Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tiny house movement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247732)

bembem 24 maart 2019 10:41

Tiny house movement

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiny_house_movement

Citaat:

The tiny-house movement (also known as the "small-house movement") is an architectural and social movement that advocates living simply in small homes. As of 2018 there is no set definition as to what constitutes a tiny house. However, a residential structure under 400 square feet (37 m2) is generally considered[by whom?] a tiny home. The tiny-house movement promotes financial prudence, economically safe, shared community experiences, and a shift in consumerism-driven mindsets.
Het spreekt me in ieder geval aan; ik ben zelfs aan het twijfelen om er een te laten zetten, enige wat me zo'n beetje weerhoudt zijn de regulaties (taxes onder meer) allerhande die erbij komen kijken alsook dat het nog in z'n kinderschoenen staat wat dan weer betekent dat willekeur momenteel & in de nabije toekomst een rol speelt, maw de consument kan zich nog niet echt achter default zekerheid scharen -zeker niet wat betreft dit landje.

Mijn plan is dan ook van -moest het er van komen- er een in la douce France te zetten; ze zijn daar blijkbaar meer onderlegd in de materie van deze mini huisjes die zoals jullie wellicht weten verschillende versies hebben (van houten huisje tot woonwagen kar, chalet-achtig, container enz.)

Wat mij vooral aanspreekt zijn de (semi-)container woonvormen met hun industriële moderne urban look; het liefst zie ik het dan ook in urban settings (bvb op het dak van een gebouw, ja waarom niet, lol), yes food for thought of hoe creatief innoverend omspringen met 'kruipkoten' xD ^_________________*

Also: apparently China is jumping on the bandwagon;

Dus tja, het zal zeker evolueren; zich verder perfectioneren en op termijn zal men zelfs minder de spot drijven met mensen in een 'kruipkot' (:roll:) aangezien een niet onbelangrijk deel van de mensheid wel zal inzien hoe dergelijke wooneenheden een erg constructieve alsook innoverende rol spelen. Oftewel: beter/anders met ruimte omgaan, minder verspilling van grondstoffen-middelen, meer oog voor kwaliteit van dagelijks leven ipv de rat race voor de baksteen in de maag en/of het spekken van de rekening van een of andere huisjesmelker.... Kortom, enkel maar voordelen :-D:-D:-D:-D:-D

Discuss please, thanks.

Hoomer 24 maart 2019 10:57

Ach als ze geen weduwepensioen krijgt denk ik maar aan als het volgende

de zoveelste fantastische droom van ons bemmeke, ik denk dan beter als die van haar cyberlief. ;-)

Eyjafjallajökull 24 maart 2019 12:50

Op welk stuk grond zou ze dat wel zetten dan ?

In een woonwagenpark ?

Mambo 24 maart 2019 12:56

Wie nog geen bouwgrond heeft alvast deze;

bembem 24 maart 2019 13:26

Lol, zoals ik zei in stedelijk gebied zal het niet zo evident zijn, maar afgezien van dat is er aan plaats/bouwgrond geen gebrek i.e. veel dorpjes/regio's die er verlaten bijliggen in la douce France.

alice 24 maart 2019 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8973475)
Lol, zoals ik zei in stedelijk gebied zal het niet zo evident zijn, maar afgezien van dat is er aan plaats/bouwgrond geen gebrek i.e. veel dorpjes/regio's die er verlaten bijliggen in la douce France.

Laat het maar weten wanneer je verhuisd bent? Weet je zeker dat je uitkering mee verhuisd?

bembem 24 maart 2019 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8973480)
Laat het maar weten wanneer je verhuisd bent? Weet je zeker dat je uitkering mee verhuisd?

Ik zal voorbereid gaan, maak je maar geen zorgen :-):-);-);-)

alice 24 maart 2019 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8973493)
Ik zal voorbereid gaan, maak je maar geen zorgen :-):-);-);-)

En dat betekent wat? Hopen dat je alsnog invaliditeit krijgt van de FOD? Vandaar de psychologe? Ik baseer me op jouw eigen uitspraken over je situatie .

bembem 24 maart 2019 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8973506)
En dat betekent wat? Hopen dat je alsnog invaliditeit krijgt van de FOD? Vandaar de psychologe? Ik baseer me op jouw eigen uitspraken over je situatie .

