![]() |
Electrische wagens in onderhoud ~ 5 maal goedkoper...
... dan hun ICE-versies.
New York City rekende het even uit: ![]() https://qz.com/1571956/new-york-city...for-its-fleet/ Citaat:
|
Citaat:
In hun productie komt veel meer CO2 vrij. Je moet al héél véél rijden om terug in het groene bereik te komen. Zevenhonderdduizend kilometer....... https://www.hln.be/auto/-elektrische...zine~af0b821f/ |
Citaat:
Citaat:
Ga dus ergens anders trollen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat de berekening nu klopt of niet de politiek heeft geld geroken en zal iedereen op termijn wel verplichten om elektrisch te gaan rijden. De rijken zullen nog dure ICE wagens kopen, al dan niet hybride powercars, en de middenklasse kan kiezen : centen neerleggen voor een E-wagen, daar een pak aan rekeningrijden en onbetaalbare elektriciteit voor betalen, of te voet gaan. De lagere klasse zal mede dankzij al de groene belastingen nog armer worden en zelfs honger gaan lijden. Dat E-wagens vijfmaal goedkoper zijn is nog een groot vraagteken. Wat elk wezen met wat verstand kan denken is dat de politiek het dan wel vijfmaal duurder zal gaan maken.
|
Tjah ik weet niet hoe men al die ter ziele gegane bedrijven, dealers en werkmensen, herstellingen, onderdelen, btw's, enz....zal gaan vervangen.
Onze bevolking groeit en het aantal jobs blijft maar dalen. Hoe je dat moet oplossen vind ik nergens terug. |
Om nog maar te zwijgen over de milieuvriendelijkheid van het onderhoud van klassieke verbrandingsmotoren.
Nu maak ik me over die e-wagens zeer weinig zorgen. De markt, wat aangespoord door milieuvriendelijke subsidiemechanismen, zal wel werken. |
Citaat:
Zo lang het te duur is, en zo lang de actieradius kut is, zullen weinig gewone mensen een elektrische kopen. Maar eens daar verandering in komt, dan gaat ge wat zien. Ik vermoed dat heel wat kleinere auto's als tweede gezinswagen, zo een elektrische gaat worden. En een flink aantal daarvan zelfs in de vorm van deelauto's. |
Citaat:
|
Citaat:
En wat heeft Pecquer nu met de weerlegde kemels van die Ernst te maken? Volg jij de draad eigenlijk wel? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien begrijp je niet echt wat Pecqueur allemaal gezegd heeft over diesels en ook niet in verleden over electrische wagens. Pecqeuer zegt namelijk ook dat we van fossiele wagens moeten afgeraken. In 2006 pleitte die nog voor CNG-aardgas en waterstof :roll: voor de toekomst ipv diesel. Wil je de bron? Hierzie: https://www.dekamer.be/kvvcr/pdf_sec...e/AQT04_PR.pdf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
6 euro is bijvoorbeeld meer dan 5 euro. Maar al wat daar achter zit, is heel wat complexer. Het draait allemaal om macht, bezit .. en daarachter zit seks. |
Citaat:
CNG kan je tanken bij vele "DATS" tankstations (Colruyt groep) |
De draad gaat over het onderhoud van EV versus ICE.
Proficiat! :twisted: Soit aan de moderatie, de draad kan dan dicht. Feiten dat het zo is zijn genoteerd. :-) Ik dacht eerst dat een EV 3 maal goedkoper in onderhoud is als een ICE, het blijkt zelfs tot 5 maal. :-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be