Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   het gat van uw begroting. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247830)

Anna List 29 maart 2019 08:36

het gat van uw begroting.

Citaat:

Regering-Michel laat gat van 8,5 miljard achter in begroting
29-03-19, 07.15u - Redactie - Bron: De Standaard
Lees later

1
Met de slogan ‘Show me the money’ rekende Bart De Wever (N-VA) in 2014 af met het begrotingsbeleid van de regering- Di Rupo. Maar ook het palmares van zijn centrumrechtse regering-Michel is niks om fier op te zijn. © BELGA
Het is met deze regering-Michel niet anders dan met de vorige. Tegen eind 2019 loopt het gat in de begroting op tot 8,5, zo meldt De Standaard vandaag. Dat is fors meer dan verwacht. Als nieuwe regeringen niet snel ingrijpen, loopt het tekort op tot 11 miljard euro in 2021.
Met de slogan ‘Show me the money’ rekende Bart De Wever (N-VA) in 2014 af met het begrotingsbeleid van de regering- Di Rupo. Maar ook het palmares van zijn centrumrechtse regering-Michel oogt amper beter. Eerst zouden de rode cijfers weggewerkt zijn tegen 2018, dan werd het 2019 en daarna 2020. Nu ziet het ernaar uit dat er nog een jaar bijkomt. De Hoge Raad van Financiën, waarin experts van zo goed als alle partijen vertegenwoordigd zijn, stelt nu voor om pas in 2021 naar een evenwicht te gaan.
11 miljard
Veel makkelijker maken de verzamelde regeringen het zich daarmee niet echt. Verwacht wordt dat er tegen dan nog altijd een tekort van 11 miljard weg te werken valt.
De begroting voor 2019 raakte door de val van de regering niet goedgekeurd. De N-VA weigerde de begroting, die de partij zelf mee had opgesteld, goed te keuren. “Als minderheids?*regering in lopende zaken zijn we aan handen en voeten gebonden”, zegt minister van Begroting ?*Sophie Wilmès (MR) in De Standaard. “Een nieuwe regering zal dat opnieuw onmiddellijk ter hand moeten nemen.”
https://www.demorgen.be/politiek/reg...ting-b6a7014c/

en eigenlijk is het niet meer in de hand te houden :

https://www.demorgen.be/binnenland/t...heid-bf81f058/
Citaat:

Burgers denken snel aan militairen als het over veiligheid gaat, maar ons leger neemt in zijn veiligheidsanalyse van ons land onze economische positie als uitgangspunt. En die noemen ze kwetsbaarder dan ooit, waardoor onze veiligheid evenredig krimpt. Zo zijn we te afhankelijk geworden. Buitenlandse bedrijven controleren nu al 47 procent van het Belgische intellectuele eigendom én 55 procent van onze maakindustrie. Liefst 76 procent van onze energie wordt al ingevoerd. Op vlak van sociale cohesie, bestuurskwaliteit, en economische sterktes scoren we ook zwakker dan vergelijkbare landen als Nederland, Denemarken en Oostenrijk.
:cheer: la Belgique is goed bezig! :cheer:

run, Forrest run!

The Paulus Experience 29 maart 2019 08:55

5 jaar neoliberaal beleid.

Uitroeien die rottigheid!

Tavek 29 maart 2019 08:56

4.5/5 zat de NVA in de regering met een NVA minister van financien.

....

zijn jullie achterlijk ?

The Paulus Experience 29 maart 2019 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8977858)
zijn jullie achterlijk ?

ze zijn gatachterlijk

marie daenen 29 maart 2019 08:59

Citaat:

....

zijn jullie achterlijk ?

De Belgische maffia zit en blijft zitten... En inderdaad dat die maffia peperduur is en enkel de deficieten verder de pan doet uitvliegen is het laatste van de problemen van die maffia...
Dat is hun bijdrage voor het volk... Financieel gekluisterd, geindoctrineerde achterlijkheid er boven op... Wat wil je nog meer...La Belgique ten voete uit...

Oh ja, maar la Belgique sera latine...