None of your business.

eno2 24 maart 2019 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8973535)
None of your business.

Gaai zaait goe als je het zelf uitsmeert.

Kruipkotje geen probleem, voor mij telt de ligging en het uitzicht. In België aan de (overkant van en zicht op) de duinen. in Hierro in alle richtingen vrij zicht op bos, bergen en oceaan en een zeker isolement in de natuur.

Zet mij in een urbaan kruipkot of container en ik maak er een einde aan.

DucDEnghien 24 maart 2019 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8973475)

Je kan in Frankrijk dorpen vinden waar de bouwgrond 1€ de vierkante meter bedraagt. Wateraansluiting en electriciteit inbegrepen.

eno2 24 maart 2019 19:57

Gorges Du Tarn

DebianFox 24 maart 2019 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8973841)
Je kan in Frankrijk dorpen vinden waar de bouwgrond 1€ de vierkante meter bedraagt. Wateraansluiting en electriciteit inbegrepen.

Zijn dat geen spookdorpen die anders kampen met vergrijzing en een exodus richting een nabijgelegen stad? Ik wou dat wij deze 'problematiek' ook hadden ...

Jullie Franstaligen hebben het geluk geen gebrek aan ruimte te moeten ervaren. In Vlaanderen is er haast geen enkele, volwaardige plattelandsgemeente meer. De appartementisering zal zich hier blijven doorzetten, gezien er geen andere mogelijkheid is. De Vlaamse woonvorm zal binnenkort niet meer een vrijstaande woning zijn. Wij hebben jammer genoeg niet meer die keuze. Dat is een probleem waarmee jullie nooit mee te maken zullen hebben.

maddox 24 maart 2019 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8973843)
Gorges Du Tarn

Zie je recht op de Viaduct van Millau

maddox 24 maart 2019 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 8973894)
Zijn dat geen spookdorpen die anders kampen met vergrijzing en een exodus richting een nabijgelegen stad? Ik wou dat wij deze 'problematiek' ook hadden ...

Jullie Franstaligen hebben het geluk geen gebrek aan ruimte te moeten ervaren. In Vlaanderen is er haast geen enkele, volwaardige plattelandsgemeente meer. De appartementisering zal zich hier blijven doorzetten, gezien er geen andere mogelijkheid is. De Vlaamse woonvorm zal binnenkort niet meer een vrijstaande woning zijn. Wij hebben jammer genoeg niet meer die keuze. Dat is een probleem waarmee jullie nooit mee te maken zullen hebben.

We zitten dan met bijna 7 000 000 op een plakje grond geprangd waar ook veel industrie EN landbouw is.

Elio di Supo 24 maart 2019 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8973910)
We zitten dan met bijna 7 000 000 op een plakje grond geprangd waar ook veel industrie EN landbouw is.

Ducske zou zeggen, c'est le parking :-)

Eurosceptic 24 maart 2019 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8973346)
Discuss please, thanks.

Allemaal best, maar zet het dan wel met geld waar je zelf voor hebt gewerkt.
Anders is het zoals die Turken die in BE een werkloosheidsuitkering genieten, waarvan ze in eigen land voor een appel en een ei meerdere appartementen kopen.

Eigenlijk sociale fraude

eno2 24 maart 2019 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8973929)
Anders is het zoals die Turken die in BE een werkloosheidsuitkering genieten, waarvan ze in eigen land voor een appel en een ei meerdere appartementen kopen.

Eigenlijk sociale fraude

Dus die leven hier onder de armoedegrens en kopen met de opbrengst daarvan meerdere appartementen?

eno2 24 maart 2019 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8973903)
Zie je recht op de Viaduct van Millau

Niet vanuit het verlaten dorp dat ik daar bezocht.

bembem 25 maart 2019 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8973929)

Eigenlijk sociale fraude

Zie maar dat jij niet fraudeert met uw gesjoemel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be