Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kopschoppers moeten naar gesloten instelling ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248021)

Universalia 8 april 2019 19:00

Kopschoppers moeten naar gesloten instelling ...

Kopschoppers moeten naar gesloten instelling, politie pakt ook derde verdachte op.

Weer een blundertje van de rechtbank?

In de loop van de jaren veranderde er zoveel, zijn er van dat soort situaties bijgekomen dat het niet meer te tellen valt.

Uiteindelijk moet men dan ook bepaalde wetteksten haan aanpassen en dat soort van gekken berechten als een volwassene.

Dat lijkt mij weer een verschrikkelijk moeilijke oefening voor diegenen die zich over het probleem moeten buigen al dat het niet echt zoooooo moeilijk is het te veranderen.

Oplossing die men nu doet: steek ze snel een paar dagen in Everberg.

Of dat een goede oplossing is lijkt mij twijfelachtig. :|

XenApp 9 april 2019 09:13

Kan je kopschoppen niet gewoon classificeren als poging to doodslag. Hier zit/ligt het slachtoffer gewoon op de grond en vormt geen gevaar voor dat soort.
Hier kan je dan ook gerust de Belgische nationaliteit van de dader(s) afnemen indien dit mogelijk is.

Bobke 9 april 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8986834)
Kan je kopschoppen niet gewoon classificeren als poging to doodslag. Hier zit/ligt het slachtoffer gewoon op de grond en vormt geen gevaar voor dat soort.
Hier kan je dan ook gerust de Belgische nationaliteit van de dader(s) afnemen indien dit mogelijk is.

Met verzwarende opstandigheid dat het om racisme gaat.

Het Verzet 9 april 2019 09:27

Citaat:

en steriliseren.

De schoofzak 9 april 2019 09:58

Vooral die ene met zijn strafblad van meerdere bladzijden: amai.

Er is maar één toets voor de uiteindelijke gerechtelijke beslissing: de veiligheid van de maatschappij.

Mindset 9 april 2019 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8986518)
Kopschoppers moeten naar gesloten instelling, politie pakt ook derde verdachte op.

In de loop van de jaren veranderde er zoveel, zijn er van dat soort situaties bijgekomen dat het niet meer te tellen valt.

Uiteindelijk moet men dan ook bepaalde wetteksten haan aanpassen en dat soort van gekken berechten als een volwassene.

Dat lijkt mij weer een verschrikkelijk moeilijke oefening voor diegenen die zich over het probleem moeten buigen al dat het niet echt zoooooo moeilijk is het te veranderen.

Wie waren de dadertjes? Nationaliteit, origine ?
Zijn er al steunbetuigingen geweest voor de daders die ongetwijfeld ook mee slachtoffer zijn. Heeft Jef niet geprovoceerd?

Xenophon 9 april 2019 11:24

Citaat:

Ik meen dat de juiste kwalificatie "roofoverval" is met als verzwarend feit "geweld".

De bedoeling was tenslotte de man zijn brieventas te roven.

Anna List 9 april 2019 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8986953)
Ik meen dat de juiste kwalificatie "roofoverval" is met als verzwarend feit "geweld".

edoch, de advocaat voert als verzachtende omstandigheid aan dat er geen wapens gebruikt werden.

edoch, zo'n schoon, haast in ongebruik geraakt woord, ik wilde dat graag nog eens placeren.

quercus 9 april 2019 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8986895)
Zijn er al steunbetuigingen geweest voor de daders die ongetwijfeld ook mee slachtoffer zijn. Heeft Jef niet geprovoceerd?

Oeioei ...8O8O8O
Daar had ik nog niet aan gedacht!
Jaja! Je zult wel gelijk hebben. Dat kopschoppen zal wel uitgelokt zijn... ;-)

Xenophon 9 april 2019 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8986985)
edoch, de advocaat voert als verzachtende omstandigheid aan dat er geen wapens gebruikt werden.

edoch, zo'n schoon, haast in ongebruik geraakt woord, ik wilde dat graag nog eens placeren.

Niettemin, er staat op diefstal met als verzwarend feit geweld 25 jaar bak.

Dat het om de man zijn brieventas te doen was blijkt duidelijk uit het filmpje, dat er geweld bij gebruikt is dat is evenzeer duidelijk.

I rest my case.

Anna List 9 april 2019 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8987012)
Niettemin, er staat op diefstal met als verzwarend feit geweld 25 jaar bak.

Dat het om de man zijn brieventas te doen was blijkt duidelijk uit het filmpje, dat er geweld bij gebruikt is dat is evenzeer duidelijk.

I rest my case.

gij vondt 'edoch' precies geen schoon woord. :(

No Apologies 9 april 2019 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8986518)

Mij valt vooral op hoezeer gerechtspsychiaters en jeugdcriminologen in de krant elkaar tegenspreken over straf en toekomstperspectieven van dit stuk krapul. De ene bestempelt hem als een onverbeterlijke psychopaat die best zo lang mogelijk afgezonderd blijft van de maatschappij. De andere ziet heil in begeleiding in een jeugdinstelling en haalt meteen ook het cliché van 'slechte vrienden' boven. Als je het mij vraagt... Maar bon, het wordt mij niet gevraagd, hé.

DewareJakob 9 april 2019 13:26

Citaat:

Luister naar het geluid, de tongval van één van de daders is duidelijk geen Aanwerps.

No Apologies 9 april 2019 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8987123)
Luister naar het geluid, de tongval van één van de daders is duidelijk geen Aanwerps.

Zijn adres is bekendgemaakt op facebook. De persoon die het heeft gedeeld heeft een ban aan zijn broek.

Xenophon 9 april 2019 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8987015)
gij vondt 'edoch' precies geen schoon woord. :(

Het kwam me niet als ongewoon voor.

In alle eerlijkheid, ik kan niet beweren dat ik er een grote fan van ben.

Universalia 10 april 2019 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8987105)
Mij valt vooral op hoezeer gerechtspsychiaters en jeugdcriminologen in de krant elkaar tegenspreken over straf en toekomstperspectieven van dit stuk krapul. De ene bestempelt hem als een onverbeterlijke psychopaat die best zo lang mogelijk afgezonderd blijft van de maatschappij. De andere ziet heil in begeleiding in een jeugdinstelling en haalt meteen ook het cliché van 'slechte vrienden' boven. Als je het mij vraagt... Maar bon, het wordt mij niet gevraagd, hé.

Er is er al ééntje terug op vrije voeten.

Wel onder 'strenge' voorwaarden.

Wat zijn die 'strenge' voorwaarden.

Zo van: "Nooit meer doen hé want dan vlieg je de gevangenis in?"

Eén verdachte van geweld aan Antwerpse metro vrij onder voorwaarden.

:|

De schoofzak 11 april 2019 08:30

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

fox 11 april 2019 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8986953)

Een racistisch motief is toch ook een verzwarend feit?

Xenophon 11 april 2019 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8988669)
Een racistisch motief is toch ook een verzwarend feit?

Dat is in ieder geval wat de rechter altijd tegen blanke daders zegt.

Lof der Zotheid 11 april 2019 12:16

Citaat:

Ja, natuurlijk. Stout, racistisch en discriminerend Jefken toch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be