Universalia 29 maart 2019 08:59

Mea maxima culpa maar ik had er een dubbeldraadje (te laat gezien) van gemaakt in "Binnenland" daar ik van mening ben dat het "binnenland 'waardig' was. ;-)

The Paulus Experience 29 maart 2019 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8977864)
De Belgische maffia zit en blijft zitten... En inderdaad dat die maffia peperduur is en enkel de deficieten verder de pan doet uitvliegen is het laatste van de problemen van die maffia...
Dat is hun bijdrage voor het volk... Financieel gekluisterd, geindoctrineerde achterlijkheid er boven op... Wat wil je nog meer...La Belgique ten voete uit...

Kwek kwek kwek zei de papegaaienbek

marie daenen 29 maart 2019 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8977866)
Kwek kwek kwek zei de papegaaienbek

Inderdaad, opnieuw la Belgique ten voete uit...

Tavek 29 maart 2019 09:06

Citaat:

Volgens mij vindt gij dat enorm aantrekkelijk, franstalige overheersing. Zo een beetje SM toestanden. Zijt ge zo bij uw vent terecht gekomen ?

marie daenen 29 maart 2019 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8977871)
Volgens mij vindt gij dat enorm aantrekkelijk, franstalige overheersing. Zo een beetje SM toestanden. Zijt ge zo bij uw vent terecht gekomen ?

Het weer persoonlijk spelen bij gebrek aan een redelijk antwoord???

Tavek 29 maart 2019 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8977874)
Het weer persoonlijk spelen bij gebrek aan een redelijk antwoord???

Tis K&K he.

Het Verzet 29 maart 2019 09:22

Citaat:

Ik vraag mij feitelijk af wat gij nog in La Belgique doet. En dan nog aan 'de rotte kant'. Als den boel splitst, ni klagen dat ge dan terug wilt hé. Gekozen is gekozen :-)

marie daenen 29 maart 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8977889)
Ik vraag mij feitelijk af wat gij nog in La Belgique doet. En dan nog aan 'de rotte kant'. Als den boel splitst, ni klagen dat ge dan terug wilt hé. Gekozen is gekozen :-)

Het is waarschijnlijk omdat ik aan de rotte kant zit dat ik weet wat la Belgique, tout court, is...
En maak je niet ongerust; ik leef hier in alle gezondheid en heel welvarend met vele goede buren rondom mij... Het is niet op hen dat ik afgeef, maar wel op de maffia die zich voor regering uitgeeft boven onze kop...

Anna List 29 maart 2019 09:52

Citaat:

....

zijn jullie achterlijk ?

niks jullie, gij maakt er integraal deel van uit!

leve België!!!

The Paulus Experience 29 maart 2019 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8977895)
Het is waarschijnlijk omdat ik aan de rotte kant zit dat ik weet wat la Belgique, tout court, is...
En maak je niet ongerust; ik leef hier in alle gezondheid en heel welvarend met vele goede buren rondom mij... Het is niet op hen dat ik afgeef, maar wel op de maffia die zich voor regering uitgeeft boven onze kop...

Gij zit niet aan de rotte kant, ge zit aan de meest menselijke kant.
Ik heb over het algemeen de indruk dat Walen hartelijker zijn dan Vlamingen.
Minder gefocust op louter bezit, meer op leven

Anna List 29 maart 2019 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8977855)
5 jaar neoliberaal beleid.

Uitroeien die rottigheid!

het doel is bijna bereikt! :D

Anna List 29 maart 2019 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8977913)
Gij zit niet aan de rotte kant, ge zit aan de meest menselijke kant.
Ik heb over het algemeen de indruk dat Walen hartelijker zijn dan Vlamingen.
Minder gefocust op louter bezit, meer op leven

eens benieuwd wat de troika daarover gaat schrijven. :lol:

The Paulus Experience 29 maart 2019 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8977963)
eens benieuwd wat de troika daarover gaat schrijven. :lol:

Dat de Vlamingen dat moeten financieren.
Maar alléén deze die N-VA stemmen.
De rest is vrijgesteld

Anna List 29 maart 2019 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8977967)
Dat de Vlamingen dat moeten financieren.
Maar alléén deze die N-VA stemmen.
De rest is vrijgesteld

bron? :-P

Anna List 29 maart 2019 13:00

:cheer: een gat, een gat, een gat !!! :cheer:

Belgiën muß kaputt!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be