bembem |
24 maart 2019 10:41 |
Tiny house movement
https://en.wikipedia.org/wiki/Tiny_house_movement
Citaat:
The tiny-house movement (also known as the "small-house movement") is an architectural and social movement that advocates living simply in small homes. As of 2018 there is no set definition as to what constitutes a tiny house. However, a residential structure under 400 square feet (37 m2) is generally considered[by whom?] a tiny home. The tiny-house movement promotes financial prudence, economically safe, shared community experiences, and a shift in consumerism-driven mindsets.
|
Het spreekt me in ieder geval aan; ik ben zelfs aan het twijfelen om er een te laten zetten, enige wat me zo'n beetje weerhoudt zijn de regulaties (taxes onder meer) allerhande die erbij komen kijken alsook dat het nog in z'n kinderschoenen staat wat dan weer betekent dat willekeur momenteel & in de nabije toekomst een rol speelt, maw de consument kan zich nog niet echt achter default zekerheid scharen -zeker niet wat betreft dit landje.
Mijn plan is dan ook van -moest het er van komen- er een in la douce France te zetten; ze zijn daar blijkbaar meer onderlegd in de materie van deze mini huisjes die zoals jullie wellicht weten verschillende versies hebben (van houten huisje tot woonwagen kar, chalet-achtig, container enz.)
Wat mij vooral aanspreekt zijn de (semi-)container woonvormen met hun industriële moderne urban look; het liefst zie ik het dan ook in urban settings (bvb op het dak van een gebouw, ja waarom niet, lol), yes food for thought of hoe creatief innoverend omspringen met 'kruipkoten' xD ^_________________*
Also: apparently China is jumping on the bandwagon;
Dus tja, het zal zeker evolueren; zich verder perfectioneren en op termijn zal men zelfs minder de spot drijven met mensen in een 'kruipkot' (:roll:) aangezien een niet onbelangrijk deel van de mensheid wel zal inzien hoe dergelijke wooneenheden een erg constructieve alsook innoverende rol spelen. Oftewel: beter/anders met ruimte omgaan, minder verspilling van grondstoffen-middelen, meer oog voor kwaliteit van dagelijks leven ipv de rat race voor de baksteen in de maag en/of het spekken van de rekening van een of andere huisjesmelker.... Kortom, enkel maar voordelen :-D:-D:-D:-D:-D
Discuss please, thanks.
|