Universalia |
18 april 2019 05:07 |
Wat doe je met figuren die de volgende mening toegedaan zijn?
Citaat:
‘Ik moet hier vechten om te overleven. Dan sterf ik liever thuis’
|
Een greep uit ... (voor die mensen die op de paywall moesten botsen)
Citaat:
Wie binnenkomt via de schuifdeuren die leiden naar de bushalte van De Lijn, wordt begroet door Teklu Nega. ‘Maar noem mij maar Joseph’, zegt de 48-jarige Ethiopische christen. Hij wisselt ‘bonjour’ en ‘salaam aleikum’ met elkaar af, en biedt naast een stuk brood een deel van zijn matras aan. Thuis werkte hij als ober, tuinman en poetshulp, maar in deze hoek zit hij al acht maanden te wachten. Waarop? Hij lacht zijn gapend gebit bloot, en wijst met zijn twee wijsvingers naar boven.
‘Ik beloof je een mirakel’, staat buiten op de muur achter hem geschilderd. Elke paar minuten stapt er een jongeman naar buiten om ertegen te urineren. Een van hen heeft enkel kousen aan. De geur is indringend. Het bord van De Lijn geeft het vertrek van een bus elk halfuur naar Ninove aan. Een ervan staat te ronken, passagiers zijn er niet te zien. ‘Logisch’, zegt de chauffeur, die anoniem wil blijven. ‘De mensen moeten helemaal rondgaan. Als we een pauze willen nemen, moeten we alle waardevolle spullen meenemen, of ze zijn weg. Hier is een grote opkuis nodig.’ Na protest van de chauffeurs wordt de halte binnenkort verplaatst.
|
Een 'sfeerbeeld' :roll:
En er is geen 'kat' die er wat aan doet.
De beelden van het station te Brussel zijn niet echt aangename beelden.
Je waant u in de eerste de beste derderangs horrorfilm terecht gekomen te zijn.
Mensen schreeuwen om verandering maar er is niemand die er wat aan doet.
Is zo een situatie nog houdbaar?
De vuiligheid die het met zich meebrengt een broeihaard voor mogelijke epidemieën, mensen die naar hun werk gaan die de straten ontwijken, buschauffeurs die zich verre van veilig voelen.
Wat doet de politiek, niets³ tot de derde macht.
Deportatie in Afrika is plaats genoeg. :roll:
Probeer uw leven, with a little help from some friends (die hulp is er al geweest maar ze doen er niets mee, zetten het liever op een vluchten), op te bouwen.
|