Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederland heeft er een lap op gegeven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247670)

Skobelev 21 maart 2019 07:03

Nederland heeft er een lap op gegeven

FvD wint als nieuwkomer, regeringspartijen afgestraft, de mensen worden stilaan wakker.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...raft~a3206369/

Go Thierry, go :cheer:

Eyjafjallajökull 21 maart 2019 07:04

Sossen blijven klop krijgen :D

Vrijheideerst 21 maart 2019 07:14

Ook in de stad Utrecht werd GroenLinks de grootste partij, met 27,8% van de stemmen. Op enige afstand volgden D66 (14,5%) en de VVD (12,6%). De PvdA behaalde een niet onverdienstelijke 8% van de stemmen, Forum voor de Democratie behaalde evenveel stemmen als de Partij voor de Dieren: 6,8%.

8% is nu ook al niet onverdienstelijk. :rofl:

DucDEnghien 21 maart 2019 07:36

Wilders is 4 van zijn 9 zetels kwijt. "Een beperkt verlies" volgens hem. ROFLOL!!!!

Vrijheideerst 21 maart 2019 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8970609)
Wilders is 4 van zijn 9 zetels kwijt. "Een beperkt verlies" volgens hem. ROFLOL!!!!

Die is ook grappig ja.

Ik vind het programma van FvD iets minder erg dan dat van de PVV, maar toch zou ik op hen niet stemmen.

Skobelev 21 maart 2019 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8970615)
Die is ook grappig ja.

Ik vind het programma van FvD iets minder erg dan dat van de PVV, maar toch zou ik op hen niet stemmen.

Een verschuiving zoals we hier onder VB en N-VA hebben gezien. Aan FvD om zich te bewijzen, en niet zoals N-VA hier...

Witte Kaproen 21 maart 2019 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8970594)
FvD wint als nieuwkomer, regeringspartijen afgestraft, de mensen worden stilaan wakker.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...raft~a3206369/

Go Thierry, go :cheer:

De klimaat ontkenners winnen de verkiezingen.

Wat gaan Anuna en Groen hier van zeggen?

Vrijheideerst 21 maart 2019 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8970619)
Een verschuiving zoals we hier onder VB en N-VA hebben gezien. Aan FvD om zich te bewijzen, en niet zoals N-VA hier...

Ja, maar je moet ook toegeven dat Wilders ook alleen maar over de Islam kan neuten.

FvD is op sociaal-economisch vlak ook niet links, de PVV zeker wel.

Ook is de FvD voor de legalisatie van cannabis, de PVV (dacht ik toch) zeker niet.

Baudet is een ijdeltuit, maar hoor hem wel graag bezig. Soms toch.

Zipper 21 maart 2019 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8970677)
Ja, maar je moet ook toegeven dat Wilders ook alleen maar over de Islam kan neuten.

FvD is op sociaal-economisch vlak ook niet links, de PVV zeker wel.

Ook is de FvD voor de legalisatie van cannabis, de PVV (dacht ik toch) zeker niet.

Baudet is een ijdeltuit, maar hoor hem wel graag bezig. Soms toch.

de islam zorgt dan ook al 40jaar voor grote overlast en ellende.

Vrijheideerst 21 maart 2019 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8970710)
de islam zorgt dan ook al 40jaar voor grote overlast en ellende.

Een partij met maar één A4-tje als programma kan ik moeilijk serieus nemen, Zip.

De schoofzak 21 maart 2019 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8970619)

En het VB moe(s)t zich niet bewijzen?

Skobelev 21 maart 2019 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8970757)
En het VB moe(s)t zich niet bewijzen?

Die hebben, o.a. door het toedoen van uw partij, nog nooit de kans gekregen zich te bewijzen.

De schoofzak 21 maart 2019 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8970597)
Ook in de stad Utrecht werd GroenLinks de grootste partij, met 27,8% van de stemmen. Op enige afstand volgden D66 (14,5%) en de VVD (12,6%). De PvdA behaalde een niet onverdienstelijke 8% van de stemmen, Forum voor de Democratie behaalde evenveel stemmen als de Partij voor de Dieren: 6,8%.

8% is nu ook al niet onverdienstelijk. :rofl:

Ze verschuilen zich achter de grote Hollandse versnippering om dit zo te kunnen stellen.

