Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Komt N-VA zwaargewond uit de verkiezingen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248412)

Henri1 4 mei 2019 15:31

Komt N-VA zwaargewond uit de verkiezingen ?

Hoeveel procent is nodig om niet incontournable te zijn ?
Hoe reeel is de kans dat dat het resultaat is ?

DewareJakob 4 mei 2019 15:37

Citaat:

Komt N-VA zwaargewond uit de verkiezingen ?
Een natte droom gehad? Fijn dat met ons hier te delen.:-)

Henri1 4 mei 2019 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9005513)
Een natte droom gehad? Fijn dat met ons hier te delen.:-)

U kunt ook gewoon op de vragen antwoorden. Of is dat te hoog gegrepen ?

Eyjafjallajökull 4 mei 2019 16:34

Nog een vraag : Hoezeer ben je het idee genegen dat bdw je volgende MP wordt ? :D

Hypochonder 4 mei 2019 16:43

Jambon premier en BDW Vlaams MP, ik lach mij een breuk en de Walen loopt het dun door hun afhangende broek.

Zucht 4 mei 2019 16:47

Federaal is't allen tegen N-VA.
Wie federaal uit de boot valt zal dan komen kwispelen om mee met N-VA ind Vlaamse regering te mogen.

Tavek 4 mei 2019 17:48

25 % en er zijn opties zonder de NVA.

Je kan je kiezers niet blijven behandelen als achterlijken.

Eduard Khil 4 mei 2019 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9005593)

linksen doen al 100 jaar niet anders :lol:

reservespeler 4 mei 2019 18:49

Citaat:

Inderdaad, OVLD, SP.A en CD&V weten er alles van.

Eduard Khil 4 mei 2019 18:52

Citaat:

niet noodzakelijk. Strikt genomen zijn er nu al opties.
Maar praktisch gesproken gaan die er pas echt zijn indien men een alternatieve Vlaamse meerderheid kan vormen met drie partijen, zonder n-va.

Zo lang men met vier een meerderheid moet vormen, zoals nu al zeer lang gepeild wordt, zie ik het niet gebeuren.

Dadeemelee 4 mei 2019 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9005641)
Maar praktisch gesproken gaan die er pas echt zijn indien men een alternatieve Vlaamse meerderheid kan vormen met drie partijen, zonder n-va.

Zo lang men met vier een meerderheid moet vormen, zoals nu al zeer lang gepeild wordt, zie ik het niet gebeuren.

Ik verwacht wel dat de partijen die in de federale zitten gaan eisen dat ze ook in de Vlaamse gaan zitten, dus verwacht geen snelle vorming van de Vlaamse regering. :-P

Knuppel 4 mei 2019 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9005650)
Ik verwacht wel dat de partijen die in de federale zitten gaan eisen dat ze ook in de Vlaamse gaan zitten, dus verwacht geen snelle vorming van de Vlaamse regering. :-P

Daar slaagde de VLD vorige keer anders nogal snel in. Alleen, waarom zou de Vlaamse regering een copy moeten zijn van de federale dinges? De uittredende premier trok zich daar vorige keer toch ook geen zak van aan?

Pandareus 4 mei 2019 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9005641)

zo denk ik er ook over
De alternatieven gaan voor o-vld veeel minder interessant zijn dan met n-va in zee te gaan. En zowel de liberalen als de neo-belgicisten gaan met heeel veel plezier de tsjeven in de oppositie duwen en vervangen door spa.

Pandareus 4 mei 2019 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9005650)

Ik gok op het omgekeerde scenario : snelle regionale formaties zowel in vl als wl en die weinig impact gaan hebben op het machtsspel rond de federale deelname.

Dadeemelee 4 mei 2019 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9005687)
Daar slaagde de VLD vorige keer anders nogal snel in. Alleen, waarom zou de Vlaamse regering een copy moeten zijn van de federale dinges? De uittredende premier trok zich daar vorige keer toch ook geen zak van aan?

Omdat de Vlaamse regering dolce far niente is.

Het echte werk zit in de federale regering. Dus tenzij er suicidale partijen zijn gaan die nooit enkel in de federale zitten

Dadeemelee 4 mei 2019 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9005719)
Ik gok op het omgekeerde scenario : snelle regionale formaties zowel in vl als wl en die weinig impact gaan hebben op het machtsspel rond de federale deelname.

Dat is in de vorige regering(en) geprobeerd en falikant uitgevallen. De VLD heeft zeer slim ingebroken in de Vlaamse regering. De MR is kamikaze gegaan.

Wat onze Vlaamse partijen daarvan leren? Het is een vraag. ;-)

Pandareus 4 mei 2019 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9005687)

Zeer juist. Er is in een federaal land overigens geen enkel probleem om asymmetrische regeringscoalities te hebben.

Dadeemelee 4 mei 2019 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9005725)
Zeer juist. Er is in een federaal land overigens geen enkel probleem om asymmetrische regeringscoalities te hebben.

Asymmetrisch zal waarschijnlijk zijn, maar welke Vlaamse partij gaat in de federale zitten zonder in de Vlaamse te zitten? Dat is zelfmoord.

De schoofzak 4 mei 2019 20:50

Om te weten of de nva uit de federale regering geflikkerd gaat worden,
is het antwoord nu al te vinden in de vraag of de vld inderdaad schrik heeft van eerste minister Calvo en zijn belastingstsunami.

Dadeemelee 4 mei 2019 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9005729)
Om te weten of de nva uit de federale regering geflikkerd gaat worden,
is het antwoord nu al te vinden in de vraag of de vld inderdaad schrik heeft van eerste minister Calvo en zijn belastingstsunami.

Ze hebben echt schik van Groen he. :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be