Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat met Vlaanderen na de verkiezingen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248240)

Max van Dietschland 22 april 2019 19:18

Wat met Vlaanderen na de verkiezingen ?

Ik hoop dat de NVA na de verkiezingen nu eindelijk eens 100% kiest voor Vlaanderen en niet tevreden zal zijn met een centrum rechts neoliberaal zoethoudertje waarbij de Vlaamse autonomiestrijd weer voor 5 jaar in het diepvriesvak gestoken worden.

De NVA zou een Vlaams nationalistische partij moeten zijn, geen (rechts)liberale ! Dat ze dan ook samenwerken met die andere Vlaams nationalistische partij in het Vlaams Parlement en via dit parlement de boel federaal onder druk zetten.

Het is zeker niet uitgesloten dat na de verkiezingen in het Vlaams Parlement : NVA, Vlaams Belang en PVDA samen meer dan de helft van de zetels hebben.

1 van deze partijen moet dan zowieso in de Vlaamse regering. Via dit Vlaamse niveau moet NVA federaal op zijn minst het confederalisme op tafel smijten en als dat niet lukt het separatisme, waarbij het cordon sanitaire doorbroken wordt.

Dit zouden nog eens politici zijn die opkomen voor ons volk.

Dit is een welgemeende oproep van een Vlaams nationalist in hart en nieren, maar ik maak mij tegelijkertijd weinig illusies. Ik vrees voor een soort van Michiel II scenario met wat rechts liberale zoethoudertjes en eventueel zelfs geleid door Jan Jambon, maar geen verdere autonomie - laat staan onafhankelijkheid - voor Vlaanderen.

Steben 22 april 2019 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8996276)
I
Dit is een welgemeende oproep van een Vlaams nationalist in hart en nieren, maar ik maak mij tegelijkertijd weinig illusies.

Dat ken ik

Max van Dietschland 22 april 2019 20:44

Feitelijk zou het best zijn dat PTB en de PS zo groot mogelijk worden in Wallonië en de NVA en Vlaams Belang in Vlaanderen.

Zodat een centrum rechtse federale regering onmogelijk is.

Peilingen zien er niet slecht uit wat dat betreft.

Henri1 22 april 2019 22:05

Citaat:

Ik hoop dat de NVA na de verkiezingen nu eindelijk eens 100% kiest voor Vlaanderen en niet tevreden zal zijn met een centrum rechts neoliberaal zoethoudertje waarbij de Vlaamse autonomiestrijd weer voor 5 jaar in het diepvriesvak gestoken worden.

De NVA zou een Vlaams nationalistische partij moeten zijn, geen (rechts)liberale ! Dat ze dan ook samenwerken met die andere Vlaams nationalistische partij in het Vlaams Parlement en via dit parlement de boel federaal onder druk zetten.

Het is zeker niet uitgesloten dat na de verkiezingen in het Vlaams Parlement : NVA, Vlaams Belang en PVDA samen meer dan de helft van de zetels hebben.

1 van deze partijen moet dan zowieso in de Vlaamse regering. Via dit Vlaamse niveau moet NVA federaal op zijn minst het confederalisme op tafel smijten en als dat niet lukt het separatisme, waarbij het cordon sanitaire doorbroken wordt.

Dit is een welgemeende oproep van een Vlaams nationalist in hart en nieren, maar ik maak mij tegelijkertijd weinig illusies. Ik vrees voor een soort van Michiel II scenario met wat rechts liberale zoethoudertjes en eventueel zelfs geleid door Jan Jambon, maar geen verdere autonomie - laat staan onafhankelijkheid - voor Vlaanderen.

U maakt zich illusies wat betreft N-VA ?
U bent eraan voor de moeite.

Demper 22 april 2019 22:08

Citaat:

Ik hoop dat de NVA na de verkiezingen nu eindelijk eens 100% kiest voor Vlaanderen

:rofl: :rofl: :rofl:

De kans hierop is 0,0.

Max van Dietschland 22 april 2019 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8996393)
:rofl: :rofl: :rofl:

De kans hierop is 0,0.

