![]() |
Zorgverleners moeten geen Nederlands spreken volgens CD&V, Open Vld en SPa
Vanmiddag in de Kamer;
Yoleen Van Camp (N-VA) "Wie vindt dit ook schandalig? In het parlement werd de nieuwe wet gestemd met vereisten waaraan zorgverleners moeten voldoen om hier patiënten te mogen verzorgen, zonder taalvereiste.:roll: Voor de N-VA is het logisch en een basisvoorwaarde dat onze zorgverleners de taal van onze patiënten ook moeten kennen, maar daar willen de andere partijen (Open VLD, CD&V, sp.a) :roll:niet in meegaan. Mijn wetsvoorstel en amendement om de taalkennis op te leggen, werd botweg weggestemd door hen!:roll:" Voor deze Belgicisten kunnen Nederlands onkundige zorgverleners rustig verder Vlaamse patiënten behandel zonder Nederlands te kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou er nog één kliniek in Brussel zijn waar er nog Nederlandstaligen werken??? Ik ben er al in 3 geweest en zonder frans geraakt ge nog aan geen afspraak met een arts.
|
Citaat:
Knap Henri, Wallonie is heel verdraagzaam. |
Citaat:
|
Citaat:
Hier kunnen Nederlandstalige patiënten steeds in het Nederlands terecht en Franstalige patiënten steeds in het Frans . Zoals het in Brussel overal zou moeten zijn . De ziekenhuizen van de Franstalige universiteiten daarentegen Erasmus van de ULB en Saint Luc van de UCL vegen vierkantig hun voeten aan het Nederlands. Een echte schande ,die door de Belgicisten natuurlijk zal vergoelijkt worden . |
Gelieve wakker te worden. Het is 2019. Er is geen enkel "rusthuis" of verzorgingstehuis dat niet noodgedwongen beroep doet op zorgpersoneel dat het Nederlands niet machtig is.
Dit nijpend tekort aan zorgpersoneel ga je niet oplossen door nog meer voorwaarden op te leggen. |
Uiteraard ben ik voorstander van kennis Nederlands als eigenschap van een zorgverlener.
Ik vrees echter dat de realiteit verre van het beeld is van een aanschuifrij geschikte perfect Nederlandstalige zorgverleners en een "enkele halve terrorist die onmiddelllijk gekozen wordt door de cultuurmarxistische elite". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zorgverleners = verpleegsters/ers?
Ik heb het grootste respect voor die mensen, maar blijkbaar zijn er niet genoeg. En dan moeten we de tering naar de nering zetten, net zoals we de kerncentrales tegen de wet in nog gaan moeten openhouden. Pragmatisme is de naam. |
Citaat:
Daar kan je best in het Nederlands geholpen worden. https://www.cliniquesdeleurope.be/nl...-zorgverleners |
Mijn neef, die nu in Australië werkt als A1-verpleger, diende als bewijs dat ie voldoende Engels kende eerst twee jaar in Groot-Brittannië (Cambridge) te werken.
|
Citaat:
Dat was een bordeel. Twee receptionisten die wat zaten over ik weet niet wat te praten terwijl de persoon die ik bracht stond te kronkelen van de pijn. Dan is het in het UZ Leuven toch heel wat anders. Heel professioneel daar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met 16 miljard € per jaar kom je al een heel eind. Maar ja de Belgicisten storten dit bedrag liever in de bodemloze Waalse put. |
Citaat:
Henrikovitsj dus :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be