![]() |
Zeg niet langer ‘gescheiden’, maar ‘ongehuwd’
Citaat:
Zeg niet langer ‘gescheiden’, maar ‘ongehuwd: Met plezier, ik heb het altijd hinderlijk gevonden. Ik gescheiden, mijn ex gehuwd… Ik vraag het direct aan. |
Terug 'ongehuwd', precies een maagdenvlies hersteloperatie.
Dan toch liever trots gescheiden, weduwe, (opnieuw) gehuwd, enz. |
Citaat:
'ongehuwd' klopt toch gewoon niet als je 'gescheiden' bent ... alsof je je zou moeten schamen over t feit dat je ooit gehuwd was :? ik zie niet in waarom |
Citaat:
Oei, oei, het draait om het maagdenvlies... Kun je een vrouw nog debieler voorstellen??? |
Allemaal cd&v stemmen dan maar
|
Zij gescheiden, gij gescheten...
|
Citaat:
|
Ik kom hier nogmaals te voorschijn met mijn dada: het burgerlijk huwelijk zou afgeschaft moeten worden.
De overheid heeft er geen zaken mee met wie ik kort of lang samenleef, en hoe. Alles (vooral solidariteit tussen mensen) wat de overheid meent te moeten promoten, kan zijn promoten zonder tussenstap van de samenlevingsvorm. Het voorbeeld bij uitstek: ieder kind krijgt kinderbijslag, ongeacht de burgerlijke stand van de biologische of de zorg-ouders. |
dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verbannen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
It's complicated - een term voor losers die geen gezichtsverlies willen leiden.
Is er geen term in de lijn met bewust vrijgezel ? of bewust geen partner ? OFF TOPIC Een vriend van mij wordt 50 jaar en gaf aan dat hij het niet in zijn hoofd hoeft te halen om naar Thailand te gaan; terwijl zijn collega's dat wel kunnen doen, omdat of jongvolwassen zijn of een relatie hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is wel zo dat er een discriminatie is tussen "gescheiden", en "gehuwd" als dat laatste "hertrouwd" zou moeten zijn. Maar het idee is waarschijnlijk dat "gescheiden" een waarschuwing inhoudt dat er een "verleden" is (met contractuele overblijfsels zoals kinderen, alimentatiegeld en dergelijke dingen), terwijl "ongehuwd" op dat vlak risicolozer is. Een soort van blanco strafblad. |
Gewoon gehuwd kan ook een indicatie zijn van het IQ-peil.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be