Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Meldpunt indoctrinatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247859)

Duupje 30 maart 2019 19:22

Meldpunt indoctrinatie

Ik bekeek gisteren het programma Jinek op NPO.
Eén van de topics ging over de linkse indoctrinatie van leerkrachten naar hun leerlingen toe.
"Forum voor Democratie, de politieke partij van Thierry Baudet, riep recent een 'Meldpunt indoctrinatie op scholen en universiteiten' in het leven, bedoeld om leraren te 'verklikken' die hun ideeën opdringen aan leerlingen."
Bron

Een idee voor hier ook? Ik merk dit ook aan de verhalen waar mijn jongens mee naar huis komen, ene in het middelbaar en ene in het lager. Veel leerkrachten die het toch niet kunnen nalaten hun eigen voorkeur op te dringen en zelfs commentaar te geven richting de leerlingen als ze weerwoord bieden.

Fragment uit Jinek

Steben 30 maart 2019 19:33

Ik ben daar dus tegen...

Zipper 30 maart 2019 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8979316)
Ik ben daar dus tegen...

...en dus voor linkse indoctrinatie ?? Let wel, ethisch (abortus, homo-huwelijk, euthanasie...) ben ik zéér links.

Duupje 30 maart 2019 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8979316)
Ik ben daar dus tegen...

Ik ook eigenlijk. Toch vind ik dat leerkrachten ten allen tijde objectief moeten les geven. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Steben 30 maart 2019 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8979317)
...en dus voor linkse indoctrinatie ??

Regelrechte Stasi toestanden. Ik wil voorbeelden van die indoctrinatie.

Duupje 30 maart 2019 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8979323)

Eerste die ik tegenkom online.

Als je het fragment uit Jinek bekijkt, geeft die kerel er ook één (weliswaar uit NL dan).

Zipper 30 maart 2019 19:47

Citaat:

In Brusselse scholen vh Gemeenschapsonderwijs wordt bijvoorbeeld enkel nog "halal-voedsel" geserveerd in de refters. ("kinderen proeven het verschil toch niet" :roll::roll:)
Klassen die moskeeën bezoeken.
Ik heb het als ex-leerling vh Gemeenschapsonderwijs, nooit meegemaakt dat klassen een bezoek aan een kerk brachten (en terecht natuurlijk)

DewareJakob 30 maart 2019 20:26

Citaat:

...en dus voor linkse indoctrinatie ?? Let wel, ethisch (abortus, homo-huwelijk, euthanasie...) ben ik zéér links.

Maar Zipper toch...;-) :rofl:

DewareJakob 30 maart 2019 20:27

Citaat:

VRT

patrickve 30 maart 2019 20:27

Citaat:

Klimaatspijbelen.
Mensenrechten
Solidariteit
...
enfin, 90% van onze grondwet eigenlijk.

Mindset 30 maart 2019 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8979315)
Ik bekeek gisteren het programma Jinek op NPO.
Eén van de topics ging over de linkse indoctrinatie van leerkrachten naar hun leerlingen toe.
"Forum voor Democratie, de politieke partij van Thierry Baudet, riep recent een 'Meldpunt indoctrinatie op scholen en universiteiten' in het leven, bedoeld om leraren te 'verklikken' die hun ideeën opdringen aan leerlingen."
Bron

Een idee voor hier ook? Ik merk dit ook aan de verhalen waar mijn jongens mee naar huis komen, ene in het middelbaar en ene in het lager. Veel leerkrachten die het toch niet kunnen nalaten hun eigen voorkeur op te dringen en zelfs commentaar te geven richting de leerlingen als ze weerwoord bieden.

Fragment uit Jinek

Derksen is een leugenaar. Alsof je een afwijkende opinie mag hebben...
Gewoon nog maar het VB als voorbeeld nemen. Waarheid is dat we elke dag massaal Links liberaal worden geendoctrineerd worden en gekneed tot een globalistische antiblanke en antiwesterse samenleving. En kritiek wordt niet geduld.

Dadeemelee 30 maart 2019 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8979344)
Derksen is een leugenaar. Alsof je een afwijkende opinie mag hebben...
Gewoon nog maar het VB als voorbeeld nemen. Waarheid is dat we elke dag massaal Links liberaal worden geendoctrineerd worden en gekneed tot een globalistische antiblanke en antiwesterse samenleving. En kritiek wordt niet geduld.

Naar welke kakschool ben jij gegaan?

Dadeemelee 30 maart 2019 21:35

Citaat:

Euh en wat is ‘links’ dan?

Verklaar. ;-)

The Paulus Experience 30 maart 2019 21:40

Zo'n meldpunt is zeer interessant om aan de gegevens van rechtse intolerante verklikkers te komen.
Die gegevens moeten zeker bemachtigd worden, voor als het tijd is om af te rekenen.

eno2 30 maart 2019 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8979339)
Klimaatspijbelen.
Mensenrechten
Solidariteit
...
enfin, 90% van onze grondwet eigenlijk.

Dat is geëvolueerde Cultuur
Jij bent blijven hangen aan de cultuur van de Neanderthalers.

Libro 30 maart 2019 23:50

Citaat:

Ik ben normaal gezien ook tegen kliklijnen maar in tijden van Unia, rekeningrijden u.s.w. moeten die ook mogelijk zijn.

SDX 30 maart 2019 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8979428)
Ik ben normaal gezien ook tegen kliklijnen maar in tijden van Unia, rekeningrijden u.s.w. moeten die ook mogelijk zijn.

Er moet immers ergens 'n balans zijn.
Of 'n tegenwicht, want de balans slaat teveel door naar de ene kant, al te lang.

geertvdb 30 maart 2019 23:58

Ik mis JvdB eigenlijk.

BTW, ne VB'er + uiterst katholiek, die in't onderwijs staat. Zou die niet af en toe 'indoctrineren'?

SDX 31 maart 2019 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8979431)
Ik mis JvdB eigenlijk.

BTW, ne VB'er + uiterst katholiek, die in't onderwijs staat. Zou die niet af en toe 'indoctrineren'?

JvdB is bezig aan z'n katholieke 'vasten'.

Nee geert, ik ben geen christen, ik ben blij dat religie geen zeg (meer) heeft in onze maatschappij, en wil dat graag zo houden.

TV-verslaafde 31 maart 2019 00:04

https://www.youtube.com/watch?v=0nwq-Ca37vc

"The Deconstructionist Agenda Exposed"

Hehe. Deze kerel heeft waarschijnlijk ook zijn agenda om bepaalde ideeën te promoten.

Indoctrinatie is van alle tijden; vroeger deed de kerk het. Nu zorgt het onderwijssysteem daarvoor. Alleen het gebral van de linkse kerk wordt met de dag obscuurder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be