Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ontsnapte bajesklant is Tenerife na 10 jaar beu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248243)

kojak 22 april 2019 23:49

Ontsnapte bajesklant is Tenerife na 10 jaar beu

Ontsnapte bajesklant is Tenerife na 10 jaar beu, wil terug naar Oostenrijkse cel

...Een gevangene die meer dan tien jaar geleden met succes uit een Oostenrijkse gevangenis ontsnapte, heeft zich zaterdagavond zelf aangegeven bij de politie in het treinstation van Salzburg.

De man was eerder op de dag toegekomen op de luchthaven van München en had vanaf daar de trein genomen naar Mozarts geboortestad. De voortvluchtige verklaarde aan de verbaasde agenten dat hij de afgelopen tien en een half jaar had doorgebracht op het Canarische Eiland Tenerife.

Reden van de terugkomst? “Tenerife is niet meer wat het geweest is en ik had er het na tien jaar wel gezien. Lang genoeg gewoond”, luidt het in een verklaring die de politie vandaag verspreidde. De speurders bevestigden dat de man destijds ontsnapte uit een (niet nader genoemde) gevangenis in het oosten van het land...

-bron-

:silly: :silly:

Besluit: Als je verlof op Tenerife tegenvalt kan je nog altijd naar een Duitse gevangenis gaan. :cheer:

Bobke 23 april 2019 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8996456)
Ontsnapte bajesklant is Tenerife na 10 jaar beu, wil terug naar Oostenrijkse cel

...Een gevangene die meer dan tien jaar geleden met succes uit een Oostenrijkse gevangenis ontsnapte, heeft zich zaterdagavond zelf aangegeven bij de politie in het treinstation van Salzburg.

De man was eerder op de dag toegekomen op de luchthaven van München en had vanaf daar de trein genomen naar Mozarts geboortestad. De voortvluchtige verklaarde aan de verbaasde agenten dat hij de afgelopen tien en een half jaar had doorgebracht op het Canarische Eiland Tenerife.

Reden van de terugkomst? “Tenerife is niet meer wat het geweest is en ik had er het na tien jaar wel gezien. Lang genoeg gewoond”, luidt het in een verklaring die de politie vandaag verspreidde. De speurders bevestigden dat de man destijds ontsnapte uit een (niet nader genoemde) gevangenis in het oosten van het land...

-bron-

:silly: :silly:

Besluit: Als je verlof op Tenerife tegenvalt kan je nog altijd naar een Duitse gevangenis gaan. :cheer:

Geld op.

Xenophon 23 april 2019 10:19

Eerlijk duurt het langst.

Anna List 23 april 2019 10:21

tot zo ver de veiligheid en de efficiëntie van identiteitscontroles op vluchten binnen de EU ...

Anna List 23 april 2019 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8996630)

zou die 10 jaar Tenerife mee tellen als 'gezeten' jaren? :-P

kojak 23 april 2019 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8996639)

Ik denk het wel.
't zit ginder ook vol met Duitsers en wat voor Duitsers.... :lol:

Anna List 23 april 2019 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8996644)
Ik denk het wel.
't zit ginder ook vol met Duitsers en wat voor Duitsers.... :lol:

wat voor Duitsers mss?

PS deze was wel een Oostenrijker hé ...

Weet je trouwens wie nog een Oostenrijker was?

en ook wel eens in vrije tijdsstemming?

Bobke 23 april 2019 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8996630)

Idd, eerlijk duurt veel langer.

Vrijheideerst 23 april 2019 11:41

Met al die Vlaamse bejaarde toeristen kan ik hem goed begrijpen.

De schoofzak 23 april 2019 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8996635)
tot zo ver de veiligheid en de efficiëntie van identiteitscontroles op vluchten binnen de EU ...

Er mogen geen identiteitscontroles zijn tussen EU-landen die het Schengenakkoord getekend hebben.
Reizen tussen vb. Lissabon en Brussel zijn krak hetzelfde als reizen tussen Luik en Antwerpen, of Perpignan en Lille.

Er zijn wel identiteitscontroles tussen of met de andere EU-landen. Vb. eurostar Brussel-Londen.

