![]() |
Zuhal Demir (N-VA) wil privédetectives inzetten om leefloners te controleren.
Zuhal Demir (N-VA) wil privédetectives inzetten om leefloners te controleren.
Citaat:
Naar alle waarschijnlijkheid zal het 'idee' :idea: best wel weer veel tegenstand krijgen en de denkpiste van Zuhal Demir zal vrij snel een thuis vinden in de 'doofpot'. |
Ik begrijp niet goed wat privédetectives kunnen wat het OCMW niet kan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"de focus moet liggen op grote bedragen en grote spelers." https://www.groen.be/tags/fraudebestrijding Groen heeft geen standpunt :? |
Citaat:
En als je geld vraagt omdat je zogezegd niet rond kan komen dan is het toch het minimum dat men controleert of jouw verhaaltje wel klop en dan moet je hier niet afkomen met privacy-problemen... |
Citaat:
Marokko volgt vermoedelijk in hun rechtssysteem nog iets of wat het Franse systeem. Maar toegegeven, als je gaat nadenken over dat systeem van grote voordelen toekennen aan sociaal zwakkeren, als dat systeem zo makkelijk een voetje gelicht kan worden door mensen die mogelijks een huis of appartement bezitten in hun thuisland of nog elders ... |
Citaat:
|
Citaat:
Een lokale dus, dan wordt het mij duidelijk. |
Ik begrijp één ding niet goed.
Hier moet een leefloner "een verklaring op eer" afleggen i.v.m. zijn bank- en spaarrekening.De OCMW's krijgen geen toegang tot dier gegevens wegens bankgeheim. Nu gaan we wel in het buitenland controleren! zot zijn zal waarschijnlijk geen pijn doen hé. Hetzelfde met mazoutcheques, alleen de belastingaangifte telt als criteria. |
onoplosbaar
|
Citaat:
Gat het zover gaan dat naast de 'leefloners' te controleren men ook controle gaat uitoefenen op mensen die een sociale woning betrekken? Parkings aan sociale woningen die afgeladen vol staan met bestelwagens (drughandeltje lopen?) en de meest luxueuze wagen de laatste jaren. Of staat dat later op agenda? Geen idee van of dat aan de orde is, ik schrijf maar wat. :? |
Misschien kunnen we dat wel opvangen door Inbev 2% ipv 1% belastingen te laten betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is werk voor de volgende federale regering. Geen kat in Marokko of Tunesië ligt wakker van verzoeken tot inlichting die uitgaan van een regio, of van een ocmw van een stad. Ofwel slaagt België er bilateraal in om met die landen een akkoord tot gegevensuitwisseling te maken, ofwel zal het dode letter blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor mensen van het OCMW geldt: wie bij de hond slaapt, krijgt zijn luizen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be