Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het breekpunt voor N-VA in de komende onderhandelingen volgens Ben Weyts (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248311)

Zeus 28 april 2019 08:39

Het breekpunt voor N-VA in de komende onderhandelingen volgens Ben Weyts
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190424_04348499


Citaat:

LEUVEN / HAASRODE - Opvallende uitspraak van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) dinsdagavond in het lijsttrekkersdebat van Unizo en Voka. Hij brak er een lans voor een treinstation in Haasrode, iets waar nu al jaren voor gepleit wordt op lokaal niveau maar nationaal, maar niet op de rails raakt.
“Kunnen we het misschien over één ding eens zijn? Dat we met zijn allen hier in ons programma inschrijven dat er eindelijk een treinstation in Haasrode komt.” Zo sprak Ben Weyts tijdens het debat dinsdagavond. De mogelijke komst van een treinstation aan het industriepark in Haasrode ligt al tientallen jaren op tafel. Raar, want het plan heeft eigenlijk alleen maar voorstanders. Bijna iedere Leuvense politieke partij pleit ervoor. Het is ook onderdeel van het actieplan dat VOKA, De Lijn, UCLL, AWV en de stad hebben opgesteld om de 10.000 werknemers van het bedrijventerrein in Haasrode makkelijker van en naar het werk te brengen. Toch komt er geen schot in de zaak.

“Laat ons nu met alle Vlaams-Brabantse lijsttrekkers samen het engagement aangaan om hiervoor te vechten”, zei Weyts na het debat in een interview met regionale zender ROB-tv. “Dat we samen zeggen ‘als wij in een regering stappen, moet dat station er komen’. Dat station kan heel wat auto’s uit de file halen, wat op die plaats echt een oplossing voor veel fileleed kan zijn. Voor N-VA moet dat een breekpunt zijn.”

Ook de Leuvense N-VA-kandidaten bij de komende verkiezingen lieten eerder al optekenen dat het dossier voor hen heel hoog op hun prioriteitenlijstje stonden, en ook Leuvens schepen Els Van Hoof (CD&V) pleit er al jaren heftig voor in het federaal parlement. Maar de NMBS ziet voor 2023 geen vooruitgang in het dossier, en heeft voorlopig ook geen budgetten voorzien.
Zo, nu weet u het, Vlaamse kiezer. Het breekpunt van de N-VA is geen confederalisme, noch een verlaging van de belasting op inkomen uit arbeid, laat staan strengere migratienormen.

Hét breekpunt is: een station in Haasrode!

Eduard Khil 28 april 2019 08:46

:rofl:

Pandareus 28 april 2019 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9000915)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190424_04348499




Zo, nu weet u het, Vlaamse kiezer. Het breekpunt van de N-VA is geen confederalisme, noch een verlaging van de belasting op inkomen uit arbeid, laat staan strengere migratienormen.

Hét breekpunt is: een station in Haasrode!

:lol::lol::lol:

DucDEnghien 28 april 2019 08:46

Dat is nog eens een job voor den Ben, stationschef, met een gele kepi en gele laarzen.

patrickve 28 april 2019 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9000915)
Hét breekpunt is: een station in Haasrode!

https://www.youtube.com/watch?v=g3GWvDw3uWs

Pandareus 28 april 2019 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9000918)
Dat is nog eens een job voor den Ben, stationschef, met een gele kepi en gele laarzen.

Hij is al aan het oefenen, samen met zijn kabinetschef Corneel.


Hypochonder 28 april 2019 09:06

Tsja, dat Weyts niet het scherpste mes is in de NVA lade is natuurlijk al langer geweten.

Dadeemelee 28 april 2019 09:13

Ander breekpunt voor de NVA: een priveparkeerplaats voor Joy Donné aan het NVA hoofdkwartier en twee verschillende nummerplaten. :)


Rahowa 28 april 2019 09:21

Nog een breekpunt,begroting in evenwicht met lastenverlaging.Oh vergissing,dat was het programma van 2015.

Eduard Khil 28 april 2019 09:25

nog een breekpunt: een jobke voor Anneleen van Bossuyt, liefst ver weg van de camera's :lol:

En van tramsporen! Gevaarlijk!

Tavek 28 april 2019 09:40

Dit is niet echt de beste campagne van de NVA dit jaar he....

Dadeemelee 28 april 2019 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9000942)
nog een breekpunt: een jobke voor Anneleen van Bossuyt, liefst ver weg van de camera's :lol:

En van tramsporen! Gevaarlijk!

Wel gefeliciteerd met haar kleurenkeuze. :lol:

Henri1 28 april 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9000915)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190424_04348499




Zo, nu weet u het, Vlaamse kiezer. Het breekpunt van de N-VA is geen confederalisme, noch een verlaging van de belasting op inkomen uit arbeid, laat staan strengere migratienormen.

Hét breekpunt is: een station in Haasrode!

Ben is een godsgeschenk.

Vrijheideerst 28 april 2019 10:15

En op alle snelwegen 70 natuurlijk.

:rofl:

Vette Pois(s)on 28 april 2019 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9000960)
Ben is een godsgeschenk.

zijt es wat origineler

Vrijheideerst 28 april 2019 10:33

Veel stemmen opleveren doet zo'n idioot toch niet hoor.

Henri1 28 april 2019 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9000993)
Veel stemmen opleveren doet zo'n idioot toch niet hoor.

Hij was wel minister hé.

Vrijheideerst 28 april 2019 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9001003)
Hij was wel minister hé.

Ja en uw punt zijnde?

Voor één keer een topic niet naar de zak komen trollen, gaat dat?

Zipper 28 april 2019 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9001003)
Hij was wel minister hé.

van oa Dierenwelzijn, waar hij prima werk heeft geleverd.

praha 28 april 2019 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9001252)
van oa Dierenwelzijn, waar hij prima werk heeft geleverd.

ja klopt
Maar de eerlijkheidshalve dient men dan in het achterhoofd te houden dat die post daarvoor niet bestond.
Elke halve maatregel zal dan uiteraard bijzonder innovatief overkomen en met plezier onthaalt worden


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be