![]() |
Vanaf 2025 80 op de Antwerpse ring
Dank Ben Weyts om het project volledig te laten afhangen van de grillen van Manu Claeys, die ook bestuurder is van BAM.
https://www.gva.be/cnt/dmf20190329_0...een-goede-zaak |
Hopelijk dynamisch geregeld.
Want het is lachen wanneer je tot 80 kmh moogt in de stilstaande file. :-P Ze zijn wel een beetje achter in Antwerpen, want de beste verkeersdoorstroming ligt in de buurt van 100 kmh, of tussen 80 kmh en 100 kmh. In Zwitserland wilde men zelfs 100 kmh als minimumsnelheid zodat de verkeerstroom vlotter gebeurde en de slakken van de linkerstrook weg moesten. Ja ook door tunnels mag tot 100 kmh: Citaat:
|
Normaal sta je daar gewoonlijk stil en met al die op en afritten is 80 een goeie snelheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan stijgt het IQ in beide partijen. :-P |
Kan men gewoon het wegdek niet vooruittrekken aan 80 km/u, dan gaat de file ook vooruit aan die snelheid ? :-D
|
Citaat:
Een beperking onder de 100 leidt onherroepelijk tot meer files omdat de maximum capaciteit van de weg niet meer bereikt kan worden. Kijk maar naar de Kennedytunnel met zijn beperking tot 70 tijdens de spits. Sinds de invoering ervan van de ene dag op de andere een uur meer file in beide richtingen. De idee van die 80 komt wellicht uit groene hoek. Lees er het programma van Groen wat betreft mobiliteit op na: Citaat:
|
Ik blijf er bij , hoe rapper ze rijden hoe sneller de files verdwijnen.
Nog nooit een file aan 200kmh tegengekomen |
80 per uur daar zou een droom zijn.
Op dit moment benadert de snelheid daar vrij goed de 0. |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenaardig dat ze blokrijden toepassen als er files zijn. Blijkbaar stijgt de capaciteit als de snelheid 80/u bedraagt. |
Als er één ongeval mee kan voorkomen worden, dan is dat een enorme besparing aan fileleed.
Overigens is de ring van Antwerpen een allegaartje van verkeersdeelnemers, zowel wat soort voertuigen betreft als soort bestuurders, als soorten bestemming (lokaal, bovenlokaal) Laat het daar maar zen-rustig zoveel als mogelijk gezapig 80 per uur zijn. Iemand al uitgerekend hoeveel tijd je verspeelt als je direct voor of direct na de file, daar moet passeren aan 80 in plaats van aan 100 per uur? |
Citaat:
|
Citaat:
't is maar dat ze in Frankrijk ook zo bezig zijn. Het argument was daar dat er, op secundaire wegen, waar je vorig jaar nog 90 km/u mocht, nu maar 80 km/u moogt, omdat dat het aantal ongevallen zou verminderen. Maar als die redenering opgaat, dan is er geen reden om bij 80 km/u te stoppen. Waarom geen 70 km/u dan, want de redenering is nog altijd geldig. En waarom geen 60 km/u dan ? En geen 50 km/u ? Wanneer is de snelheid laag genoeg, zodat een snelheidsvermindering geen winst in ongevallen zal veroorzaken ? |
Citaat:
Men vergeet ook graag dat die snelheidsverlaging de druppel was die de gele hesjes op straat deed komen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be