Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA betoont nu berouw ....... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247820)

daiwa 28 maart 2019 17:21

N-VA betoont nu berouw .......

………. en dient een voorstel van reparatiewet in.

De zoveelste bocht van N-VA.

https://vuyewouters.be/2019/03/28/ta...cxwIKqpzAaYsdU

reservespeler 28 maart 2019 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8977317)

Wie maalt er nu nog om de VW groep.
Over and out na 26 mei.

Pandareus 28 maart 2019 17:44

Citaat:

Geens zijn wetswijziging was stom, dit was inderdaad voorspelbaar.
Maar belangrijker dan wat steriele kritiek op N-VA te zitten geven is nu terug een meerderheid zoeken voor die reparatiewet door het parlement te krijgen. Dit gaat steun vanuit de niet meer bestaande meerderheid vergen, plus een belangrijk deel van de oppositie.

En dat op een boogscheut van verkiezingen... De kans dat dit over de verkiezingen zal worden gezet is quasi absoluut. MR kan zich niet om electorale redenen niet permiteren om dit goed te keuren.
En dan komt het op de onderhandelingstafel van de volgende formatie, want niets dat communautair is, is gratis. Nooit niet.

Pandareus 28 maart 2019 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8977329)
Over and out na 26 mei.

Dat is zo. Maar rond deze wetswijziging heeft Vuye wel als enige in het parlement gezien wat het gevolg zou zijn. En nu zitten we met de gebakken peren.

Alleen is Daiwa zijn kritiek fout : hij zou moeten op de kop van minister Geens zitten kakken. Terwijl hij er een spelletje N-VA bashing rond organiseert.

daiwa 28 maart 2019 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8977335)
Dat is zo. Maar rond deze wetswijziging heeft Vuye wel als enige in het parlement gezien wat het gevolg zou zijn. En nu zitten we met de gebakken peren.

Alleen is Daiwa zijn kritiek fout : hij zou moeten op de kop van minister Geens zitten kakken. Terwijl hij er een spelletje N-VA bashing rond organiseert.

Het is wel N-VA die nu een voorstel van reparatiewet indient nadat ze het eerst goedkeurden. Klopt het dan niet dat N-VA een bocht maakt?

Citaat:

Deze wet van N-VA, CD&V en Open Vld is dus een regelrechte ramp. Wat een domheid om aan de taalwet gerechtszaken te raken. En dan maar klagen over de verfransing van de Vlaamse Rand en riedeltjes verkopen als “het Vlaams zijn zit in ons DNA”. Het zit misschien in hun DNA, maar niet in hun stemgedrag in de Kamer.

Zipper 28 maart 2019 17:55

Citaat:

Over and out na 26 mei.

en een groot verlies voor de democratie

gertc 28 maart 2019 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8977335)

Dat Geens zo'n wetswijziging indient en niet wakker ligt van de communautaire gevolgen, is inderdaad erg - maar van een tsjeef niet eens verwonderlijk. Dat een zelfverklaarde Vlaams-Nationale partij op tijd op de gevaren gewezen wordt, en toch braaf meestemt is eigenlijk onvergeeflijk.

Bad Attila 28 maart 2019 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8977341)
Het is wel N-VA die nu een voorstel van reparatiewet indient nadat ze het eerst goedkeurden. Klopt het dan niet dat N-VA een bocht maakt?

Klopt. Blijkbaar heet de NVA (en andere partijen) gesteund op verklaringen van Geens.

Alleen dat al: pek en veren. :lol:

Xenophon 28 maart 2019 17:58

Citaat:

Citaat:

Deze wet van N-VA, CD&V en Open Vld is dus een regelrechte ramp. Wat een domheid om aan de taalwet gerechtszaken te raken. En dan maar klagen over de verfransing van de Vlaamse Rand en riedeltjes verkopen als “het Vlaams zijn zit in ons DNA”. Het zit misschien in hun DNA, maar niet in hun stemgedrag in de Kamer.
Ik begrijp nog altijd die slavenmentaliteit niet van de N-VA tegenover het ACW.

Wat hopen ze daar mee te bereiken?

gertc 28 maart 2019 17:59

Citaat:

Over and out na 26 mei.

Spijtig genoeg verdwijnen ze inderdaad uit het parlement. Si les degoutés s'en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent...

eno2 28 maart 2019 18:03

Citaat:

Bijsturen is des wijzen.

Steben 28 maart 2019 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8977358)
Ik begrijp nog altijd die slavenmentaliteit niet van de N-VA tegenover het ACW.

Wat hopen ze daar mee te bereiken?

Gedoogsteun, macht, postjes.
Dat voor iemand die mij een slechte Vlaming noemt.
Ga je nu nog op NVA stemmen of niet?

daiwa 28 maart 2019 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 8977355)
Dat Geens zo'n wetswijziging indient en niet wakker ligt van de communautaire gevolgen, is inderdaad erg - maar van een tsjeef niet eens verwonderlijk. Dat een zelfverklaarde Vlaams-Nationale partij op tijd op de gevaren gewezen wordt, en toch braaf meestemt is eigenlijk onvergeeflijk.

Inderdaad !

Dadeemelee 28 maart 2019 18:13

Ik weet niet zoveel van juridische zaken maar kan de Nederlandstalige partij dan geen gratis tolk en vertaling van de dossierstukken eisen?

Zucht 28 maart 2019 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8977385)
Ik weet niet zoveel van juridische zaken maar kan de Nederlandstalige partij dan geen gratis tolk en vertaling van de dossierstukken eisen?

Nederlandstalige stukken die voor deze zaak in't Frans vertaald moeten worden en dan terug naar het Nederlands voor de verdediging, aangezien de Franstalige versie juridisch de échte is ? Of zoiets ?

Dadeemelee 28 maart 2019 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8977391)
Nederlandstalige stukken die voor deze zaak in't Frans vertaald moeten worden en dan terug naar het Nederlands voor de verdediging, aangezien de Franstalige versie juridisch de échte is ? Of zoiets ?

Ik vraag het maar he. Wat betekent dat concreet ‘in het Frans behandelen’? :?

Vrijheideerst 28 maart 2019 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8977351)
en een groot verlies voor de democratie

Ja dat vind ik ook.

En ik geloof wat ze zeiden over Dedecker en Francken, eerlijk gezegd.

Pandareus 28 maart 2019 18:24

Citaat:

Zou je het beter vinden moesten ze dit initiatief niet nemen ?
Ik zie geen reden om hen daarop aan te vallen.

daiwa 28 maart 2019 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8977402)
Zou je het beter vinden moesten ze dit initiatief niet nemen ?
Ik zie geen reden om hen daarop aan te vallen.

Ik stel alleen maar vast dat N-VA weer een bocht maakt.

Pandareus 28 maart 2019 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8977357)
Klopt. Blijkbaar heet de NVA (en andere partijen) gesteund op verklaringen van Geens.

Alleen dat al: pek en veren. :lol:

In het begin van deze legislatuur heb ik mij daar ook dik aan laten vangen : ik dacht dat deze prof vennootschapsrecht de juiste man op de juiste plaats ging zijn maar zijn wetgevend traject is erbarmelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be