Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   19-jarige doodrijder: 'Ik voel me ook een slachtoffer' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247887)

Universalia 2 april 2019 07:00

19-jarige doodrijder: 'Ik voel me ook een slachtoffer'

19-jarige doodrijder: 'Ik voel me ook een slachtoffer'

Meent die dat echt zelf???? :roll:

Citaat:

De 19-jarige bestuurder die afgelopen weekend een dodelijk ongeval veroorzaakte in Koekelberg, geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt. 'Ik voel me ook slachtoffer', zegt hij.
Een voorlopig rijbewijs had hij.

Na verhoor snel terug vrijgelaten?

De doodgereden vrouw was van Roemeense afkomst.

Erg onder de indruk lijkt de jongeman van Algerijnse afkomst niet.

Citaat:

De burgemeester van Koekelberg Ahmed Laaouej heeft aan de bevoegde politiezone Brussel-West gevraagd om een beleid van nultolerantie te voeren tegen automobilisten die voetgangers in gevaar brengen.
:|

p.s.

Tal van vreemdelingen hebben het niet al te hoog op met het verkeersreglement dat hier in ons land van toepassing is en dat valt tegenwoordig best wel op.

Laatst stond in de file ter hoogte van Vrasene dacht ik dat het was en tal van wagens met de meest exotische nummerplaten wisten tegen redelijke snelheid de pechstrook te gebruiken om de file te omzeilen wat soms gevaarlijke situaties met zich meebracht.

Vrachtwagens ook voorzien van de meest exotische nummerplaten kon je zelfs op de uiterst linkse rijbaan tegenkomen.

Men heeft er nu wel her- en der 2,20 meter hoge paaltjes met camera's op bijgezet op de autostrade maar of die naar behoren werken? 8O

Blue Sky 2 april 2019 08:04

De mens is gewoon intellectueel niet in staat met een moordwapen als de auto rond te rijden. Dit is het zoveelste bewijs, nogmaals.

De schoofzak 2 april 2019 08:19

Ik heb ook vaak de indruk dat de nieuwe belgen zich nogal rap verongelijkt voelen, zoals nu deze jonge gast zichzelf als slachtoffer durft te bestempelen.

Toch zijn er hier "verzachtende omstandigheden".
Wat heeft dat geval al meegemaakt en gezien in Brussel? Niet anders dan zo'n macho-gedrag. Tegen dat macho-gedrag, in en buiten het verkeer, vaak binnen de criminaliteit, deed de Brusselse PS-politiek geen kloten.
Die laatsten zijn dus even schuldig !!

19 jaar, okee, moet je niet verwachten dat die zich gaat gedragen als een 25-jarige die vb. al vader is. Als het gaat om hoe zich te gedragen na zo'n ongeval.

Bovendien had hij net het stuur overgenomen van zijn dronken vriendin.
Dat is wel pech. Had hij haar laten verder rijden, dan had zij mogelijks een dodelijk ongeval veroorzaakt. Okee, dat is "pech".

Anna List 2 april 2019 08:21

la Belgique is gewoon niet in staat om een deftige verkeersinfrastructuur te ontwerpen, bouwen en onderhouden.

eigenlijk heeft die man gelijk.

Skobelev 2 april 2019 08:39

Als je uw rijbewijs krijgt bij een tros bananen of een bord couscous...

Het Verzet 2 april 2019 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8980899)

Hij had er zelfs nog geen...

De schoofzak 2 april 2019 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8980899)

Ik ken die baan naar de basiliek van Koekelenberg een beetje.
Vermoedelijk zijn daar erg veel bestuurders die wat tijd trachten te winnen door even het fietspad te passeren, als er voor hen iemand staat te wachten tot hij links kan afslaan.
Mogelijks heb ik dat zelf ook al eens gedaan.
Maar dan wel erg voorzichtig.
Niet zo snel-slalom gelijk een aantal categorieën weggebruikers dan durven. Welke categorieën? Oei: bmw, jonge macho's, volvo, audi, opgedreven kleinere gepimpte auto's ....???

Anna List 2 april 2019 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8980988)
Vermoedelijk zijn daar erg veel bestuurders die wat tijd trachten te winnen door even het fietspad te passeren, als er voor hen iemand staat te wachten tot hij links kan afslaan.
Niet zo snel-slalom gelijk een aantal categorieën weggebruikers dan durven. Welke categorieën? Oei: bmw, jonge macho's, volvo, audi, opgedreven kleinere gepimpte auto's ....???

en onervaren chauffeurs wellicht.

bottomline blijft dat het de infrastructuur is die niet deugd en die dit toelaat.

en ja, jonge onervaren chauffeurs maken (inschattings)fouten, allemaal.

