Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ronse gaat de dieperik in ,door Faciliteiten voor Franstaligen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247982)

Witte Kaproen 5 april 2019 15:11

Ronse gaat de dieperik in ,door Faciliteiten voor Franstaligen

1 Bijlage(n)
http://www.avs.be/avsnews/ontgrendel...TO2ZVIMnYdUhG8

"Enkele Vlaamsgezinde groepen uit Ronse hebben vanmorgen de campagne ‘Ontgrendel Ronse’ voorgesteld.

Ze klagen de nefaste gevolgen aan van de taalfaciliteiten voor de stad Ronse. Volgens de Vlaamse Volksbeweging (VVB) en Davidsfonds Ronse bewijzen cijfers over werkloosheid, onderwijs en armoede dat de taalfaciliteiten de welvaart in Ronse een halt toeroepen. ‘Cijfers die gekend zijn maar waar de politiek verantwoordelijken van wegkijken’, zeggen de actievoerders. "

Bijlage 110407

De faciliteiten lokken vele Franstalige Brusselaars naar Ronse,waar de huizen merkelijk goedkoper zijn dan in Brussel en waar ze ook geen Nederlands moeten spreken .

Door de faciliteiten leren deze Franstalige inwoners geen Nederlands en blijven ze daardoor voor het merendeel werkloos en hulpbehoevend.

Eens de faciliteiten afgeschaft zijn,zullen deze inwijkelingen en hun kinderen wel verplicht zijn ,Nederlands te leren en zullen zij veel vlugger aan werk geraken.
De verfransing zal afnemen en de inwijkelingen zullen een beter leven hebben.

Een win-win situatie dus.

Alweer een bijkomende reden voor een onafhankelijk Vlaanderen zonder faciliteiten.:-)

Bad Attila 5 april 2019 16:23

Waarom niet gewoon zeggen waarover het echt gaat, namelijk dat ze pissed-off zijn omdat de gemeente, door de faciliteiten, niet met andere gemeentes kan fuseren... :roll:

Voor het overige, vooral framing en desinformatie. Bedenkelijk niveau.

Pandareus 5 april 2019 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8984426)
Waarom niet gewoon zeggen waarover het echt gaat, namelijk dat ze pissed-off zijn omdat de gemeente, door de faciliteiten, niet met andere gemeentes kan fuseren... :roll:

Voor het overige, vooral framing en desinformatie. Bedenkelijk niveau.

Dat verhaaltje brengen ze al jaren, voor buitenstaanders klinkt het aannemelijk. Maar de fusieronde onder de buurgemeentes (= Maarkedal) ligt al jaren achter ons. En die landelijke dorpjes willen helemaal niet fuseren. Die willen niet net als eerder in Oudenaarde gebeurde (eine, mater, ename) hun eigen bestuur opgeven om dan de grote infrastructuurwerken mee te mogen betalen en zelf alle investeringen te zien voorbijgaan.

Bad Attila 5 april 2019 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984434)
Dat verhaaltje brengen ze al jaren, voor buitenstaanders klinkt het aannemelijk. Maar de fusieronde onder de buurgemeentes (= Maarkedal) ligt al jaren achter ons. En die landelijke dorpjes willen helemaal niet fuseren. Die willen niet net als eerder in Oudenaarde gebeurde (eine, mater, ename) hun eigen bestuur opgeven om dan de grote infrastructuurwerken mee te mogen betalen en zelf alle investeringen te zien voorbijgaan.

Let wel, juridisch-intellectueel is het een interessante vraag: wat met een faciliteitengemeente die fusioneert met een niet-faciliteitengemeente?

Tavek 5 april 2019 17:15

Een nieuwe grote faciliteitengemeneete.
It grows.

Like a tumor.

Mambo 5 april 2019 18:51

Het is in Ronse al altijd zo geweest.
Mooie streek maar niks te doen en tjokvol allochtonen

De huizen zijn er wel goedkoper doorgaans en er staan echt grote huizen nog van in betere tijden.
Voor de rest ...gas geven en weg wezen.

djimi 5 april 2019 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8984452)
Een nieuwe grote faciliteitengemeente.
It grows.

Like a tumor.

:-o

U beseft toch hoe dat geïnterpreteerd kan worden, mag ik hopen?

:?

