Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   dromenvangers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247672)

Anna List 21 maart 2019 09:08

dromenvangers

De Ojibweg geloven dat het zelf maken en ophangen van een dromenvanger boven het bed nare dromen weert. Men gaat ervan uit dat de hemel doorweekt is met dromen, goede dromen, maar ook slechte dromen. Tijdens de nacht worden de slechte dromen gevangen in het web en volgens de overlevering glijden ze er dan in de morgen af en drogen ze op in de ochtendzon. Goede dromen kunnen ongehinderd hun doorgang in het centrum van de dromenvanger vinden en treden daarmee het leven binnen van de dromer.

post hier uw dromenvangers, definieer goede en slechte dromen.

Skobelev 21 maart 2019 09:11

'k Heb zo eentje gekregen van Darima, een jonge deerne uit Ulan-Ude, maar boven mijn bed hangt hij niet hoor. :-P

Anna List 21 maart 2019 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8970684)
'k Heb zo eentje gekregen van Darima, een jonge deerne uit Ulan-Ude, maar boven mijn bed hangt hij niet hoor. :-P

hoe oud was die Darima mss? :lol:

Skobelev 21 maart 2019 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8970687)
hoe oud was die Darima mss? :lol:

21 ongeveer. ;-) Wel een harde hoor. 't was aan 't vriezen en zij liep in T-shirt buiten. Zelfs de konijntjes kwamen nog niet aan den draad piepen.

Anna List 21 maart 2019 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8970690)
21 ongeveer. ;-) Wel een harde hoor. 't was aan 't vriezen en zij liep in T-shirt buiten. Zelfs de konijntjes kwamen nog niet aan den draad piepen.

:p

ook wel een beetje jammer. :lol:

Het Verzet 21 maart 2019 09:35

Mensen geloven nu eenmaal de zotste dingen hé.
Beste dromen zijn die waar ge kunt vliegen vind ik.
Ook raar zijn die dromen waar ge immens verliefd wordt, en dat dat gevoel nog blijft hangen als ge wakker zijt.
Of waar ge valt en bij impact wakker schiet.

Het Verzet 21 maart 2019 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8970694)
:p

ook wel een beetje jammer. :lol:

Aangezien het vroor zal zijne vlaamse reus ook wel in zijn kot zijn teruggetrokken.

Anna List 21 maart 2019 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8970714)
Aangezien het vroor zal zijne vlaamse reus ook wel in zijn kot zijn teruggetrokken.

hopelijk niet tot in zijn holleke.

Anna List 21 maart 2019 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8970712)
Mensen geloven nu eenmaal de zotste dingen hé.
Beste dromen zijn die waar ge kunt vliegen vind ik.
Ook raar zijn die dromen waar ge immens verliefd wordt, en dat dat gevoel nog blijft hangen als ge wakker zijt.
Of waar ge valt en bij impact wakker schiet.

of een waarin je verzuipt omdat je hoofd vastzit onder water ... en dan na twee minuten of zo toch hapt, verschiet dat t geen water is ... om wakker te worden met je hoofd onder je kopkussen :s

fox 21 maart 2019 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8970719)
of een waarin je verzuipt omdat je hoofd vastzit onder water ... en dan na twee minuten of zo toch hapt, verschiet dat t geen water is ... om wakker te worden met je hoofd onder je kopkussen :s

Jezus zeg. Gelukkig nog nooit zo een droom gehad.

Het Verzet 21 maart 2019 09:49

Citaat:

Ben al regelmatig met een auto de vaart in gesukkeld, maar zover is het nog niet gekomen.

Het Verzet 21 maart 2019 09:51

Of dromen waar ge een spin zijt en een draad aan het spinnen zijt om vanuit een boom naar de grond te geraken.
Zo al meermaals het bed volgescheten.

Anna List 21 maart 2019 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8970720)
Jezus zeg. Gelukkig nog nooit zo een droom gehad.

ja, en voor je hapt, die laatste gedachte is echt "nu is het gedaan" hoor.

best leerrijk. :-)

al best wat jaren geleden, gelukkig maar eenmalig, zal t nooit vergeten echter

Anna List 21 maart 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8970729)
Of dromen waar ge een spin zijt en een draad aan het spinnen zijt om vanuit een boom naar de grond te geraken.

lastig als ge daarin wakker wordt.

The Paulus Experience 21 maart 2019 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8970729)

:lol:

hoe verzint ge het !

The Paulus Experience 21 maart 2019 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8970683)
De Ojibweg geloven dat het zelf maken en ophangen van een dromenvanger boven het bed nare dromen weert. Men gaat ervan uit dat de hemel doorweekt is met dromen, goede dromen, maar ook slechte dromen. Tijdens de nacht worden de slechte dromen gevangen in het web en volgens de overlevering glijden ze er dan in de morgen af en drogen ze op in de ochtendzon. Goede dromen kunnen ongehinderd hun doorgang in het centrum van de dromenvanger vinden en treden daarmee het leven binnen van de dromer.

post hier uw dromenvangers, definieer goede en slechte dromen.

Skobelev 21 maart 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8970714)

Waarom denken jullie meteen aan seks? Dat is gewoon een vriendin. :roll:

Skobelev 21 maart 2019 10:14

Citaat:

Apneu?

Eens gedroomd dat ik met de hand een gans veld patatten moest rooien.....moe dat ik was 's morgens, niet te doen.

Elio di Supo 21 maart 2019 10:18

Ik heb eens gedroomd dat ik op school was en van de juf voor straf een stuk krijt moest eten. Toen ik wakker werd had ik echt een vieze smaak in mijn mond.

kojak 21 maart 2019 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8970751)
Apneu?

Eens gedroomd dat ik met de hand een gans veld patatten moest rooien.....moe dat ik was 's morgens, niet te doen.

Klaagt nie.
Ik heb gedroomd dat ik die nog allemaal mocht schillen ook.... 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be