Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zijn er hier NVA elitairen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248394)

Dadeemelee 3 mei 2019 14:19

Zijn er hier NVA elitairen?

Dan moeten ze Bart De Wever zijn boek lezen. :thumbsup:

The Paulus Experience 3 mei 2019 14:23

Nieuw Vlaamse achterlijkheid

Zipper 3 mei 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9004711)
Dan moeten ze Bart De Wever zijn boek lezen. :thumbsup:

Ik begrijp dat het voor u nog iets te ingewikkeld zal zijn, maar als ge groot zijt moet ge het ook maar eens lezen.

De schoofzak 3 mei 2019 14:46

Neutraliteit van de overheid

Het eerste principe van onze leidcultuur is de neutraliteit van de overheid. “Vertegenwoordigers van de overheid mogen hun persoonlijke overtuiging in hun professionele optreden niet kenbaar maken”, aldus De Wever.

Een tweede principe van de leidcultuur is het dwingend vooropstellen van de Nederlandse taal als de enige voertaal van ons openbare leven.

Burgerschap

Wie tot onze samenleving wil toetreden, moet aantonen dat hij het burgerschap waard is. “Het verlenen van het burgerschap, na het afleggen van een burgerschapsexamen, wordt best ook gekoppeld aan een plechtigheid waarin de opname van een nieuw lid in de gemeenschap wordt gevierd via een eigensoortige pledge of allegiance”, zegt De Wever daarover.

Verlichtingswaarden

De Wever besluit zijn boek met de overtuiging dat een collectieve identiteit onontbeerlijk is om ons maximaal te ontplooien, maar ook om solidariteit te organiseren. Die identiteit is de jongste decennia volgens hem afgebroken door een intellectueel klimaat van postmoderne zelfdestructie, met nodeloze zelfschaamte en cultuurrelativisme tot gevolg.

“Ik geloof dat Europa trots moet zijn op de manier waarop de verlichtingswaarden vandaag gestalte geven aan de identiteit van de gemeenschappen die het continent bewonen. Nooit was er meer vrijheid, gelijkheid en solidariteit. Wij moeten voluit durven te kiezen voor de positieve kracht van een gezonde, inclusieve identiteit met een verlichte leidcultuur als broncode”, concludeert hij.

Bart De Wever over identiteit verschijnt bij uitgeverij Borgerhoff & Lamberigts. N-VA-leden die het boek online bestellen op www.BDWoveridentiteit.be krijgen 10 procent korting met de kortingscode op blz. 21 van het Nieuw-Vlaams Magazine van april 2019.

Ik heb het natuurlijk al besteld. Met korting.

The Paulus Experience 3 mei 2019 15:00

Nu al met korting!

dalibor 3 mei 2019 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9004743)
Neutraliteit van de overheid

Het eerste principe van onze leidcultuur is de neutraliteit van de overheid. “Vertegenwoordigers van de overheid mogen hun persoonlijke overtuiging in hun professionele optreden niet kenbaar maken”, aldus De Wever.

Een tweede principe van de leidcultuur is het dwingend vooropstellen van de Nederlandse taal als de enige voertaal van ons openbare leven.

Burgerschap

Wie tot onze samenleving wil toetreden, moet aantonen dat hij het burgerschap waard is. “Het verlenen van het burgerschap, na het afleggen van een burgerschapsexamen, wordt best ook gekoppeld aan een plechtigheid waarin de opname van een nieuw lid in de gemeenschap wordt gevierd via een eigensoortige pledge of allegiance”, zegt De Wever daarover.

Verlichtingswaarden

De Wever besluit zijn boek met de overtuiging dat een collectieve identiteit onontbeerlijk is om ons maximaal te ontplooien, maar ook om solidariteit te organiseren. Die identiteit is de jongste decennia volgens hem afgebroken door een intellectueel klimaat van postmoderne zelfdestructie, met nodeloze zelfschaamte en cultuurrelativisme tot gevolg.

“Ik geloof dat Europa trots moet zijn op de manier waarop de verlichtingswaarden vandaag gestalte geven aan de identiteit van de gemeenschappen die het continent bewonen. Nooit was er meer vrijheid, gelijkheid en solidariteit. Wij moeten voluit durven te kiezen voor de positieve kracht van een gezonde, inclusieve identiteit met een verlichte leidcultuur als broncode”, concludeert hij.

Bart De Wever over identiteit verschijnt bij uitgeverij Borgerhoff & Lamberigts. N-VA-leden die het boek online bestellen op www.BDWoveridentiteit.be krijgen 10 procent korting met de kortingscode op blz. 21 van het Nieuw-Vlaams Magazine van april 2019.

Ik heb het natuurlijk al besteld. Met korting.

Scan je het even in als je het ontvangt?

DewareJakob 3 mei 2019 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 9004713)
Nieuw Vlaamse achterlijkheid

Graag duiding. Heb je het boek gelezen misschien? Ik betwijfel het. Maakt uw opmerking, zoals alle andere, totaal 'gratuit'

Tavek 3 mei 2019 15:06

De man wenst uiteraard een identiteit a la USA, los van ras, afkomst, enz....waar iedereen, blank, bruin, geel...onder kan vallen. Een identiteit gelinked aan idealen.

Helaas maakt de man een enorme denkfout: hij gaat er van uit dat de Vlaamse identiteit hier de leidende rol in kan spelen. Quod non.

In de VS is het ook niet de Duitse, of Engelse, of Poolse..identiteit die de hoofdrol heeft gespeeld en de rest geassimileerd, echter een nieuwe, overkoepelende identiteit, nl. de amerikaanse.

