![]() |
Aantal mussen spectaculair afgenomen
Volgens de ketting logica a eet b, a vermindert =>
https://kw.knack.be/west-vlaanderen/...on-252111.html |
De doorsnee Vlaming: "Als de mussen verdwijnen dan spuiten we toch gewoon nog meer gif"
Wat voor maatregelen de overheid zal nemen om de mussen te 'redden' buiten een opslokkend postje in het budget is me niet duidelijk. De mussen interesseren omdat ze een argument zijn voor meer belastingen zou een ietwat sceptisch individu kunnen denken. De Vlaming heeft wat hij wil. Hij vindt de natuur een viezigheid die hem tijd kost die hij niet kan besteden om naar Thuis te kijken op TV. Bladeren mogen niet vallen op de betonklinkers in de tuin, 'onkruid' wordt beboet en moet worden plat gespoten, overhangende takken van de sporadische boom van de buurman worden gezien als een aanslag op 'hun' eigendom, dieren zijn goed voor de zoo tenzij het om gecontroleerde overkweekte huisdieren gaat, zijn beheer van een natuurpark bestaat er voornamelijk in te kappen (de rest zal wel omwaaien) en verbrandingsovens noemt hij 'bio'. Enfin. De Vlaming wil geen natuur maar een nieuwe keuken en een grotere auto. Zijn postapocalyptische kleinkinderen zullen hem zijn kortzichtig egoïsme verwijten. Terecht. |
Bij mij zitten er toch op zijn minst een 15-tal in de tuin. Naast kool-, pimpel- en staartmees, hout- en holenduif, Turkse tortels, kauwen, vinken, eksters, merels....
|
Citaat:
Kijk, aanvaard de werking van de natuur: de biosfeer is uiteindelijk in haar rekenopdracht om een zelf-ontwerpende intelligentie te laten ontstaan, gelukt, en kan nu dus opgedoekt worden. Dat zelf-ontwerpende intelligente wezen gaat de voor hem noodzakelijke processen uit de biosfeer industrialiseren, en nadien is die biosfeer enkel maar een nuisance die veel plaats inpakt, en zal dus verdwijnen. Binnen dit en 2 eeuwen is er uiteraard geen biosfeer meer, en heeft de mens alles wat organisch nodig is, geindustrialiseerd. Nadien gaat de mens dan vervangen worden door zijn eigen, superieure, creaties: intelligente machines. En de evolutie is naar een hogere versnelling geschakeld. Mooi, he, de natuur ! |
niet blij met een dooie mus. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn dezelfde ! Alleen zie ik dat als iets positiefs, en jij jammert erover. Jij "oeioei, de biosfeer verdwijnt" Ikke "het is logisch dat de biosfeer verdwijnt, dat is natuurlijk" Jij "fantast !" Het besluit is gewoon dat de biosfeer verdwijnt. En ik denk dat ik weet waarom en ik vind dat normaal. Jij stelt vast dat de biosfeer verdwijnt, je denkt dat je weet waarom en je vindt dat "erg". Wat is het beste, denk je, als je vaststelt dat je weet waarom iets gebeurt ? Van dat "erg" te vinden, of van dat "normaal" te vinden ? Het enige onderscheid tussen onze twee visies is dat ik de mens als deel van de natuur beschouw, en dus dat wat de mens doet, deel is van wat de natuur doet. En jij denkt dat de mens geen deel is van de natuur, wat een aanwijsbaar dwaas standpunt is. |
Tja, wat wil je, met een bevolkingsdichtheid van 375 mensen per km². Veel plek is er niet meer voor mussen.
Misschien dat we de bevolkingsdichtheid van Denemarken 150 mensen per km² zouden hebben, dat er meer plek voor mussen zou zijn. Of emuleren we Zweden? Met 23 mensen per km². Dan mag België 750 000 mensen bevatten, wat iets meer is dan wat ik als ideaal heb bekeken, 500 000 , oftewel 0,1% van de wereldbevolking, omdat België een goeie geografie heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zou evengoed kunnen zeggen dat de zee de natuur is, maar de golven op de zee, niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nuanceren is vaak gewoon zever in pakskes vertellen. Er vallen qua logica nooit dingen te nuanceren. Men kan hooguit vaststellen dat een visie te simpel is, en dus fout is. Maar dan is ze ook helemaal fout. Citaat:
|
Citaat:
Winners and losers. |
Citaat:
Onwetendheid is de afwezigheid van kennis, dat kan je wel proberen aan te pakken, maar alleen bij mensen die nieuwe kennis willen verkrijgen, begrijpen en aanvaarden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be