Ik weet het dat de kans sub zero is (net zoals dit https://www.demorgen.be/politiek/de-...zero~bc7adeef/)

Maar het kan nooit kwaad om de NVA over deze zaken kleur te laten bekennen. :twisted:

De Koninck 23 april 2019 08:38

Akkoord dat NVA veel meer de Vlaamse kaart moet trekken.
Wat Vlaams Belang betreft: de grootste dienst dat ze Vlaanderen zouden kunnen bewijzen, is zichzelf opheffen.

Xenophon 23 april 2019 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 8996551)
Wat Vlaams Belang betreft: de grootste dienst dat ze Vlaanderen zouden kunnen bewijzen, is zichzelf opheffen.

Tot welk doel?

Want je zou kunnen zeggen dat die mensen dan maar N-VA moeten stemmen, maar ook hier, tot welk doel?

Drukazz 24 april 2019 00:15

Citaat:

Na de volgende federale regeringsdeelname haalt NVA geen 20% meer.

En wie gaat die ontevreden NVA'ers opvangen, denk je?

Skobelev 24 april 2019 05:34

Na de verkiezingen gaat Vlaanderen weer in de NVA-diepvries bij -30°C

Drukazz 1 maart 2023 22:40

Wat ik hoop: Vlaams Blok en N-VA roepen vanuit het Vlaams parlement de Vlexit uit.

Wat ik denk: Groen en Ecolo krijgen een pandoering in 2024 en N-VA gaat hen vervangen in Vivaldi. Het confederalisme wordt in de diepvries gelegd en in ruil mag N-VA de premier leveren.

Witte Kaproen 2 maart 2023 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10122825)
Wat ik hoop: Vlaams Blok en N-VA roepen vanuit het Vlaams parlement de Vlexit uit.

Wat ik denk: Groen en Ecolo krijgen een pandoering in 2024 en N-VA gaat hen vervangen in Vivaldi. Het confederalisme wordt in de diepvries gelegd en in ruil mag N-VA de premier leveren.

N-VA zal nooit in Vivaldi II stappen ,

daar zal het N-VA ledencongres wel voor zorgen.

Lof der Zotheid 2 maart 2023 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10123000)

Optimist.

Lof der Zotheid 2 maart 2023 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10122825)

OVLD en CD&V hebben in 2019 ook een pandoering gekregen - Vivaldi is een feit. 't Zal in 2024 helaas niet anders lopen.

Knuppel 2 maart 2023 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10123007)
OVLD en CD&V hebben in 2019 ook een pandoering gekregen - Vivaldi is een feit. 't Zal in 2024 helaas niet anders lopen.

Sindsdien krijgen zowel VLD als CD&V peiling na peiling nog grotere pandoeringen.

Er zijn er hier nog die de ene na de andere voorspellingen deden. Geen énkele is uitgekomen.

Xenophon 2 maart 2023 10:12

Citaat:

Boduo 2 maart 2023 11:32

Citaat:

Een dikke 2 !!!

Knuppel 2 maart 2023 18:56

Citaat:

Ik was aanwezig op enkele partijcongressen van de N-VA. Je onderschat het redenaarstalent van De Wever, en de meelopersmentaliteit van een behoorlijk aantal leden.

Knuppel 2 maart 2023 18:58

De Wever kan niet genoeg genaaid worden door de loosers van de VLD. Het is de enige manier om tot de jaren van verstand te komen.

De Rode Willem 2 maart 2023 19:02

Citaat:

N-VA de Vlaamse kaart trekken
:rofl:
In tijden van exploderende voedselprijzen er naar streven de eigen Vlaamse productie kapot te maken door de Vlaamse topbedrijven, Vlaamse levenswerken en Vlaams erfgoed te willen wegvegen. Voor een groen hoax met het fanatisme dat ik alleen verwacht van eco-taliban

En daar hoopt u op dat ze de Vlaamse kaart trekken ?
Om ons dan onmiddellijk te knechten onder de EU-dictatuur ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be