![]() |
60 electrische vliegtuigen reeds gekocht door Noren.
Citaat:
|
Even op de website van Bye Aerospace naar specs gezocht van dat vliegtuig.
Ik heb eigenlijk niets gevonden. Heb jij ergens wat meer technische informatie kunnen vinden? |
1 seconde, en je vind iets meer specs:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bye_Aerospace_eFlyer_2 Maar eigenlijk gaat de topic meer over het feit dat OSM Aviation alle 60 eFlyers aankocht. Dat wordt bevestigd op hun website: (en die zullen de specs en prijs wel kennen, dus maak je maar niet ongerust.) Citaat:
|
Johan, u weet net zoals ik dat de basis voor een trainer niet zo moeilijk is. Men kan daarvoor zelfs een WO II ontwerp voor nemen en de instrumenten moderniseren.
Ook is het maken van een zeer betrouwbare , lichte en krachtige elektromotor geen rakettechnologie.(veel gemakkelijker dan een ICE motor met een paar 100 meer bewegende delen) De stuurelektronica EN software is in de laatste 5 jaar met enorme sprongen vooruit gegaan. Maar wat ik niet weet, en u waarschijnlijk wel, hoelang duurt een "lange trainingsvlucht"? De te vervangen Cessna 172 heeft een maximale vluchtduur van 7 uur met de brandstoftank van 212 liter. Als ik hier verder aan reken, en er van uit ga dat een hypermodern EV maar 10% energie nodig heeft van een vergelijkbaar maar vies vervuilend verouderd ICE voertuig, dan komt de EV nog steeds niet zo ver als de ICE. (Avgas 100LL heeft 31,59MJ/L de beste herlaadbare Lithium accu 2.63 MJ/L, een verhouding van 12-1) |
Aangezien men de batterijen kan omwisselen hoeft men niet te zeveren over het vliegbereik.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
10 batterijpacks en tot 4 uur, en 3 passagiers: (voor te zeveren, lol)
https://en.wikipedia.org/wiki/Bye_Aerospace_Sun_Flyer_4 |
3.5h is meer dan voldoende voor een opleidingstoestel.
|
Toch prachtig nietwaar.
Ik kan alleen maar voor zulke zaken zijn. Nu die verrekte batterijen blijven verbeteren. |
Citaat:
Langs de andere kant lijkt het me niet echt verstandig om een met zo'n toestel behaald brevet zonder extra scholing ook voor een benzine toestel geldig te verklaren. In de specs zocht ik naar het gewicht en de energie van de batterij. Daar is niet veel over te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dus geen reden om zich zorgen te maken. ** https://www.shine.cn/news/nation/1811205429/ ** https://insideevs.com/tesla-buys-max...s-solid-state/ |
Citaat:
Het gaat maar over heel kleine afstandjes meestal. Een paar km vogelvlucht die anders door woud en zo heel lastig is te bereiken. Ver gaan ze nog niet vliegen de eerste komende jaren. |
Citaat:
|
Citaat:
Langs de andere kant, men heeft toch tijd nodig voor de checklists. |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY |
Citaat:
Als bij een EV de accu vanonder een auto dondert dan is dat een probleem, als dat bij een vliegtuig gebeurd is de kans op doden quasi 100%. |
Als ze maar niet naar Australië vliegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be