De schoofzak 21 maart 2019 10:23

Toch lijkt het zo uit te draaien dat Rutte er groen-links zal gaan bijnemen in zijn regering met "meer partijen dan ministers".

Zipper 21 maart 2019 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8970743)
Een partij met maar één A4-tje als programma kan ik moeilijk serieus nemen, Zip.

Hetgeen op dat A4-tje staat, wordt al 40jaar door al de andere partijen ontkend en/of verwaarloosd, zoals bij ons trouwens.

Vrijheideerst 21 maart 2019 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8970764)
Hetgeen op dat A4-tje staat, wordt al 40jaar door al de andere partijen ontkend en/of verwaarloosd, zoals bij ons trouwens.

De PVV heeft één keer gedoogsteun gegeven en het was een mislukking.

En voor je begint te zagen over "jamaar dat was de schuld van de VVD & het CDA": gedogen is niet hetzelfde als mee besturen.

Zipper 21 maart 2019 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8970778)
De PVV heeft één keer gedoogsteun gegeven en het was een mislukking.

En voor je begint te zagen over "jamaar dat was de schuld van de VVD & het CDA": gedogen is niet hetzelfde als mee besturen.

Het is vooral de schuld van partijen als cda, vvd, pvda…, die verantwoordelijk zijn voor de opkomst van radicale partijen, door hun decennia lange verwaarlozing van het islam-probleem. Identiek zoals hier bij ons, dus.
Hoeveel ministers of hoge "pief" ken je die in zo'n islam-buurt woont ?? Maar wel de gewone mensen aanporren om "tolerant en verdraagzaam" te zijn. :roll:

Vrijheideerst 21 maart 2019 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8970782)
Het is vooral de schuld van partijen als cda, vvd, pvda…, die verantwoordelijk zijn voor de opkomst van radicale partijen, door hun decennia lange verwaarlozing van het islam-probleem. Identiek zoals hier bij ons, dus.
Hoeveel ministers of hoge "pief" ken je die in zo'n islam-buurt woont ?? Maar wel de gewone mensen aanporren om "tolerant en verdraagzaam" te zijn. :roll:

Ik had het over de mislukte regering Rutte I, gesteund door de PVV.

Als je mee wil doen, moet je compromissen sluiten, geen onderlinge ambras blijven maken en vooral niet gaan afbreken wat je zelf steunde.

Een beetje zoals de N-VA nu niet lijkt te snappen.

Zipper 21 maart 2019 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8970787)
Ik had het over de mislukte regering Rutte I, gesteund door de PVV.

Als je mee wil doen, moet je compromissen sluiten, geen onderlinge ambras blijven maken en vooral niet gaan afbreken wat je zelf steunde.

Een beetje zoals de N-VA nu niet lijkt te snappen.

merkwaardig dat je geen krimp geeft over de verantwoordelijkheid die alle klassieke partijen dragen betreffende het jarenlange verwaarloosde islam-probleem.

Bovenbuur 21 maart 2019 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8970763)
Toch lijkt het zo uit te draaien dat Rutte er groen-links zal gaan bijnemen in zijn regering met "meer partijen dan ministers".

In principe zijn er nu, volgens de voorspellingen voor de eerste kamer op basis van voorlopige uitslagen, 3 partijen die in hun eentje de coalitie aan een eerste kamer meerderheid kunnen helpen. Dat zijn FvD, Groenlinks en de PvdA. Daar hoeft geen vaste gedoogpartner uit te komen, maar gezien de beperkte opties (zeker omdat ik van FvD geen hele constructieve houding verwacht) verwacht ik wel dat steun gegeven wordt aan grotere pakketten maatregelen niet per wetje. Dus bijvoorbeeld een klimaatpakket zal in zijn geheel de instemming moeten krijgen van een van deze partijen. En dan zou eerlijk gezegd de PvdA uiteindelijk nog weleens vooraan kunnen staan, gezien FvD geen enkele klimaatmaatregelen wil totdat de Chinezen "over 15 jaar" (vertaling: niet voor 2050, mogelijk nooit) met semi-miraculeuze thorium reactoren voor ons aan komen lopen en Groenlinks juist heel veel maatregelen zal eisen (niet per se heel veel meer dan D66 in het programma had staan, maar wel meer dan het gemiddelde van de coalitie) en een verleden hebben van geschoffeerd weglopen als ze niet compleet hun zin krijgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be