Anna List 23 april 2019 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8996737)
Er mogen geen identiteitscontroles zijn tussen EU-landen die het Schengenakkoord getekend hebben.
Reizen tussen vb. Lissabon en Brussel zijn krak hetzelfde als reizen tussen Luik en Antwerpen, of Perpignan en Lille.

Er zijn wel identiteitscontroles tussen of met de andere EU-landen. Vb. eurostar Brussel-Londen.

ik denk dat jij de verstrengingen na de aanslagen gemist hebt, je kan niet meer inchecken zonder paspoortcontrole, en terecht. ook niet op de TGV overigens.

Libro 23 april 2019 12:19

Waarom is hij dan niet overgestoken naar El Hierro?

Anna List 23 april 2019 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8996765)
Waarom is hij dan niet overgestoken naar El Hierro?

de man kent de streek ... nog liever een Oostenrijkse gevangenis heeft hij gedacht.

Bad Attila 23 april 2019 13:16

Citaat:

10 jaar? mmmh, ik vraag mij af wat de verjaringstermijn voor straffen is in Oosternrijk...

De schoofzak 23 april 2019 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8996745)
ik denk dat jij de verstrengingen na de aanslagen gemist hebt, je kan niet meer inchecken zonder paspoortcontrole, en terecht. ook niet op de TGV overigens.

Ik denk dat niet.
Er is een verschil tussen de fouillering of je geen verkeerde producten mee hebt, en er is een verschil tussen de controle van de airhostess of je identeitskaart overeenstemt met de boeking van het tiket.
Maar geen van beiden doet een "grenscontrole" waarbij gecheckt wordt of je gevangen genomen moet worden.
Wil een land toch zo tijdelijk controleren, dan moeten ze dat aan de andere landen vragen.
Zo las ik het toch toen er plots Franse flikken stonden aan de grensovergang tussen Kortrijk en Lille.

Anna List 23 april 2019 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8997015)
Ik denk dat niet.
Er is een verschil tussen de fouillering of je geen verkeerde producten mee hebt, en er is een verschil tussen de controle van de airhostess of je identeitskaart overeenstemt met de boeking van het tiket.
Maar geen van beiden doet een "grenscontrole" waarbij gecheckt wordt of je gevangen genomen moet worden.
Wil een land toch zo tijdelijk controleren, dan moeten ze dat aan de andere landen vragen.
Zo las ik het toch toen er plots Franse flikken stonden aan de grensovergang tussen Kortrijk en Lille.

Wat heeft Jambon ons dan allemaal wijsgemaakt over controle op potentiële terroristen op vluchten en tgv mss??

Henri1 24 april 2019 05:06

Citaat:

Enkel die wat tegen zijn goesting waren.

fox 24 april 2019 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8997018)
Wat heeft Jambon ons dan allemaal wijsgemaakt over controle op potentiële terroristen op vluchten en tgv mss??

Weet ik niet, maar ik moet enkel mijn pas aan de douane presenteren als ik buiten Europa vlieg. Binnen Europa is dat inderdaad gewoon bij het boarden dat ze kijken of uw ticket overeenkomt met uw pas.

Anna List 24 april 2019 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8997589)
Weet ik niet, maar ik moet enkel mijn pas aan de douane presenteren als ik buiten Europa vlieg. Binnen Europa is dat inderdaad gewoon bij het boarden dat ze kijken of uw ticket overeenkomt met uw pas.

ik wel, namenlijsten die gecontroleerd zouden worden door anti terror (zoals Jan dat zo graag in t engels zegt) diensten voor korte vluchten, TGV en zelfs bussen. dit om de verplaatsingen door IS addepten in kaart te brengen ...

nu leren we dat zelfs gezochte misdadigers gewoon probleemloos vluchten nemen ...

Bad Attila 24 april 2019 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8997600)
ik wel, namenlijsten die gecontroleerd zouden worden door anti terror (zoals Jan dat zo graag in t engels zegt) diensten voor korte vluchten, TGV en zelfs bussen. dit om de verplaatsingen door IS addepten in kaart te brengen ...

Net als Fox eigenlijk, enkel ticket-controle, en niet meer dan dat.

Citaat:

nu leren we dat zelfs gezochte misdadigers gewoon probleemloos vluchten nemen ...
Met een valse identiteit is dat, binnen Schengen, niet zo moeilijk, hé. Dat is dan ook een (gekend) zwak punt in het systeem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be