![]() |
'Godsdienstvrijheid in ons land is in gevaar'
'Godsdienstvrijheid in ons land is in gevaar'
Citaat:
Citaat:
Scheiding van Kerk en Staat, wat betekent dat nu, hier in België? |
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...BBWd9xw#page=2
Is of wordt (het) leven in een theocratie , vrijheid voor iedereen gegarandeerd ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga helemaal niet akkoord met die kwast.
De overheid moet neutraal zijn, volgens mijn opvatting van onze manier van leven in Vlaanderen. Dat "de straat" enigszins godsdienstneutraal is, is een deel van onze actuele cultuur. Ik zou aan die kloefkapper eens willen vragen hoeveel proffen in zijn univ geestelijke zijn, en hoeveel van hen in soutane komen lesgeven. Dus vragen waarom die mensen vrijwillig een vorm van terughoudendheid aannemen. |
Citaat:
Los van de veiligheid en de goede zeden, moet de openbare plaatsen plekken van vrijheid zijn, die iedereen toebehoren, ook nonnetjes in uniform. Eigenlijk is dat zelfs geen probleem van godsdienstvrijheid, maar van platte individuele vrijheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat de straat godsdienstneutraal moet zijn, ik zeg wel dat de straat enigszins godsdienstneutraal is. Daar zit een hemelsbrede nuance tussen. Dat tweede is namelijk iets dat de Vlaming blijkbaar vrijwillig uit zichzelf doet, en zo goed vindt, zonder dat daarom het omgekeerde verboden moet worden. Daarom: dit is een deel van onze cultuur. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En dan heb je betwetende theocrazy dudes .... zo maf als hersenloze zombies !! Het probleem is dat iedereen moet buigen voor zulke , onbegrijpelijk zelfs !! |
Citaat:
Soms zijn de zaken heel eenvoudig, hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zie je nu amper nog. Als in een straat alle dames en pubermeisjes een hoofddoek dragen, dan is dat ... en als slechts één op twintig dat draagt, dan is dat .... Als in een stad een kwart of de helft van de bestaande oude mooie kloostergebouwen ondertussen omgevormd zijn tot culturele centra of zelfs restaurants en bla bla ... dan mag je dat stadsbeeld evoluerend naar ... noemen. Als er vijftig minaretten bij bekomen zijn, oei oei ... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Je illustreert wat ik bedoel(de).
Maar jouw school met nonnen in hun typische kledij: dat wordt erg uitzonderlijk in Vlaanderen. Heel uitzonderlijk. |
Citaat:
|
Niks tegen nonnekes in de straat. Moslims ook niet. Iets anders ook niet.
Maar schaf nu eens eindelijk alle subsidies en steun af vanuit de staat voor godsdiensten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Harrie , ik heb geen problemen met u of ik zal u NOOIT aanvallen !!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be