![]() |
Kerken pikken
Er zijn veel kerken die ongebruikt zijn,
sommige mogen bewaard worden, andere krijgen een herbestemming, MAAR... nu worden er veel kerken ingepikt door dieven; Hoezo? De kerken zijn van de gemeenschap, de parochie war ze staan en worden beheerd door de kerkfabriek van de gemeente, maar wat als de gemeente de kerk voor een appel en een ei verkoopt aan bvb Unizo, zoals in Borgerhout gebeurd is met de "peperbus"? Waar blijft dan dat geld? Volgens mij een vorm van diefstal |
Pikken wat je pakken kan.
Hebben is hebben, maar krijgen, dat is de grote kunst....:-D |
Citaat:
|
Citaat:
De wereld zit overvol van kerkelijke kunst. Je wordt er helemaal mesjogge van. Zoveel te beter is mijn moderne kunst van de heilige geest. Volkomen nieuw en uniek en door Christus zelf gemaakt. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn Jezus die ik boven mijn bed heb hangen, heb ik netjes gekocht. En wel voor 50 gulden. Judas kreeg hem voor 30, maar ik moest 50 betalen....:-D De oorzaak van het verschil laat zich gemakkelijk raden. |
Citaat:
Maar wanneer komt het weer bij het arme volk terecht? Want dat is toch de leer van Jezus...:-D |
Citaat:
Wat het licht niet kan verdragen en in het donker geschiedt. Het is de duivel die de grote werken geniet...:-D |
Citaat:
Citaat:
"in het jaar nul als de uilen preken" zegde mijn ma op zulke vragen. Citaat:
"veel beloven en weinig geven..." |
Citaat:
En zinvol evenmin. Citaat:
Citaat:
Dat is de cyclus van het leven, de cyclus van de geschiedenis der cultuur. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Voor welk bedrag wisselde die "peperbus" trouwens van eigenaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb van mijn vroegere vriendin gehoord (die katholiek was opgevoed) dat de kerk langs kwam om bij hen, die arm waren, toch nog geld te komen halen. Nu, ook vroeger was dat al zo, neem ik aan. Zelfs Jezus had die mentaliteit, lees daarvoor het penninkske van de weduwe. Hij zou zich moeten schamen en het penninkske teruggeven met nog flink wat extra geld daarbij. Citaat:
Inderdaad: van het lagere volk dat daardoor in armoede leefde. En de kerk, die met de wereldlijke heren samenspande, zal dat ongetwijfeld ook hebben gedaan. De beste plaatsen in de kerk waren voor de rijken en niet voor de armen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be