![]() |
Douane neemt tien miljoen illegale sigaretten in beslag
titel: Douane neemt tien miljoen illegale sigaretten in beslag
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190417_04335824 Legaliseren van actueel illegale drugs, zou geen zier helpen. Citaat:
|
Wat een bizarre conclusie.
|
Citaat:
De wens van het NV-A partijprogramma is de vader van de gedachte voor de NV-A partijslaaf. |
Citaat:
Legaliseren van bijvoorbeeld cannabis, zou de misdaad niet bestrijden. Zo lang de maffia en ... er geld in zien, blijft de misdaad bestaan. |
Als er 10 miljoen zijn onderschept, zijn er meestal 20 miljoien elders gepasseerd.
|
Citaat:
|
Tja, da's een prima voorbeeld van de Laffer curve. Als de kost door belastingen te hoog wordt, gaan mensen alternatieven proberen.
En wat betreft cannabis en andere drugs (ook alcohol), legaliseer die gewoon, hef er net genoeg belastingen op om dikke poen in de kas te krijgen, maar net onder de grens waarbij mensen creatief gaan worden. Betreffende de gezondheidskost. Men kan prima meten welke genotsmiddelen gebruikt worden in schadelijke hoeveelheden, als zo'n meting aantoont dat iemand zichzelf extra kosten aandoet, dan mag dat gereflecteerd worden in de factuur. (mag ook gelden voor sporters, amateur of prof) |
Citaat:
|
Citaat:
10 miljoen klinkt natuurlijk spectaculair. Tot ge kijkt naar het totaal aantal verkochte sigaretten, dan kom je tot de constatatie dat het slechts een druppel is in een oceaan. Het wordt helemaal absurd om die ridicule maar spectaculaire kop te gebruiken als argument om een ander consumptieproduct "illegaal te houden" |
Miljaar, daar gaan mijn tien miljoen pafstokken.
|
Citaat:
Ik ben tegen de proliferatie van drugs, dus zeker voorstander om de actuele illegale drugs verboden te houden. Gelukkig is daar een partij die van 't zelfde gedacht is. |
Citaat:
Doet een beetje denken aan die idioot van een Van Overtveldt die de Laffer curve eens ging uittesten door de accijnzen op alcohol naar boven te jagen. Ik heb het laatste jaar nog nooit zoveel auto's en kamionetten zien staan in Luxemburg die volle winkelkarren drank aan het inladen waren. |
Citaat:
Omdat de accijnzen zo absurd hoog zijn. Producten waarbij een groot deel van de verkoopwaarde niet wordt bepaald door het product zelf, maar door kunstmatige verhogingen (zoals erg hoge accijnzen), zullen altijd gevoelig zijn voor illegale handel. Ziet u veel illegale handel in graanproducten? Uiteraard niet, want daar valt geen winst op te pakken door accijnzen te ontduiken. Als men geen absurd hoge accijnzen heft op cannabis, is er geen enkele reden waarom er veel illegale handel zou zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo werkt verslaving hé.
Eerst de mensen afhankelijk maken van het product, en dan de taksen verhogen, waardoor ze uiteindelijk naar't buitenland gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Toen was het echt de moeite om te smokkelen. Afijn, ik bedoel, om even rond te rijden als je er toch in de buurt moest zijn. (en combineren met couponnekes knippen) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be