![]() |
Welke toetsenbordindeling gebruik je?
Welke toetsenbordindeling gebruik je?
Ik gebruik uiteraard de internationale QWERTY want ik ben niet Franstalig. |
dvorak
|
Azerty, is handig om prôôôôt en bèèèhèè en véél te schrijven.
|
Dit:
![]() |
Azertyuiopqsfgghjllwxcbnmm
|
Ik gebruik de Belgische layout.
Staat er niet tussen. |
Maar de meeste mensen bakken er niets van....
Alhoewel... ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
AZERTY
En als voormalige beroepstypiste vind ik dit de gemakkelijkste indeling vooral als er tussendoor een woord, een naam, een slogan in een andere taal komt. Met QWERTY veel meer zoekwerk. |
Wat is er "Frans" aan Azerty ?
|
Citaat:
Google: zoek eens op welke landen die gebruiken. Ik maak het u gemakkelijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/AZERTY |
Qwerty
|
Citaat:
De Franse lay-out is ondertussen geëvolueerd van de Belgische maar de Belgische is wel degelijk een Franstalige lay-out . Ooit wilde men het Fahrenheit van de keyboards, azerty dus, afschaffen en qwerty invoeren maar we zijn het , net als Amerikanen hun Fahrenheit , zo gewoon dat het er niet doorgekomen is. |
Querty is wel niet noodzakelijk internationaal. Ik heb er een met de ñ op bijvoorbeeld.
Mijn volgend toetsenbord zal waarschijnlijk een Engelstalig querty zijn. Beter voor shortcuts van programma's mijns inziens. AZERTY is beter voor Frans schijnt. |
Citaat:
ò ó ô ö, zelfs de zweedse ø of Ø ?* á â ä zelfs ae aan elkaar: æ ù ú û ü ì ?* î ï è é ê ë Ik kan ook Scheiße typen Ik kan veel meer typen dan op een azerty. Azerty heeft enkel speciale karakters voor Frans, je kan er bvb geen (volledig) Duits of Zweeds mee typen. Met een International Qwerty dus wel. Het is dus bullshit dat azerty compatibel is met Nederlands. Nederland gebruikt trouwens ook qwerty. Let op: Waarschijnlijk worden sommige tekens niet correct weergegeven door dit forum. |
Azerty, wat anders ?
|
Citaat:
|
Hangt er vanaf, meestal AZERTY maar ik trek mijn plan wel met QWERTY ook.
Soms gebruik ik zelfs mijn Klingon kla4. 0X ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be