Skobelev 2 april 2019 10:49

Citaat:

Ik ken die baan ook. Maar ik zie dat zo goed als overal gebeuren dat ongeduldige bestuurders via het fietspad, of zelfs het voetpad, wachtende auto's die linksaf moeten langs rechts voorbij rijden. Ik doe dat nooit, ik wacht tot de rijbaan vrij is om verder te kunnen rijden.
Als iedereen natuurlijk de vigerende wetgeving aan zijn vuile laarzen lapt krijg je deze toestanden.
En uiteraard is het niet overal duidelijk, en kan de infrastructuur veel beter, maar het is voornamelijk het "jemenfoutisme" dat de mentaliteit van vandaag typeert.

DewareJakob 2 april 2019 10:50

Citaat:

Ik ken die baan naar de basiliek van Koekelenberg een beetje...

Ik ook, smalle rijstroken, verder bochtig en onduidelijke wegmarkeringen. Maar in heel Bruxelles is (vooral) voor onze nieuwe landgenoten het verkeersreglement gewoon een vodje papier.

metten 2 april 2019 12:07

De voorwaarde om een voertuig in te halen is dat het in beweging moet zijn. Een voertuig dat stilstaat rij je voorbij. De berichtgeving over het bewuste ongeval is niet helemaal juist.

Jay-P. 2 april 2019 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8981037)
Ik ken die baan ook. Maar ik zie dat zo goed als overal gebeuren dat ongeduldige bestuurders via het fietspad, of zelfs het voetpad, wachtende auto's die linksaf moeten langs rechts voorbij rijden. Ik doe dat nooit, ik wacht tot de rijbaan vrij is om verder te kunnen rijden.
Als iedereen natuurlijk de vigerende wetgeving aan zijn vuile laarzen lapt krijg je deze toestanden.
En uiteraard is het niet overal duidelijk, en kan de infrastructuur veel beter, maar het is voornamelijk het "jemenfoutisme" dat de mentaliteit van vandaag typeert.

AMEN met jouw betoog & besluit.

Skobelev 2 april 2019 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8981107)
AMEN met jouw betoog & besluit.

8O

Ge gaat me hier wat gelijk geven of watte? ;-)

Jay-P. 2 april 2019 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8981117)
8O

Ge gaat me hier wat gelijk geven of watte? ;-)

Ik heb altijd bewondering gehad voor de Aalsterse toren promotie mentalitits. Mag ik? :twisted:
(En mijn pa zaliger was een fan van jullie hospitaal. Enfin, zijn hart was toch.)

Skobelev 2 april 2019 12:48

:cheer: den Tettentoeren :cheer:

met of zonder "jonkvrouw"? ;-)

Tavek 2 april 2019 13:20

Een dode na een verkeersongeval waarin de dader een verkeersovertreding heeft begaan, hoort doodslag te zijn, en ook op die manier bestraft te worden.

Zipper 2 april 2019 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8981153)
Een dode na een verkeersongeval waarin de dader een verkeersovertreding heeft begaan, hoort doodslag te zijn, en ook op die manier bestraft te worden.

Rechts voorbijsteken (valt onder zware verkeers-overtredingen) valt idd onder geen enkel beding aanvaardbaar.

Tavek 2 april 2019 13:43

Het is aan de wetgever om hier strengere minimumstraffen op te leggen.

De rechters volgen de wet maar gewoon.

Zipper 2 april 2019 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8981166)
Het is aan de wetgever om hier strengere minimumstraffen op te leggen.

De rechters volgen de wet maar gewoon.

Mja, aan die "Strafuitvoering" schort toch ook blijkbaar één en ander :?

https://www.hln.be/regio/torhout/pol...-was~a3c1a9cd/

Tavek 2 april 2019 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8981210)
Mja, aan die "Strafuitvoering" schort toch ook blijkbaar één en ander :?

https://www.hln.be/regio/torhout/pol...-was~a3c1a9cd/

Wettelijk onmogelijk maken & meer gevangenissen bouwen.

Stop ze gewoon vol.

3 maand cel = 3 maand cel.

15 dagen cel =15 dagen cel.

Enz.....

Maargoed justitie krijgt steevast te weinig geld. Net zoals defensie en veiligheid. Nochtans de kerntaken van de overheid, itt sociale zekerheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be