.

Onze bevolking groeit en het aantal jobs blijft maar dalen.

Hoe je dat moet oplossen vind ik nergens terug.

De schoofzak 19 maart 2019 17:09

Om nog maar te zwijgen over de milieuvriendelijkheid van het onderhoud van klassieke verbrandingsmotoren.

Nu maak ik me over die e-wagens zeer weinig zorgen.
De markt, wat aangespoord door milieuvriendelijke subsidiemechanismen, zal wel werken.

De schoofzak 19 maart 2019 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8968768)
Om nog maar te zwijgen over de milieuvriendelijkheid van het onderhoud van klassieke verbrandingsmotoren.

Nu maak ik me over die e-wagens zeer weinig zorgen.
De markt, wat aangespoord door milieuvriendelijke subsidiemechanismen, zal wel werken.

En ik bedoel dat zowel pro elektrisch als pro verbrandingsmotor.

Zo lang het te duur is, en zo lang de actieradius kut is, zullen weinig gewone mensen een elektrische kopen.
Maar eens daar verandering in komt, dan gaat ge wat zien.

Ik vermoed dat heel wat kleinere auto's als tweede gezinswagen, zo een elektrische gaat worden.
En een flink aantal daarvan zelfs in de vorm van deelauto's.

fred vanhove 19 maart 2019 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8967881)
Zever uit een andere draad, en sowieso weerlegt in De Standaard:


en ook off topic.

Ga dus ergens anders trollen.

Wat de standaard schrijft klopt ? Wat Pecqueur schrijft niet en wat HLN schrijft ook niet :roll:

Micele 19 maart 2019 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8968812)
Is de standaard dan ook al een referentie ? Die zijn straffer als Pecqueur dan ?

Wie citeert de Standaard?

En wat heeft Pecquer nu met de weerlegde kemels van die Ernst te maken? Volg jij de draad eigenlijk wel? 8O

fred vanhove 19 maart 2019 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8968817)
Wie citeert de Standaard?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190310_04243919

Micele 19 maart 2019 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8968818)

Citaat:

Auke Hoekstra, onderzoeker aan de TU Eindhoven en gespecialiseerd in elektrische mobiliteit.
Nog eens wat heeft Pecqueur hier mee te maken? Waar zegt die hierover? Je bent totaal in de war en verwisselt draden en onderwerpen. Het gaat hier over de kemels van Ernst.

Bovendien begrijp je niet echt wat Pecqueur allemaal gezegd heeft over diesels en ook niet in verleden over electrische wagens. Pecqeuer zegt namelijk ook dat we van fossiele wagens moeten afgeraken. In 2006 pleitte die nog voor CNG-aardgas en waterstof :roll: voor de toekomst ipv diesel. Wil je de bron? Hierzie: https://www.dekamer.be/kvvcr/pdf_sec...e/AQT04_PR.pdf

fred vanhove 19 maart 2019 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8968773)
En ik bedoel dat zowel pro elektrisch als pro verbrandingsmotor.

Zo lang het te duur is, en zo lang de actieradius kut is, zullen weinig gewone mensen een elektrische kopen.
Maar eens daar verandering in komt, dan gaat ge wat zien.

Ik vermoed dat heel wat kleinere auto's als tweede gezinswagen, zo een elektrische gaat worden.
En een flink aantal daarvan zelfs in de vorm van deelauto's.

Niks is belangrijker dan geld. Alles draait om geld. De rest kan de mensen geen fluit schelen.

fred vanhove 19 maart 2019 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8968820)
Nog eens wat heeft Pecqueur hier mee te maken? Waar zegt die hierover? Je bent totaal in de war en verwisselt draden en onderwerpen. Het gaat hier over de kemels van Ernst.

Bovendien begrijp je niet echt wat Pecqueur allemaal gezegd heeft over diesels en ook niet in verleden over electrische wagens. Pecqeuer zegt namelijk ook dat we van fossiele wagens moeten afgeraken. In 2006 pleitte die nog voor CNG-aardgas en waterstof :roll: voor de toekomst ipv diesel. Wil je de bron? Hierzie: https://www.dekamer.be/kvvcr/pdf_sec...e/AQT04_PR.pdf

En hoe zit het daarmee ? Met die waterstof en CNG ? Bestaat dat nog ?

Micele 19 maart 2019 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8968828)
En hoe zit het daarmee ? Met die waterstof en CNG ? Bestaat dat nog ?

Dat weet je toch? ggl kun je toch?

De schoofzak 20 maart 2019 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8968822)
Niks is belangrijker dan geld. Alles draait om geld. De rest kan de mensen geen fluit schelen.

Geld is in veel gevallen een makkelijk hanteerbare maatstaf.
6 euro is bijvoorbeeld meer dan 5 euro.

Maar al wat daar achter zit, is heel wat complexer. Het draait allemaal om macht, bezit .. en daarachter zit seks.

maddox 20 maart 2019 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8968828)
En hoe zit het daarmee ? Met die waterstof en CNG ? Bestaat dat nog ?

Waterstof tanken in Blegië is zeeeeeeer moeilijk.
CNG kan je tanken bij vele "DATS" tankstations (Colruyt groep)

Micele 20 maart 2019 10:08

De draad gaat over het onderhoud van EV versus ICE.

Proficiat! :twisted:

Soit aan de moderatie, de draad kan dan dicht.

Feiten dat het zo is zijn genoteerd. :-)

Ik dacht eerst dat een EV 3 maal goedkoper in onderhoud is als een ICE, het blijkt zelfs tot 5 maal. :-D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be