Eduard Khil 5 april 2019 19:10

Ronse staat nochtans niet slecht in de competitie. Drie punten voor op ons

Pandareus 5 april 2019 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8984440)
Let wel, juridisch-intellectueel is het een interessante vraag: wat met een faciliteitengemeente die fusioneert met een niet-faciliteitengemeente?

:lol: Juist. Dat zou een waterval van vragen veroorzaken. Zeeeer interessant.

Eduard Khil 5 april 2019 20:15

Ik vind dat Ronse moet fusioneren met El Hierro

The Paulus Experience 5 april 2019 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8984395)
http://www.avs.be/avsnews/ontgrendel...TO2ZVIMnYdUhG8

"Enkele Vlaamsgezinde groepen uit Ronse hebben vanmorgen de campagne ‘Ontgrendel Ronse’ voorgesteld.

Ze klagen de nefaste gevolgen aan van de taalfaciliteiten voor de stad Ronse. Volgens de Vlaamse Volksbeweging (VVB) en Davidsfonds Ronse bewijzen cijfers over werkloosheid, onderwijs en armoede dat de taalfaciliteiten de welvaart in Ronse een halt toeroepen. ‘Cijfers die gekend zijn maar waar de politiek verantwoordelijken van wegkijken’, zeggen de actievoerders. "

Bijlage 110407

De faciliteiten lokken vele Franstalige Brusselaars naar Ronse,waar de huizen merkelijk goedkoper zijn dan in Brussel en waar ze ook geen Nederlands moeten spreken .

Door de faciliteiten leren deze Franstalige inwoners geen Nederlands en blijven ze daardoor voor het merendeel werkloos en hulpbehoevend.

Eens de faciliteiten afgeschaft zijn,zullen deze inwijkelingen en hun kinderen wel verplicht zijn ,Nederlands te leren en zullen zij veel vlugger aan werk geraken.
De verfransing zal afnemen en de inwijkelingen zullen een beter leven hebben.

Een win-win situatie dus.

Alweer een bijkomende reden voor een onafhankelijk Vlaanderen zonder faciliteiten.:-)

Brusselaars die naar Ronse trekken? 8O
Heb jij enig idee waar Ronse ligt?

fcal 5 april 2019 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8984496)
Het is in Ronse al altijd zo geweest.
Mooie streek maar niks te doen en tjokvol allochtonen
De huizen zijn er wel goedkoper doorgaans en er staan echt grote huizen nog van in betere tijden. Voor de rest ...gas geven en weg wezen.

Uitstekend biotoop voor bamboe en vendel vretende panda's.

Pandareus 5 april 2019 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8984504)
Ronse staat nochtans niet slecht in de competitie. Drie punten voor op ons

De spelers bij ons krijgen voor de match een paardebiefstuk van 300 gram te eten. Die staan kloek.

Pandareus 5 april 2019 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8984537)
Ik vind dat Ronse moet fusioneren met El Hierro

Ik hoop dat jullie de volgende match tien doelpunten in de netten krijgen, sadist.

Eduard Khil 5 april 2019 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984562)
Ik hoop dat jullie de volgende match tien doelpunten in de netten krijgen, sadist.

dit weekend tegen de laatste in de stand, dat zou wel eens wat geven

Pandareus 5 april 2019 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8984564)
dit weekend tegen de laatste in de stand, dat zou wel eens wat geven

Laat die voetbal voor 1 keer vallen, en kom zondag naar Kwaremont, zuipen tijdens de Ronde.

Witte Kaproen 5 april 2019 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8984440)

Voor mij mogen die faciliteiten dan eindelijk verdwijnen.

Wie na 50 jaar nog geen Nederlands geleerd heeft, wil het gewoon niet leren.

Tavek 5 april 2019 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8984500)
:-o

U beseft toch hoe dat geïnterpreteerd kan worden, mag ik hopen?

:?

Ik wou nog een pintje van Anna krijgen, maar mislukt :(

Tavek 5 april 2019 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8984572)
Voor mij mogen die faciliteiten dan eindelijk verdwijnen.

Wie na 50 jaar nog geen Nederlands geleerd heeft, wil het gewoon niet leren.

Awel, ik ga akkoord met u. Serieus.

Eduard Khil 5 april 2019 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984566)
Laat die voetbal voor 1 keer vallen, en kom zondag naar Kwaremont, zuipen tijdens de Ronde.

de match is zaterdag :-D Ik ga nooit een editie van de Ronde missen :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be