![]() |
Slecht nieuws voor Guinevere
Ik zag vandaag bij de bakker het volgende:
2 donkerharige moeders met bruine ogen en hun respectievelijke dochter die sprekend op hun moeder leken maar donkerblond waren met blauwe ogen. O ja, de bakkerin heeft ook bruine ogen en donkerbruin haar en haar dochter heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar. Straf he. |
Citaat:
Tip: erfelijkheidsleer, recessief. |
Islam en erfelijkheidsleer?
|
Citaat:
Ik dat dat zwart overheerste op blond. |
Oooh... laster en eerroof! Steben, volgens mij loop je rond met foute fantasieën.
M'n dochter heeft weldegelijk ook donkerbruin haar en bruine ogen, net als papa en mama. Dus dat was niet ik bij de bakker. ;) Voor het overige interesseren haar- en oogkleuren me niet echt hard. Zolang de schmink en haarverf maar goed zit. |
Citaat:
Daarom dat mijn kinderen bruine ogen hebben. Van twee van mijn kinderen weet ik nu (door kleur ogen kinderen) dat ze ook drager zijn van het kenmerk blauw. De partner met de bruine ogen is ook drager van het kenmerk blauw. En kan dit kenmerk doorgeven aan de kinderen. Hun kinderen kunnen hebben met 1 kans op vier a: bruin(pa)+bruin(ma)= bruine ogen. b: bruin(pa)+blauw(ma)=bruine ogen. c: blauw(pa)+bruin(ma)=bruine ogen. d: blauw(pa)+bruin(ma)=blauwe ogen. Allen combinatie d geeft kindern met blauwe ogen. Maar 'b,c en d' zijn drager van kenmerk blauw en kunnen eventueel kinderen met blauwe ogen krijgen. De kinderen van 'a' zullen altijd bruine ogen hebben. |
Citaat:
Guinevere ging er van uit dat uiteindelijk enkel donker haar en donkere ogen gaan overblijven. Recessief =/= tijdelijk. Domininant =/= uiteindelijk enige. Trouwens, de laatste onderzoeken hebben aangetoond dat 16 genencombinaties bepalend zijn voor oogkleur alleen. Dus niet 3 of 4. Er wordt dus veel minder naast de pot gepist dan gedacht indien uitgaande van oogkleur. Meer nog: lichte ogen zouden zijn verspreid na er bijna enkel (donker)bruine waren. Dus de genetica van groen, blauw en mix van van alles zit in de mens anders zou het er niet uitgekomen zijn. |
Citaat:
Mendeliaanse tabellen geven geen inzicht in hazelogen, grijs, amber, etc.... Zo is er ook een onderscheid in "bruin" varianten. Waarbij twee personen dezelfde ogen lijken te hebben, maar andere allellen. Er is dus niet enkel "dominant bruin" maar ook "niet dominant bruin". |
Citaat:
Citaat:
Je hebt weldegelijk beweerd dat uiteindelijk de wereld genetisch tot bruine ogen en donker haar zal leiden. |
Citaat:
|
Guinystar haar man heeft zich laten onderzeiken in een homobar.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
:lolabove:
:rofl: ga maar een doucheke pakken Jay Pee ! :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen dus. Blauwe ogen zijn karakteristiek voor Centraal, West- en Noord Europeanen. "Ariers" hebben dat geclaimd, helaas, maar het is zeker geen kenmerk uniek aan hun. |
Citaat:
Citaat:
|
Bij mij veranderd dat al eens.
Soms wat rode ogen en staalgrijsblauwgroenachtigzilverachtig met zo een zwart bolletje in die al eens open en toe gaat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be