Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Pete Buttigieg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247829)

Elio di Supo 29 maart 2019 06:29

Pete Buttigieg

De naam zal u hoogstwaarschijnlijk niets zeggen maar insiders beweren dat deze 37-jarige burgemeester van South Bend, Indiana de democratische kandidaat is om rekening mee te houden voor de volgende presidentiele verkiezingen.

Gehuwde homo, veteraan uit de Afghaanse oorlog en spreker van 8 (!) talen zou dit nog relatief onbekende talent kiezers zowel ter linker- als rechterzijde kunnen aanspreken.

https://www.politico.com/story/2019/...ncisco-1243203

Buttigieg is zelf ook 2e generatie migrant met een vader die afkomstig is uit Malta.

Anna List 29 maart 2019 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8977771)
De naam zal u hoogstwaarschijnlijk niets zeggen maar insiders beweren dat deze 37-jarige burgemeester van South Bend, Indiana de democratische kandidaat is om rekening mee te houden voor de volgende presidentiele verkiezingen.

Gehuwde homo, veteraan uit de Afghaanse oorlog en spreker van 8 (!) talen zou dit nog relatief onbekende talent kiezers zowel ter linker- als rechterzijde kunnen aanspreken.

Buttigieg is zelf ook 2e generatie migrant met een vader die afkomstig is uit Malta.

interessante kandidaat precies.

marie daenen 29 maart 2019 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8977771)

Denk je dat zo iemand enige kans op slagen zou hebben in schoemelland la Belgique???

Tavek 29 maart 2019 08:54

Droomkandidaat voor presidentschap.

Echter onverkiesbaar. Amerikaan modaal herkent zichzelf niet in deze intellectueel en anti-trump.

Elio di Supo 29 maart 2019 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8977793)
Denk je dat zo iemand enige kans op slagen zou hebben in schoemelland la Belgique???

Daar zal Pete niet van wakker liggen vermoed ik.

Anna List 29 maart 2019 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8977853)
Droomkandidaat voor presidentschap.

Echter onverkiesbaar. Amerikaan modaal herkent zichzelf niet in deze intellectueel en anti-trump.

dan heb je t artikel niet grondig gelezen, denk ik.

Dadeemelee 29 maart 2019 10:33

De USA is nog niet eens toe aan een vrouw als president.

En ik lees San Francisco. Dat zegt genoeg. California en de USA vertonen evenveel gelijkenissen als Nova Zembla en De Caraiben.
Is er trouwens al ooit eens een Californiër president geweest?

Tavek 29 maart 2019 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8977961)
dan heb je t artikel niet grondig gelezen, denk ik.

Jawel.

Ik las gehuwde homo.

Dat is voor heeeeeel veel amerikanen nog steeds een big nono, en toevallig vooral in de swing states.

Tavek 29 maart 2019 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8977966)

En ik lees San Francisco. Dat zegt genoeg. California en de USA vertonen evenveel gelijkenissen als Nova Zembla en De Caraiben.
Is er trouwens al ooit eens een Californiër president geweest?

Reagan.

Anna List 29 maart 2019 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8977977)
Jawel.

Ik las gehuwde homo.

Dat is voor heeeeeel veel amerikanen nog steeds een big nono, en toevallig vooral in de swing states.

maar hij capteert wel de verzuchtingen van de politiek verwaarloosde verarmden die de democraten inruilden voor Trump ... dat was een protest, die zijn heus niet allemaal Trum aanhanger geworden.

Elio di Supo 29 maart 2019 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8977966)

Oh jawel. Hillary had helaas niet het goede profiel. Veel vrouwen beklaagden dat het uitgerekend Hillary was die het opnam tegen Trump.

Anna List 29 maart 2019 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8977986)
Oh jawel. Hillary had helaas niet het goede profiel. Veel vrouwen beklaagden dat het uitgerekend Hillary was die het opnam tegen Trump.

de ideale vrouw om eerste vrouwelijke president van de US te worden

is zwart en republikein.

heb me altijd verwonderd waarom republikeinen Condoleezza Rice niet als presidentskandidate hebben uitgespeeld.

Elio di Supo 29 maart 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8977997)
de ideale vrouw om eerste vrouwelijke president van de US te worden

is zwart en republikein.

heb me altijd verwonderd waarom republikeinen Condoleezza Rice niet als presidentskandidate hebben uitgespeeld.

Misschien was ze niet geinteresseerd in die job. In 2008 sloeg ze aan aanbod af om running mate te worden van McCain en in plaats daarvan aanvaardde ze een leerstoel aan Stanford University.

Elio di Supo 29 maart 2019 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8977977)
Jawel.

Ik las gehuwde homo.

Elke staat heeft dan ook een aparte campagnestrategie. Dat gehuwd homo-zijn is juist een troef in liberale staten. In de conservatieve staten zal het aspect van zijn militair verleden dan weer uitgespeeld worden.

Lof der Zotheid 29 maart 2019 13:30

Hoort dit thema niet eerder in de rubriek "Internationaal" thuis? Ik begrijp niet helemaal wat dit met immigratie en integratie te maken heeft...

Elio di Supo 29 maart 2019 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8978163)
Hoort dit thema niet eerder in de rubriek "Internationaal" thuis? Ik begrijp niet helemaal wat dit met immigratie en integratie te maken heeft...

Idd, was een lapsus van mijnentwege. Het gaat weliswaar om een migrantenzoon maar dat is niet genoeg.

Dadeemelee 29 maart 2019 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8977986)

Ik denk dat haar 'vrouw zijn' haar een hoop stemmen gekost heeft. Niet in het minst vrouwelijke stemmen. :lol:

Elio di Supo 29 maart 2019 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8978257)
Ik denk dat haar 'vrouw zijn' haar een hoop stemmen gekost heeft. Niet in het minst vrouwelijke stemmen. :lol:

Nee dat was het punt niet echt. Ze werd teveel aanzien als een kandidaat van het establishment. Een opportuniste die geen voeling heeft met gewone volk. Andere factoren anti waren haar rol in de Benghazi-affaire, haar verdwenen e-mails en het feit dat haar naam Clinton is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be