Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Vanaf 2025 80 op de Antwerpse ring (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247850)

Vrijheideerst 30 maart 2019 12:26

Vanaf 2025 80 op de Antwerpse ring
 
Dank Ben Weyts om het project volledig te laten afhangen van de grillen van Manu Claeys, die ook bestuurder is van BAM.


https://www.gva.be/cnt/dmf20190329_0...een-goede-zaak

Micele 30 maart 2019 12:35

Hopelijk dynamisch geregeld.

Want het is lachen wanneer je tot 80 kmh moogt in de stilstaande file. :-P

Ze zijn wel een beetje achter in Antwerpen, want de beste verkeersdoorstroming ligt in de buurt van 100 kmh, of tussen 80 kmh en 100 kmh.

In Zwitserland wilde men zelfs 100 kmh als minimumsnelheid zodat de verkeerstroom vlotter gebeurde en de slakken van de linkerstrook weg moesten. Ja ook door tunnels mag tot 100 kmh:

Citaat:

https://www.augsburger-allgemeine.de...d34625927.html

01.07.2015

Mindesttempo 100 auf Autobahnen: Macht das auch in Deutschland Sinn?

Die Schweizer greifen bei Rasern hart durch - nun sollen Schleicher von der linken Spur verschwinden.

Keine Laster auf der Überholspur: Die Schweiz will mit einem neuen Mindesttempo von 100 km/h für besseren Verkehrsfluss sorgen. Ein Modell für Deutschland? Experten sind skeptisch.

Dadeemelee 30 maart 2019 12:48

Normaal sta je daar gewoonlijk stil en met al die op en afritten is 80 een goeie snelheid.

Bobke 30 maart 2019 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8979028)
Hopelijk dynamisch geregeld.

Want het is lachen wanneer je tot 80 kmh moogt in de stilstaande file. :-P

Ze zijn wel een beetje achter in Antwerpen, want de beste verkeersdoorstroming ligt in de buurt van 100 kmh.

In Zwitserland wilde men zelfs 100 kmh als minimumsnelheid zodat de verkeerstroom vlotter gebeurde en de slakken van de linkerstrook weg moesten. Ja ook door tunnels mag tot 100 kmh:

Dat is de oplossing in stilstaande file.

Micele 30 maart 2019 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8979038)
Normaal sta je daar gewoonlijk stil en met al die op en afritten is 80 een goeie snelheid.

Als je gewoonlijk stil staat is 80 kmh een wonderbaarlijke snelheid. ;-)

Dadeemelee 30 maart 2019 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8979046)
Als je gewoonlijk stil staat is 80 kmh een wonderbaarlijke snelheid. ;-)

Ben Weyts is geniaal, dat moet iedereen toegeven. :-D

Micele 30 maart 2019 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8979042)
Dat is de oplossing in stilstaande file.

Neen, in de stilstaande file is 5 kmh al beter. :-P

Micele 30 maart 2019 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8979048)
Ben Weyts is geniaal, dat moet iedereen toegeven. :-D

:lol:

Anna List 30 maart 2019 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8979048)
Ben Weyts is geniaal, dat moet iedereen toegeven. :-D

ik vraag me af of N-VA die niet zou kunnen verpatsen aan OVLD ...

dan stijgt het IQ in beide partijen. :-P

patrickve 30 maart 2019 20:30

Kan men gewoon het wegdek niet vooruittrekken aan 80 km/u, dan gaat de file ook vooruit aan die snelheid ? :-D

PeterCC 30 maart 2019 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8979028)
(...)
Ze zijn wel een beetje achter in Antwerpen, want de beste verkeersdoorstroming ligt in de buurt van 100 kmh, of tussen 80 kmh en 100 kmh.

In Zwitserland wilde men zelfs 100 kmh als minimumsnelheid zodat de verkeerstroom vlotter gebeurde en de slakken van de linkerstrook weg moesten. Ja ook door tunnels mag tot 100 kmh:

Dat klopt.

Een beperking onder de 100 leidt onherroepelijk tot meer files omdat de maximum capaciteit van de weg niet meer bereikt kan worden.

Kijk maar naar de Kennedytunnel met zijn beperking tot 70 tijdens de spits. Sinds de invoering ervan van de ene dag op de andere een uur meer file in beide richtingen.

De idee van die 80 komt wellicht uit groene hoek.

Lees er het programma van Groen wat betreft mobiliteit op na:
Citaat:

(...)
Het STOP-principe is daarbij het uitgangspunt: stappen, trappen en openbaar vervoer moeten altijd interessanter, betrouwbaarder en comfortabeler zijn dan de personenwagen.
(...)
Die doelstelling kan alleen gerealiseerd worden door het verkeer te saboteren.

Mambo 31 maart 2019 00:09

Ik blijf er bij , hoe rapper ze rijden hoe sneller de files verdwijnen.