Belgie vervult identiek dezelfde rol dus het lijkt me maar logisch dat de overkoepelende identiteit de Belgische gaat zijn.

marie daenen 3 mei 2019 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9004779)
Graag duiding. Heb je het boek gelezen misschien? Ik betwijfel het. Maakt uw opmerking, zoals alle andere, totaal 'gratuit'

Tuurlijk niet, een boek lezen van de grote leider, je bent wel zot...
Enfin, wie er zot is zullen we maar niet zeggen zeker...

marie daenen 3 mei 2019 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9004781)
De man wenst uiteraard een identiteit a la USA, los van ras, afkomst, enz....waar iedereen, blank, bruin, geel...onder kan vallen. Een identiteit gelinked aan idealen.

Helaas maakt de man een enorme denkfout: hij gaat er van uit dat de Vlaamse identiteit hier de leidende rol in kan spelen. Quod non.

In de VS is het ook niet de Duitse, of Engelse, of Poolse..identiteit die de hoofdrol heeft gespeeld en de rest geassimileerd, echter een nieuwe, overkoepelende identiteit, nl. de amerikaanse.

Belgie vervult identiek dezelfde rol dus het lijkt me maar logisch dat de overkoepelende identiteit de Belgische gaat zijn.

Spijtig voor u maar een Belgische identiteit bestaat niet en zal bovendien nooit bestaan omdat een grote minderheid zweert bij de grote francofonie en niets van Vlamingen moet hebben...
De boel hier komen uitlachen omdat de Vlamingen durven spreken over hun eigen identiteit en jij blijven zweren bij een zogezegde overkoepelende Belgische identiteit terwijl la Belgique Belgisch ziet als franstalig of anders niet...

DewareJakob 3 mei 2019 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9004785)
Tuurlijk niet, een boek lezen van de grote leider, je bent wel zot...
Enfin, wie er zot is zullen we maar niet zeggen zeker...

Het is geen stripverhaal. Dat leest voor de linkse intelligentsia toch wel gemakkelijker, zolang er niet teveel tekst in de tekstballonnetjes staat.:lol:

The Paulus Experience 3 mei 2019 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9004781)

Tavek: 1 Bart de Zever: 0

Libro 3 mei 2019 16:24

Ik doe mijn best om egalitair te zijn, maar als ik naar de mensen van dit landje kijk, kost het mij veel moeite om niet elitair te worden :mrgreen:.

Steben 3 mei 2019 16:25

Ik ben jaloers op de Amerikaanse identiteit. Ik geef dat toe.
Al die deelstaten en kleurtjes, maar toch overal Amerikaan. Een van de elementen die zeer aantrekkelijk zijn in de cultuur van de VS.
Zwitserland ook trouwens.
Allemaal niet voldoende om er naar toe te trekken evenwel.

Libro 3 mei 2019 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 9004808)
Tavek: 1 Bart de Zever: 0

Tavek beargumenteert zijn "quod non" niet. Tavek blijft op 0, sorry.

marie daenen 3 mei 2019 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9004841)
Ik ben jaloers op de Amerikaanse identiteit. Ik geef dat toe.
Al die deelstaten en kleurtjes, maar toch overal Amerikaan. Een van de elementen die zeer aantrekkelijk zijn in de cultuur van de VS.
Zwitserland ook trouwens.
Allemaal niet voldoende om er naar toe te trekken evenwel.

Hadden de Amerikanen dan ook geluk dat de grote francofonie er maar weinig in de pap te brokken had...
Canada weet wel beter... Daar ineens, in bijna dezelfde omstandigheden dan in de USA, daar werkt het ineens niet meer...
Hoe zou dat toch komen denk je???

Steben 3 mei 2019 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9004866)
Hadden de Amerikanen dan ook geluk dat de grote francofonie er maar weinig in de pap te brokken had...
Canada weet wel beter... Daar ineens, in bijna dezelfde omstandigheden dan in de USA, daar werkt het ineens niet meer...
Hoe zou dat toch komen denk je???

Canada kent geen oorlog tegen Engelsen, gevolgd door een burgeroorlog.

marie daenen 3 mei 2019 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9004878)
Canada kent geen oorlog tegen Engelsen, gevolgd door een burgeroorlog.

Je wil zeggen Canada kende...
Maar Canada heeft evenmin een Canadese identiteit waar je de Amerikanen zo om beroemd...
En nogmaals, hoe zou dat komen???
Is het misschien te moeilijk om daar op te antwoorden???

Dadeemelee 3 mei 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9004731)
Ik begrijp dat het voor u nog iets te ingewikkeld zal zijn, maar als ge groot zijt moet ge het ook maar eens lezen.

Ge begrijpt ook wel dat ‘moet’ betekent dat ze het MOETEN lezen:

Dixit de Grote Leider:
Citaat:

Ik hoop dat de elite binnen MIJN partij MIJN boek leest en dat het stroomlijnt wat we vertellen.
Met andere woorden: ‘in het gareel lopen en doen wat ik zeg he partijpapegaaien!’ :rofl:

marie daenen 3 mei 2019 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9004907)
Ge begrijpt ook wel dat ‘moet’ betekent dat ze het MOETEN lezen:

Dixit de Grote Leider:

Met andere woorden: ‘in het gareel lopen en doen wat ik zeg he partijpapegaaien!’ :rofl:

Wordt dat bij jullie zo vertaalt??? Arme mensen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be