Nog nooit een file aan 200kmh tegengekomen

Tavek 31 maart 2019 00:23

80 per uur daar zou een droom zijn.

Op dit moment benadert de snelheid daar vrij goed de 0.

Tavek 31 maart 2019 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8979439)
Ik blijf er bij , hoe rapper ze rijden hoe sneller de files verdwijnen.

Nog nooit een file aan 200kmh tegengekomen

nope

Bobke 31 maart 2019 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8979439)
Ik blijf er bij , hoe rapper ze rijden hoe sneller de files verdwijnen.

Nog nooit een file aan 200kmh tegengekomen

Dat klopt, dan zijn er minder auto’s op de baan.
Eigenaardig dat ze blokrijden toepassen als er files zijn.
Blijkbaar stijgt de capaciteit als de snelheid 80/u bedraagt.

De schoofzak 31 maart 2019 08:35

Als er één ongeval mee kan voorkomen worden, dan is dat een enorme besparing aan fileleed.
Overigens is de ring van Antwerpen een allegaartje van verkeersdeelnemers, zowel wat soort voertuigen betreft als soort bestuurders, als soorten bestemming (lokaal, bovenlokaal)
Laat het daar maar zen-rustig zoveel als mogelijk gezapig 80 per uur zijn.

Iemand al uitgerekend hoeveel tijd je verspeelt als je direct voor of direct na de file, daar moet passeren aan 80 in plaats van aan 100 per uur?

Vrijheideerst 1 april 2019 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8979506)
Als er één ongeval mee kan voorkomen worden, dan is dat een enorme besparing aan fileleed.
Overigens is de ring van Antwerpen een allegaartje van verkeersdeelnemers, zowel wat soort voertuigen betreft als soort bestuurders, als soorten bestemming (lokaal, bovenlokaal)
Laat het daar maar zen-rustig zoveel als mogelijk gezapig 80 per uur zijn.

Iemand al uitgerekend hoeveel tijd je verspeelt als je direct voor of direct na de file, daar moet passeren aan 80 in plaats van aan 100 per uur?

Mocht er een mobiliteitsminister op Vlaams niveau zijn van een andere partij, wat had je dan gezegd?

patrickve 1 april 2019 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8979506)
Als er één ongeval mee kan voorkomen worden, dan is dat een enorme besparing aan fileleed.

Gaat er aan 70 km/u geen ongeval meer vermeden worden ? En aan 60 km/u ?

't is maar dat ze in Frankrijk ook zo bezig zijn. Het argument was daar dat er, op secundaire wegen, waar je vorig jaar nog 90 km/u mocht, nu maar 80 km/u moogt, omdat dat het aantal ongevallen zou verminderen. Maar als die redenering opgaat, dan is er geen reden om bij 80 km/u te stoppen. Waarom geen 70 km/u dan, want de redenering is nog altijd geldig. En waarom geen 60 km/u dan ? En geen 50 km/u ?

Wanneer is de snelheid laag genoeg, zodat een snelheidsvermindering geen winst in ongevallen zal veroorzaken ?

Vrijheideerst 1 april 2019 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8980087)
Gaat er aan 70 km/u geen ongeval meer vermeden worden ? En aan 60 km/u ?

't is maar dat ze in Frankrijk ook zo bezig zijn. Het argument was daar dat er, op secundaire wegen, waar je vorig jaar nog 90 km/u mocht, nu maar 80 km/u moogt, omdat dat het aantal ongevallen zou verminderen. Maar als die redenering opgaat, dan is er geen reden om bij 80 km/u te stoppen. Waarom geen 70 km/u dan, want de redenering is nog altijd geldig. En waarom geen 60 km/u dan ? En geen 50 km/u ?

Wanneer is de snelheid laag genoeg, zodat een snelheidsvermindering geen winst in ongevallen zal veroorzaken ?

Dank Patrick.

Men vergeet ook graag dat die snelheidsverlaging de druppel was die de gele hesjes op straat deed komen.

Bobke 1 april 2019 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8980087)
Gaat er aan 70 km/u geen ongeval meer vermeden worden ? En aan 60 km/u ?

't is maar dat ze in Frankrijk ook zo bezig zijn. Het argument was daar dat er, op secundaire wegen, waar je vorig jaar nog 90 km/u mocht, nu maar 80 km/u moogt, omdat dat het aantal ongevallen zou verminderen. Maar als die redenering opgaat, dan is er geen reden om bij 80 km/u te stoppen. Waarom geen 70 km/u dan, want de redenering is nog altijd geldig. En waarom geen 60 km/u dan ? En geen 50 km/u ?

Wanneer is de snelheid laag genoeg, zodat een snelheidsvermindering geen winst in ongevallen zal veroorzaken ?

Wanneer we helemaal stilstaan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be